Gå til innhold

Tomb Raider - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Merker det ikke bare er Tomb Raider, men også mange andre spill som autosaver/har checkpoints hele jævla tida. Om jeg dauer, har jeg ikke vondt av å spille de siste 10 minuttene på nytt, trenger ikke lagre etter hver fyr jeg dreper.

 

På PC, la MEG lagre. Savner F5 og F8/9 for quicksave. Det i så å si alle nye spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er bra det lagres ofte. Ellers blir det fort til at en må spille de samme 10 minuttene om igjen flere ganger bare fordi jeg sliter på et bestemt sted. Jeg spiller ikke slike spill for å repetere det samme stedet flere ganger, men for å komme meg videre i historien, og få nye sekvenser å spille igjennom.

 

Quicksave er greit i spill hvor det er mye prøving og feiling, slik som f.eks. de første Tomb raider spillene, men i nye tomb raider er det vanskelig å trå veldig feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bør svi litt når Lara dør, men samtidig så dør jeg med vilje omtrent på hver QTE for å se om det er en makaber dødsscene, og som oftest blir jeg ikke skuffet. Så bortsett fra å save før hver QTE/boss fight eller lignende scriptede eventer, burde kanskje checkpoint systemet roe seg litt ned.

 

Ellers vil jeg bare påpeke en ting: Jeg har sett anmeldere som kritiserer spillet for at Lara sørger over et dyr, for så å slakte ned mengder rett etterpå, og for å få en psykisk reaksjon etter å ha drept en mann, for så å slakte de ned uten en tanke rett etterpå. For det første hadde jeg ikke tenkt over det når jeg spilte uten at jeg hadde lest om det fra før, og for det andre så påpeker jo Lara at hun er skremt over hvor lett det faktisk var å ta livet av et menneske.

 

In other news: Good guy Komplett sendte meg en ny minnebrikke, kostnadsfritt.

 

rhHlj8y.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

unbind survival instinct, ikke bruk skill/våpen oppgradering, så blir det nokk litt utfordring ;)

 

Det kommer ikke til å på magisk vis fjerne checkpoint hvert 2 minutt.

Eneste problemet ville blitt lite ammo, og jeg hadde savnet ett par dodge-angrep, da jeg ble vandt til dem. Men fullt mulig.

Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å på magisk vis fjerne checkpoint hvert 2 minutt.

Eneste problemet ville blitt lite ammo, og jeg hadde savnet ett par dodge-angrep, da jeg ble vandt til dem. Men fullt mulig.

 

sant det. di sko laget en mode der du hadde kun 1 liv, ikke skills/upgrades, ingen checkpoints eller survival instinct.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har installert og spilt 10% av spillet nå.

 

Og må si jeg er fryktelig skuffet altså.

Spillet er helt ufattelig trangt og lineært, man kan nesten ikke gjøre noe som helst selv (alt går gjennom videoer og ferdiganimerte actions som fullføres ved å holde nede én knapp), grafikken ser veldig cartoonish ut, sinnsvakt åpenbart hvor alt lootet ligger og så er det jo helt patetisk at man må sette fyr på tønner istedenfor å rulle dem bort for å komme videre til neste plass osv. Man må også brenne ned sånne hengekøyenett for å få kassene istedenfor å bare kutte dem med øksa etc. Veldig lite gjennomført og utrolig snevert med stor mangel på kreativitet.

 

Jeg har det til og med på PC hvor jeg med mitt 7970 GHz Edition kjører alt på maks, selv AA. Alikevel mangler spillet en sjel og en sjarm sammenlignet med feks The Last of Us.

 

Håper det bedrer seg etterhvert da dette var ganske kjørt å pløye gjennom, til nå hvertfall.

 

EDIT: Dessuten kan man ikke crouche og snike seg forbi eller gå full on mot fienden. Man MÅ spille spillet akkurat slik Square ønsker. Og det liker jeg dårlig. Jeg har for pokker meg lyst til å crouche, lytte etter lyder osv osv. Men i dette spillet kan man lukte lenge på forhånd hvordan neste actionscene blir. Man ser det på gåstilen og alt i forkant, og om man kan dra frem våpen eller ikke. Det kunne egentlig bare vært forhåndsspilt så jeg kunne sett på spillet som en film, for storyen var KNALLBRA, men gameplayet helt forferdelig.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Har installert og spilt 10% av spillet nå.

