Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny driver :D

 

314.14

http://www.geforce.c...s/results/58183

 

 

New in GeForce 314.14 Drivers

Performance Boost – Increases performance by up to 23% for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 314.07 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:

GeForce GTX 680:

Up to 23% in Sniper Elite V2

Up to 9% in Sleeping Dogs

GeForce GTX 680 SLI:

Up to 22% in Sniper Elite V2

Up to 14% in Sleeping Dogs

Up to 9% in StarCraft II

Up to 5% in Call of Duty: Black Ops II

Up to 5% in Deus Ex: Human Revolution

Up to 5% in Just Cause 2

Up to 4% in The Elder Scrolls V: Skyrim

Up to 4% in Batman: Arkham City

SLI Technology

Updates SLI profile for Resident Evil 6

Adds SLI profile for Sniper Elite: Nazi Zombie Army (delivered via NVIDIA Update)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

liten update her..

 

byttet kjøler til en Thermalright Shaman med papst 120mm liggende oppå..

 

boost er på 1189Mhz og usage på 99% mer eller mindre konstant - sjekk den tempen, max 43C under BF3 med trøkk på cpu! niiiiice. synd jeg ikke har mer spenning å gå på, men det kommer :)

 

EDIT: jeg var nok bittelitt kjapp der... 102-106% TDP = 52C over litt tid i Crysis 3 :)

post-88790-0-59250500-1362599980_thumb.png

post-88790-0-64065700-1362646965_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Virker som om det er mange som er misfornøyd med hvordan Titan throttler for øyeblikket: https://forums.geforce.com/default/topic/533422/geforce-drivers/maunelg-why-does-manual-fan-70-cause-downclocking-with-314-09-and-314-14-/

 

Dessuten virker det som om vannkjøling gir ingen nevneverdig bonus: http://www.overclock.net/t/1363440/nvidia-geforce-gtx-titan-owners-club/2550_30#post_19455030

 

Hvordan kan Nvidia kalle dette et entusiastkort når de designer det slik at overklokking er en øvelse i frustrasjon?

Lenke til kommentar

Det kalles vel entusiast-kort basert på prisen. Ytelsen ut av boksen er vel en bonus. At det er overklokkings-fiendtlig er jo på ingen måte entusiast-vennlig.

 

Men i den linken sier jo vedkommende at han ikke har prøvd sli på luft, så han har ikke noen sammenligningsgrunnlag. Dermed var det relativt intetsigende for meg som ikke har følgt med på hva som er vanlig å få til på luft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tester litt crysis 3 MP nå. 1150 på begge korta helt uten noe drop. Satt bare på det for å teste. Satt opp til 1250, men da ble skjermen svart :p

 

Rett ut av eska kjører korta på litt over 1000mhz. Ytelsen er det iallefall ikkje no å si på. Ser man bort ifra prisen, så er iallefall korta bra.

Lenke til kommentar

Tester litt crysis 3 MP nå. 1150 på begge korta helt uten noe drop. Satt bare på det for å teste. Satt opp til 1250, men da ble skjermen svart :p

 

Rett ut av eska kjører korta på litt over 1000mhz. Ytelsen er det iallefall ikkje no å si på. Ser man bort ifra prisen, så er iallefall korta bra.

 

Men syns du det var verdt kjøpet?

Lenke til kommentar

Virker som om det er mange som er misfornøyd med hvordan Titan throttler for øyeblikket: https://forums.gefor...09-and-314-14-/

 

Dessuten virker det som om vannkjøling gir ingen nevneverdig bonus: http://www.overclock...0#post_19455030

 

Hvordan kan Nvidia kalle dette et entusiastkort når de designer det slik at overklokking er en øvelse i frustrasjon?

Ser du stadig prøver å finne negative ting om Titan... Kunne nesten tro du hadde ATI skjermkort :tease:

 

Ser det er brukte gtx 680 kort til salgs på bruktmarkedet til fantasipriser. 680 koster fra 3 095,- Nytt, for dem som ikkje visste det. :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser du stadig prøver å finne negative ting om Titan... Kunne nesten tro du hadde ATI skjermkort :tease:

 

Ser det er brukte gtx 680 kort til salgs på bruktmarkedet til fantasipriser. 680 koster fra 3 095,- Nytt, for dem som ikkje visste det. :D

 

Haha.. Det ligger også andre kort der til fantasipriser spør du meg... :dribble:

Lenke til kommentar

Jepp, særlig når jeg gikk fra 3-way 680 sli. Bedre ytelse med bare 2 kort. Dette gjør at jeg frir opp et pci-e spor, som igjen gjør at jeg kan ha enda en pci-e 3.0 harddiskkontroller(les ssd) på hovedkortet :green:

 

Men hvor mye forskjell er det egentlig på en singel 1080p skjerm med to Titan kontra 2 eller 3 stk 680?

 

Forskjellen kan ikke være stor med unntak av noen ytterst få spill?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det er ikkje en dritt forskjell i BF3 f.eks, siden BF3 trenger mest cpu over 2x 680 i sli. Farcry 3 og crysis 3 går det bedre. Særlig Crysis 3. Dette er de spilla jeg har installert på testbenken min nå. Nå skal det sies at jeg kjører cpu på stock.. Altså en 3770k i testbenken. MEd tanke på at Crysis 3 og BF3 liker mye cpukraft, så blir det nok enda mere smud med 5ghz. Vannkjøling er på vei fra Minhund :love: til testbenken min.

 

Det som er litt sykt, er at 2 Titan nesten er for lite for Crysis 3. Iallefall med 8x msaa. Uten AA, så ligger fps stort sett over 100fps (digg i MP) med ellers alt på max.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er ikkje en dritt forskjell i BF3 f.eks, siden BF3 trenger mest cpu over 2x 680 i sli. Farcry 3 og crysis 3 går det bedre. Særlig Crysis 3. Dette er de spilla jeg har installert på testbenken min nå. Nå skal det sies at jeg kjører cpu på stock.. Altså en 3770k i testbenken. MEd tanke på at Crysis 3 og BF3 liker mye cpukraft, så blir det nok enda mere smud med 5ghz. Vannkjøling er på vei fra Minhund :love: til testbenken min.

 

Det som er litt sykt, er at 2 Titan nesten er for lite for Crysis 3. Iallefall med 8x msaa. Uten AA, så ligger fps stort sett over 100fps (digg i MP) med ellers alt på max.

 

Hvordan er fps med 8xmsaa? Selv sliter jeg sterkt med 2xmsaa med to 670 kort oc 1150.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig håpet å få en horde med postere som sa at disse problemene er det minoriteten av entusiaster som sliter med.

Det er en kjedelig trend Nvidia har begynt med i min mening.

 

fremdeles ingen problemer hos meg, men jeg har fremdeles bare 45C under load med ny kjøler. nydelig ytelse, godt over 50K GPU score i Vantage :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...