Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg har svært vanskelig for å se hvordan dette kortet er en revolusjon.

8800GTX var en revolusjon i ytelse.

HD 4870 var en revolusjon i pris/ytelse.

Titan er milevis unna disse kortene.

 

revulusjon eller ikke, så er titan et meget imponerende kort. som yter meget bra for å være en single gpu. vil si at det er relativt nærme 8800gtx i ytelseshopp. selv om 8800gtx hadde flere nye features med seg. unified shaders osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800ultra kosta jo nesten 6k da den kom ut. Kan ikke huske at folk klaget så mye over prisen.

 

Thank you for reminding me (not)...har fortsatt kvitteringen på 1 stk. XFX 8800 Ultra X til 5895kr. :ermm:

http://www.komplett....aspx?sku=336209

Nå gjør det kortet nytte for seg i filserveren min. 300% overkill (minst), men for ikke å la det gå til spille... Dessuten; hva er et slikt kort verdt nå - 1000-1500kr.?

 

På papiret så frister Titan såklart, men i praksis så er ikke ~7500kr. på et skjermkort hva jeg idag vil kalle et fornuftig kjøp - en prioritering, så absolutt, men ikke en jeg ville gjort (men kjenner jeg meg selv rett, kunne jeg hatt en annen mening for noen år siden).

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Men du hadde det moro da du kjøpte kortet, ikke nekt det. 8800 ultra er ikke verdt 1000 kr idag, det går gtx 580 til 1000 på bruktmarkedet. At elektronikk faller i pris er jo ingen bombe. Jo mer highend kort man kjøper, desto mer vil man tape med årene. Skal man være med i gamet, så må man takle smerten.

Lenke til kommentar

revulusjon eller ikke, så er titan et meget imponerende kort. som yter meget bra for å være en single gpu. vil si at det er relativt nærme 8800gtx i ytelseshopp. selv om 8800gtx hadde flere nye features med seg. unified shaders osv.

Nå var 8800GTX ofte mer enn dobbelt så kraftig som forgjengerene sine, Geforce Titan klarer lignende resultater først når det blir satt opp mot GTX 580.

 

At det yter fantastisk og er et flott stykke ingeniørarbeide er selvfølgelig ikke noe jeg vil nekte, men det er mer enn et år for sent ute til å kalles en revolusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kaller du GTX Titan for dasspapir? Forklar?

Nei, jeg kaller ikke Titan for dasspapir, det jeg mente var at jeg greier meg fint med billig dasspapir for å tørke meg bak mens andre har behov for "luksus" papir.

 

Ergo budsjettkort / mid range holder i massevis for meg, men jeg synnes det er bra at det finnes et marked for kortene.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du hadde det moro da du kjøpte kortet, ikke nekt det. 8800 ultra er ikke verdt 1000 kr idag,

 

Hvis jeg nekter på det, så lyver jeg. :green: Det kortet hadde en meget høy briefe-faktor i, oh, nesten 2 måneder. Jeg bor nokså utpå bygda, så det tar tid før "det hete nye" når oss - dessuten var/er det et fåtall.som bruker slike summer på enkeltkomponenter, og det bumpet også opp skrytefaktoren.

 

Skal heller ikke klage på ytelsen, da jeg gikk fra FX 5600 XT. Så jeg har alltid hoppet over noen GPU-generasjoner; det siste jeg forsøkte av desktop-kort var HD 5870 (ikke fornøyd med driverne) og de siste årene har det blitt laptop.

På handlelisten nå står det et Asus GTX 670 DirectCUII 2GB, og jeg sier rett ut at jeg forventer intet mindre enn mirakler sammenliknet med laptopens GT 335M!

 

 

Ouch! Ikke 1000kr. engang...jaja, da får 8800-kortet bare holde seg i serveren. Det hjelper ihvertfall på romtemperaturen. :D

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Sweclockers sin test av Titan.

 

http://www.sweclocke...tan/19#pagehead

 

I 1080p så ser to stk Titan rimelig meningsløst ut i forhold til 7970Ghz CFX og også GTX 680 SLI. Det er lite til ingen forskjell. i BF3 så skiller det noen få fps bare.

 

Forskjellen er dog større i 1440p, men ikke akkurat noe å kaste negla i taket for.

 

På singelkort delen er det en del bedre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

er snakk om at de kommer 26. feb.

 

Det er mulig SLI er bedre, men jeg prøvde GTX 670 SLI, og i BF3 kan jeg ikke si jeg merka så veldig stor forskjell fra 7970 CFX. Ved fps drop oppførte det seg rimelig likt.

 

i Deus EX:HR, så synes jeg nesten 7970 kortene var bedre mtp "smoothness" :p

Det er mulig SLI er bedre, men jeg prøvde GTX 670 SLI, og i BF3 kan jeg ikke si jeg merka så veldig stor forskjell fra 7970 CFX. Ved fps drop oppførte det seg rimelig likt.

 

i Deus EX:HR, så synes jeg nesten 7970 kortene var bedre mtp "smoothness" :p

 

7970 CFX er way above hva 670 og 680 kan få til i sli.

I allefall med de nyeste driverene. Sjekk ut benhmark testene på HardOCP.

