Gå til innhold

Tomb Raider - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Men da er det ikke så mange. Som regel døde folk på grunn av sine egne feil i Indy-filmene, han skjøt aldri noen i hodet fra skyggene.

 

I Tomb Raider er det annerledes, det er enten å drepe eller bli drept. Målet til Lara & Co. er jo å komme seg vekk fra øya, for i motsetning til Drake (og Indiana Jones, om du fortsatt vil dra den sammenligningen) så kan hun ikke bare dra sin vei. Hun erkjenner at hun dreper folk, og hun vitser ikke om det. Klart det blir mye drap etterhvert, men det plaget meg ikke nevneverdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værste spillet jeg har spilt på lenge... for det første er guien ikke optimalisert for pc i det hele tatt, for det andre blir jeg møkkalei a disse quicktime eventene. Ikke nok med det, de ulike karakterene er totalt uintresanne, historien er elending, fenger meg ikke i det heletatt. Grei grafikk da, så gir spillet en svar 5er. Elsket de tidligere tomb raider spillene, og ikke minst uncharted. Dette er desverre søppel.

Lenke til kommentar

Ser visst ut til at jeg ikke var så nærme slutten som jeg trodde, og det er vel egentlig bare vel og bra :p

 

Det blir en del drap her ja, men i dette spillet fungerer ihvertfall skyte-mekanikken veldig bra i motsetning til Uncharted som stort sett byr på skyting hele veien. ND brukte 3 spill for å få denne mekanikken noenlunde brukbar, derfor ble jeg så mye raskere lei all skytingen i Uncharted. Våpen føltes som soft-guns, kombinert med en hit-box som til tider stakk fingen langt oppi brunøyet på deg i tillegg til helt utrolig svake lyder på våpen etc Egentlig veldig utilfredstillende totalt sett.

 

Føler folkene bak TR har fått til dette på samtlige punkt nevnt over, men det er kanskje bare meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Værste spillet jeg har spilt på lenge... for det første er guien ikke optimalisert for pc i det hele tatt, for det andre blir jeg møkkalei a disse quicktime eventene. Ikke nok med det, de ulike karakterene er totalt uintresanne, historien er elending, fenger meg ikke i det heletatt. Grei grafikk da, så gir spillet en svar 5er. Elsket de tidligere tomb raider spillene, og ikke minst uncharted. Dette er desverre søppel.

Guien? Du mener UI? Om du hadde giddet lese deg frem litt hadde du sett at det faktisk er veldig mye som er optimalisert for PC. QTE-events er det veldig få av (og som sagt flere ganger før i tråden har det vært QTEs i tidligere Tomb Raider-spill også. Men det visste du vel?) Lite man kan gjøre med historie og karakterer, men PC-versjonen ligger på metacritic med to critic reviews (en ga 95, og en 85), og etter 215 user ratings har det til nå havnet på 8.5. Så du er nok suverent i mindretall. ;) Hvor langt kom du for øvrig i historien? Helt til chapter 2? :p

 

http://www.metacritic.com/game/pc/tomb-raider

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Fått spilt det litt nå og må virkelig si at jeg er lei quicktime events nå! Eller i god of war når man bruker dem for å avslutte fiender så er det et valg, du trenger ikke bruke Qte for å drepe en minotaur, men du kan og får mer tilbake for det. Er så lei at av qte får jeg meg til å måtte reloade en sekvens om og om igjen.

 

Sett bort ifra det, så syns jeg spillet er ganske kult egentlig. Det er god stemning, flott grafikk, men historien fenger ikke særlig mye dessverre. Får se hvordan det blir fremover.

 

PS: Kan man bruke PS3 kontroll på pc? Tastatur til Qte = URK!

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Det er faktisk veldig få QTEs her, og de fleste er i starten. Men ærlig talt, hvor mange ganger skal folk syte om det? Man skulle nesten tro dette spillet var det første med sånt, så mye folk syter...

 

Første gang på mange år jeg har hatt lyst til å syte om det. For det er ikke en nødvendig ting for gameplay i det hele tatt. Finnes ingenting som er mer befriende enn og kunne slippe kontrollen i en cinematic istedenfor å måtte sitte klar for du kanskje må trykke en knapp eller to. Men har levd med det som alle andre, men noen av de få punktene der det ble brukt i Tomb Raider, spesielt i starten gjør jo at jeg får mindre lyst til å fortsette etter og ha spammet 20 ganger på rad og ikke klart det. Jeg vil jo ha lyst til å game.

Lenke til kommentar

Funker jo stort sett flott det ja, utenom Qte's men hvis det blir mindre av dem etterhvert som folket sier så er det ikke noe problem. Lenge siden jeg har kjøpt et slik spill til pc ved launch iforhold til på konsoll. Stort sett bare rpg og rts som blir spilt på Pc her.

Lenke til kommentar

Liker godt Tombs, men skulle ønske de var større og med mer innhold. Håper på mer av det i oppfølgeren, regner med at det kommer ihvertfall. Virker da som om det har solgt ålreit.

 

Enig. Liker de godt, men de er altfor korte og enkle. Skulle vært som i Assassins Creed 2.

 

Ser ellers det har kommet noen oppdateringer på Steam nå. En på 75MB i går og nå en på 56,7MB. Nvidia skal visst også komme med ny driver. Litt synd jeg snart har fullført det, for har hatt en del grafikkbugs. Måtte også skru ned fra Ultra til High. Da fløt spillet mye bedre.

Lenke til kommentar

Første gang på mange år jeg har hatt lyst til å syte om det. For det er ikke en nødvendig ting for gameplay i det hele tatt. Finnes ingenting som er mer befriende enn og kunne slippe kontrollen i en cinematic istedenfor å måtte sitte klar for du kanskje må trykke en knapp eller to. Men har levd med det som alle andre, men noen av de få punktene der det ble brukt i Tomb Raider, spesielt i starten gjør jo at jeg får mindre lyst til å fortsette etter og ha spammet 20 ganger på rad og ikke klart det. Jeg vil jo ha lyst til å game.

Hvordan greier du å gjøre samme QTE 20 ganger uten å klare den? Det er jo bare noen helt enkle tastetrykk? Det eneste jeg kan anbefale er som jeg har sagt før å skru ned grafikken til Low om du sliter med en QTE.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...