 

Og må si jeg er fryktelig skuffet altså.

Hadde du lest en anmeldelse eller denne tråden før du kjøpte spillet, hadde du sluppet å bli så skuffet. Alt du kommenterer har vært nevnt her i tråden og/eller i de aller fleste anmeldelsene. Du ville også ha visst at spillet blir mer åpent et stykke ut i spillet.

Lenke til kommentar

Hadde du lest en anmeldelse eller denne tråden før du kjøpte spillet, hadde du sluppet å bli så skuffet. Alt du kommenterer har vært nevnt her i tråden og/eller i de aller fleste anmeldelsene. Du ville også ha visst at spillet blir mer åpent et stykke ut i spillet.

 

Nevertheless, så måtte jeg ha kjøpt det for å bli ordentlig overbevist om det negative naturlig nok.

Men, storyen er såpass bra at jeg skal fortsette å spille det. Er på 18% nå.

 

Det som er så kjipt er bare det at Square satt her på en så fantastisk idé, story og skuespillere. Og så bare ødelegger dem sitt eget spill på denne måten. Jeg skjønner det ikke. Man snakket litt om at The Last of Us hadde dårlig AI og at dette var et minus med spillet. Men skjønner nå at TLOU ikke har noe negativt overhodet med seg sammenlignet med Tomb Raider.

 

Men men, nå skal jeg fortsette og se da. Forhåpentligvis blir det bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar

 

Nevertheless, så måtte jeg ha kjøpt det for å bli ordentlig overbevist om det negative naturlig nok.

Men, storyen er såpass bra at jeg skal fortsette å spille det. Er på 18% nå.

 

Det som er så kjipt er bare det at Square satt her på en så fantastisk idé, story og skuespillere. Og så bare ødelegger dem sitt eget spill på denne måten. Jeg skjønner det ikke. Man snakket litt om at The Last of Us hadde dårlig AI og at dette var et minus med spillet. Men skjønner nå at TLOU ikke har noe negativt overhodet med seg sammenlignet med Tomb Raider.

 

Men men, nå skal jeg fortsette og se da. Forhåpentligvis blir det bedre etterhvert :)

Vil da berre seie det at sjølv om det er såpass linært som det er. Så vil nokon av scene nermast få deg til å måpe (nokon er tatt opp til gaming moment of the year)

Lenke til kommentar

Spilte igjennom dette på Xbox på trass for å se hvor mye teitere det presterte å utvikle seg.

Plottet var idiotisk fra ende til annen. AI var håpløs. Kameraet var svaiende og gjorde meg sjøsyk. Gåtene var tilnærmet 0 utfordrende. Den siste spillscenen var også latterlig ute av kontekst.

Alt i alt er spill skapt for massene, et spill som voldtar Lara Croft i et vellykket forsøk på å melke et av 90-tallets mest ikoniske spillfigurer for det det er verdt.

 

Det eneste positivte må være å ta livet av Lara med vilje når det dukker opp makabre måter å dø på.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Spilte igjennom dette på Xbox på trass for å se hvor mye teitere det presterte å utvikle seg.

Plottet var idiotisk fra ende til annen. AI var håpløs. Kameraet var svaiende og gjorde meg sjøsyk. Gåtene var tilnærmet 0 utfordrende. Den siste spillscenen var også latterlig ute av kontekst.

Alt i alt er spill skapt for massene, et spill som voldtar Lara Croft i et vellykket forsøk på å melke et av 90-tallets mest ikoniske spillfigurer for det det er verdt.

 

Det eneste positivte må være å ta livet av Lara med vilje når det dukker opp makabre måter å dø på.

 

Trist korleis nokon ikkje klarer å dømme noko frå nokon annan synsvinkel enn sin eigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke tolererer at mennesker har forskjellige meninger er svake. Lurer på kordan desse menneskene skal kunne klare å håndtere fødsler (kvinner), hverdagens problemer og motgang. Jeg vet jeg bruker harde ord nå og overdriver, men jeg gjør det for å vekke en reaksjon i leseren, eller i såfall håpe på det.

 

Du kan si deg uenig i meningen, det er ikke det jeg mener. Når jeg skriver "ikke tolererer" så mener jeg toleranse. Nei uff, folk med egne meninger må henrettes for en hver pris (ironi altså om en ikke skjønte det)

Endret av SonicDragon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...