Der ligger 7970 høyt over i de fleste spillene.

680 Har vært tidenes mest ubrukelig kort, når 670 er så mye biligere og med litt oc 1-3 fps lavere en 680.

Lenke til kommentar

Har sett tester titan mot 690, 690 banket titan selv ved 3 skjermer 5760x1080 som titan faktisk er ment til og være bedre på.

MEN! og et stort MEN.

 

Skal titans ytlese komme frem må de jo for fankern teste spill som krever kraftig vram.

Spiller du på en skjerm eller stusselig spill som krever lav Vram på 3 skjermer så skaff deg 690.

Det banker titan på dette

 

Greier snart ikke vente mer på mitt titan som kommer til fredag, da blir det og modifisere nye skyrim settings og se hva kortet virkelig er godt for.

Til dere som mener skyrim ikke er krevende er dette sant om vanilla skyrim, men mitt skyrim er langt langt i fra vanilla.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

Også gjør som dere vil, men GTX 690 er et bedre kort en Titan når det kommer til singel monitor gaming.

 

Les selv og finn tester.

 

Har ikke selv testet 690 men ser ikke noe grund til at det skal ha så mange problemer med micro stuttering, og lav bilde flyt.

Det har laver bit rate men også lavere Vram,

 

Jeg kommer aldri til å ta sjansen på et multikjernekort igjen. 4870 X2 kortet var en fiasko for meg, og jeg sleit med stuttering i spill, høyt lydnivå og bugs. Kortet ble også defekt 2 ganger, før jeg fikk bytta i et 5870 kort som jeg har nå, og det har jeg aldri hatt problemer med. Så jeg har ihvertfall bestemt meg for å holde med til enkeltkjerne skjermkort etter den nedturen.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å ta sjansen på et multikjernekort igjen. 4870 X2 kortet var en fiasko for meg, og jeg sleit med stuttering i spill, høyt lydnivå og bugs. Kortet ble også defekt 2 ganger, før jeg fikk bytta i et 5870 kort som jeg har nå, og det har jeg aldri hatt problemer med. Så jeg har ihvertfall bestemt meg for å holde med til enkeltkjerne skjermkort etter den nedturen.

Det var nå en rar konklusjon. :p

 

Det blir som å kjøre f.eks en Volvo med firehjulstrekker, og så fordi du hadde problemer med at den ikke ville starte så kommer du til konklusjonen om at du aldri skal ha firehjulstrekker igjen?

 

(Begge problemstillingene tar opp et oppstart-problem med en modell av et firma fører til at du missliker en helt urelevant funksjon i denne saken)

 

Det gir liksom ikke så mye mening. :p Det kan godt hende 4870X2 var et dårlig kort, men det betyr ikke at dobbelkjerne-kort, AMD eller noe annet er dårlig av den grunn. XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det var nå en rar konklusjon. :p

Ikke ta det personlig, men hva du mener gir jeg egentlig blaffen i, jeg kommer aldri til å kjøpe et slikt skjermkort igjen, slik er det bare. Det at du beskriver det som et oppstartsproblem har jeg også vanskelig for å forstå, da problemer med slike kort er alt annet en ikke-eksisterende, selv på nyeste generasjon.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et 4870X2 selv. og utenom att det ble veldig varmt under spilling, så opplevde jeg ikke noen problemer med det. Men jeg har lest om en del som opplevde defekte kort, uten att jeg vet noe om disse kortene hadde en høyre failrate enn andre kort.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

[/size]

Ikke ta det personlig, men hva du mener gir jeg egentlig blaffen i, jeg kommer aldri til å kjøpe et slikt skjermkort igjen, slik er det bare. Det at du beskriver det som et oppstartsproblem har jeg også vanskelig for å forstå, da problemer med slike kort er alt annet en ikke-eksisterende, selv på nyeste generasjon.

 

Hva gjør du om ett enkeltkjerne kort også blir defekt? Slutter med GPU genrelt og går bare over til å bruke APU?

Lenke til kommentar

[/size]

Ikke ta det personlig, men hva du mener gir jeg egentlig blaffen i, jeg kommer aldri til å kjøpe et slikt skjermkort igjen, slik er det bare. Det at du beskriver det som et oppstartsproblem har jeg også vanskelig for å forstå, da problemer med slike kort er alt annet en ikke-eksisterende, selv på nyeste generasjon.

 

Den der skjønner jeg ikke helt, For å forklare litt, jeg hadde STORE problemer med 3 Nvidia kort, et 8600 GT og 2 x 8800 GTX i SLI. Alle tre kortene døde innen et år, men det betydde ikke at jeg IKKE skulle kjøpe Nvidia igjen. Brukte AMD kort ganske lenge etter det, men besluttet å prøve Nvidia igjen, noe jeg ikke har angret på. Har 2 x GTX 580 i SLI, og har ikke opplevd problemer så langt etter snart 3 år.

Meget mulig at jeg kjøper AMD kort neste gang, det vil tiden vise. Men man bør ikke avvise en fabrikant av skjermkort kun for at du hadde problemer med et kort for lenge siden. Og 4870X2 er en god stund siden det ble produsert.

 

Ikke umulig at jeg prøver et Titan kort da, men litt for høy pris enda for meg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...