Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De KAN jo alltids deaktivere en SMX til, ha litt mindre bussbredde, og droppe de 12 minnebrikkene på baksiden, samt kanskje presse frekvensen litt opp, så har de et betraktelig rimeligere kort, som fortsatt yter veldig bra og er ganske nært Titan.

Å refreshe GK 104 hørtes bare ut som å sparke en død hest. Brikken er jo allerede presset ganske godt, og effektiviteten er utmerket... o,O

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, de kan lansere et GTX 780 basert på GK110 med 320-bit minnebuss, 10 SMXer, noe over 900MHz klokkefrekvens, og 1/24 FP64-ytelse. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Nvidia skal gjøre noe slikt når de heller kan utvikle en GK113 (litt større og kraftigere enn GK114) med tilsvarende spesifikasjoner, høyere klokkefrekvenser, og lavere strømforbruk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, de kan lansere et GTX 780 basert på GK110 med 320-bit minnebuss, 10 SMXer, noe over 900MHz klokkefrekvens, og 1/24 FP64-ytelse. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Nvidia skal gjøre noe slikt når de heller kan utvikle en GK113 (litt større og kraftigere enn GK114) med tilsvarende spesifikasjoner, høyere klokkefrekvenser, og lavere strømforbruk.

 

Og en "normal" pris, ikke så høyt som Titan.

Lenke til kommentar

Woha! Nizzen. Det var meget interessant lesing! Hmm. ikke akkurat særlig positivt den tilbakemeldingen for AMD. :S

Men for all del, det KAN forklare visse kommentarer.

 

Nå er det årevis siden jeg sist prøvde CF, men dette får meg ikke akkurat særlig positiv til å prøve igjen, og KAN kanskje forklare noen tendenser Ex-CF brukere har om ytelsen...

Lenke til kommentar

Jeg testet 2x 7970 tidelig, og da var vel ikkje driverene så helt konge. Helt til 680 kom, så var 2x7970cfx ganske "usmud" i f.eks BF3. Med 2 stk 680 så fløyt det veldig smud i forhold. Siden jeg ikkje har testet 7970 i cfx siden 680 kom ut, så skal jeg holde kjeft om hvordan de er nå :p

 

2x7970 hadde dog mindre stuttering enn 6990+6970 CFX. Men irriterende var det uansett.

 

*DP* bytta jo på flekken etter han testet 680 i sli fra 2x7970 pga at 680sli gikk veldig mye smudere i BF3.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

arni90:

 

Les dette og kom med kommentar. Du virker å ha peiling på slikt :)

 

http://www.pcper.com...pdate/Frame-Rat

Det de har gjort er å måle antall fulle bildeoppdateringer som vises på skjermen i testsekvensen ved hjelp av et spesialbygget capturecard. Dataene deres sier at to-veis CFX ikke gir noen synlig forbedring i spill. Som personlig eier og bruker av et 7970 CFX-oppsett stemmer målingene deres i FRAPS ikke med hva jeg selv pleier å få, og målningene de har oppnådd med capturecard stemmer dårlig med min personlige opplevelse, selv om jeg skrur av framerate-begrensere får jeg ikke like dårlige resultater i FRAPS som PCPer og Techreport har fått tidligere. Jeg har heller ikke vært plaget av microstutter i særlig mange spill siden jeg kjøpte et ekstra 7970 i juli.

 

Nå er det ikke noe nytt at 7000-serien kommer dårlig ut i frametime-tester med CFX kjørende, men det som er rart er at det er få forumbrukere som klarer å replisere testresultatene. Det som også bør tenkes på er at lignende problemer med tidligere generasjoner SLI og CFX eksisterte, og det fantes definitivt systemer som var mindre plaget av varierende frametimes. Det er absolutt en mulighet for at enkelte systemer er mindre

 

Det er trygt å si at CFX på generell basis sliter mer med microstutter enn SLI for tida, det som ikke er trygt å si er om dette er avhengig av CPU/RAM/Hovedkort/PCIe-båndbredde/software/VBIOS/etc. eller om det er fundamentale problemer med måten CFX fungerer. Heldigvis finnes det løsninger som fikser store deler av problemet, men om det fungerer i praksis er vanskelig å si. Det blir spennende å se om neste BETA-driver hjelper på CFX-problemene ettersom den skal endre hvordan minneoperasjoner blir utført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sparer da på BSU også. Er det noen i vanlig jobb som må velge mellom å spare litt eller røye/feste? Jeg gjør ikke de to siste og da har man en del ting igjen, hadde vært et utrolig kjedelig liv om man kun brukte penger på det du absolutt må ha. skulle jeg sittet i leiligheten min med kun en seng, kjøleskap og innlagt vann? siden det er alt man absolutt må ha?

 

Jeg bruker ikke penger på NOE annet enn det jeg må ha og PC for det er det jeg syns er gøy, vil si at pengebruken min er vesentlig bedre enn de fleste 23 åringer. 20k i året på pc og det er alt som ikke går til regninger og sparing.

Det er svært uvanlig å være smart og gjøre det alle vanlige folk vet er lurt ;)

 

Jeg har ingenting med hvordan du eller noen andre bruker pengene sine, og det bryr meg fint lite enten du er tigger på gaten, kassadame på Rema eller John Fredriksen himself. Og du trenger selvfølgelig ikke å forsvare hva du bruker eller ikke bruker penger på til vilt fremmede.

