Gå til innhold

Tomb Raider - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er dette et usedvanlig tungt spill å kjøre på PC? Jeg har blant annet dette:

Asus rampage extreme V

Asus geforce gtx980

I7 5930k

32 gb med ram

 

Når jeg kjører alt på ultimate så får jeg fps drops ned i 25 faktisk.

 

Garantert pga SSAA 4X istedenfor FXAA. Det supersamler bildet. I mitt tilfelle kjører jeg oppløsning på 2560x1440 så det dreper ytelsen totalt hvis jeg har på det. Sikkert samme i ditt tilfelle. Anbefaler å ha på FXAA, det ser helt likt ut og ikke verdt å drepe 80% av ytelsen din med den settingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

TressFX ble patchet så det også kjørte på Nvidia-kort.

 

Ja men straffet det ikke Nvidia veldig på ytelse?

 

 

Det straffer i allefall GTX 750 Ti rimelig mye... jeg kjører med litt reduserte innstillinger sammenlignet med de "beste" som kan velges i Tomb Raider launcheren, naturlig nok (spiller i 1080p). Med disse innstillingene får jeg fps-verdiene 68 (min), 108 (max) og 88.9 (avg) i den innebygde benchmark'en. Hvis jeg skrur på TressFX blir verdiene 35, 64 og 51.7 fps...

 

post-5290-0-47152700-1423311229_thumb.png

Lenke til kommentar

PCen min: i5 4690k, 8GB RAM, GTX770, Windows 8.1

 

gHR8WKt.png

 

Dkhm1UP.png

 

eEzrZMg.jpg

 

Med TressFX, men 2x SSAA:

nzO12a1.jpg

 

Uten TressFX, men 4x SSAA:

go190rI.jpg

 

Så det er sikkert TressFX som skaper litt krøll da med andre ord .. Rart siden skjermkortet jeg har skal være et av de beste på markedet akkurat nå.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan huske er TressFX noe bullshit det er best å skru av. Alt det gjør er å bevege håret hennes litt og sånne småting, og det suger krefter fra dataen. Det hjelper ikke om du har AMD eller nVidia, det er rimelig meningsløst uansett. For øvrig har jeg en mye dårligere maskin enn deg, og jeg kjører det helt smooth uten problem. Bare skru av TressFX og skru ned alt som har med AA å gjøre, så burde det ikke væer noe problem.

Lenke til kommentar

FXAA ser helt likt ut? Det blurrer jo hele bildet.

 

lVZUuK5.png

 

Om eneste AA-alternativet er FXAA driter jeg heller i AA.

 

Tror du bør lese igjen. Valget var mellom FXAA og SSAA. Siden han hadde det påslått så antar jeg at han vil ha den effekten. Men ja, man kan slå det helt av hvis man vil. FXAA ser faktisk bra ut i Tomb Raider, ikke i Skyrim.

Lenke til kommentar

Her er eksempler fra benchmark-sekvensen, først uten AA, deretter med FXAA og til slutt med 2xSSAA. Dette er med oppløsning 720p, og alle innstillinger er satt til maks (med unntak av AA og TressFX).

 

Uten AA

post-5290-0-88191900-1423335348_thumb.png

 

FXAA

post-5290-0-30160300-1423335429_thumb.png

 

2xSSAA

post-5290-0-91082100-1423335470_thumb.png

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...