 

Derfor sier jeg på generelt grunnlag at det anbefales å spare opp alt overskudd til egenkapital på boligkjøp så tidlig som mulig. Hva du definerer som "overskudd" er fullt og helt opp til deg. 20 000kr kan være så mye som 10% av egenkapitalen man trenger å spare :thumbup:

Lenke til kommentar

Det de har gjort er å måle antall fulle bildeoppdateringer som vises på skjermen i testsekvensen ved hjelp av et spesialbygget capturecard. Dataene deres sier at to-veis CFX ikke gir noen synlig forbedring i spill. Som personlig eier og bruker av et 7970 CFX-oppsett stemmer målingene deres i FRAPS ikke med hva jeg selv pleier å få, og målningene de har oppnådd med capturecard stemmer dårlig med min personlige opplevelse, selv om jeg skrur av framerate-begrensere får jeg ikke like dårlige resultater i FRAPS som PCPer og Techreport har fått tidligere. Jeg har heller ikke vært plaget av microstutter i særlig mange spill siden jeg kjøpte et ekstra 7970 i juli.

 

Nå er det ikke noe nytt at 7000-serien kommer dårlig ut i frametime-tester med CFX kjørende, men det som er rart er at det er få forumbrukere som klarer å replisere testresultatene. Det som også bør tenkes på er at lignende problemer med tidligere generasjoner SLI og CFX eksisterte, og det fantes definitivt systemer som var mindre plaget av varierende frametimes. Det er absolutt en mulighet for at enkelte systemer er mindre

 

Det er trygt å si at CFX på generell basis sliter mer med microstutter enn SLI for tida, det som ikke er trygt å si er om dette er avhengig av CPU/RAM/Hovedkort/PCIe-båndbredde/software/VBIOS/etc. eller om det er fundamentale problemer med måten CFX fungerer. Heldigvis finnes det løsninger som fikser store deler av problemet, men om det fungerer i praksis er vanskelig å si. Det blir spennende å se om neste BETA-driver hjelper på CFX-problemene ettersom den skal endre hvordan minneoperasjoner blir utført.

 

Fyttin rakkern arni. Du er verdens største hykler etter denne posten. DU har slengt ufattelig mye drit til meg da jeg flere ganger har anbefalt SLI over CFX fordi CFX sliter mer enn SLI(ikke at SLI er perfekt men du selv SER testene og resultatene). Neste gang jeg gir den anbefalingen kan du i det minste spare deg å komme inn å kalle meg fanboy uten grunn.

 

Det er svært uvanlig å være smart og gjøre det alle vanlige folk vet er lurt ;)

 

Jeg har ingenting med hvordan du eller noen andre bruker pengene sine, og det bryr meg fint lite enten du er tigger på gaten, kassadame på Rema eller John Fredriksen himself. Og du trenger selvfølgelig ikke å forsvare hva du bruker eller ikke bruker penger på til vilt fremmede.

 

Derfor sier jeg på generelt grunnlag at det anbefales å spare opp alt overskudd til egenkapital på boligkjøp så tidlig som mulig. Hva du definerer som "overskudd" er fullt og helt opp til deg. 20 000kr kan være så mye som 10% av egenkapitalen man trenger å spare :thumbup:

 

Har nok i egenkapital så er ikke der det skorter. er mer at jeg ikke vil ha et lån når jeg vurderer å reise et års tid for morro og opplevelse, man skal klare å betale lånet også ;) med leilighet er man litt mer fri til å være ung. Skal kjøpe så fort jeg er ferdig med det men intil videre har jeg ikke det behovet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg testet 2x 7970 tidelig, og da var vel ikkje driverene så helt konge. Helt til 680 kom, så var 2x7970cfx ganske "usmud" i f.eks BF3. Med 2 stk 680 så fløyt det veldig smud i forhold. Siden jeg ikkje har testet 7970 i cfx siden 680 kom ut, så skal jeg holde kjeft om hvordan de er nå :p

 

2x7970 hadde dog mindre stuttering enn 6990+6970 CFX. Men irriterende var det uansett.

 

*DP* bytta jo på flekken etter han testet 680 i sli fra 2x7970 pga at 680sli gikk veldig mye smudere i BF3.

 

Det er mulig SLI er bedre, men jeg prøvde GTX 670 SLI, og i BF3 kan jeg ikke si jeg merka så veldig stor forskjell fra 7970 CFX. Ved fps drop oppførte det seg rimelig likt.

 

i Deus EX:HR, så synes jeg nesten 7970 kortene var bedre mtp "smoothness" :p

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det er mulig SLI er bredre, men jeg prøvde GTX 670 SLI, og i BF3 kan jeg ikke si jeg merka så veldig stor forskjell fra 7970 CFX. Ved fps drop oppførte det seg rimelig likt.

 

i Deus EX:HR, så synes jeg nesten 7970 kortene var bedre mtp "smoothness" :p

Er rimelig ømfintelig når det gjelder BF3, siden det er det eneste multiplayerspillet jeg spiller når jeg har tid. Derfor HATER jeg noe som helst smålagg og eventuell stuttering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...