Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men du har allerede 2 GTX 680 kort i SLI ifølge profilen din, hva er da vitsen med å oppgradere til 2x Titan? Hva bruker du pcen til som nødvendiggjør en slik oppgradering? Er du en proffesjonell overklokker som konkurrerer greit nok, men det har jeg ikke inntrykk at du er? Du er bare en vanlig gamer er du ikke?

 

 

 

Har ikke hatt inntrykk av cannibalguppy som fanboy, bare en som skal ha det aller beste av hardware til ethvert tidspunkt.

 

Ifølge flere er jeg grønn som hulken eller fanboy da jeg gikk for 680 sli innen 2 uker etter lansering(de koster 500kr mindre enn 7970 og var vesentlig bedre på alt, blitt annerledes med nye drivere men skulle jeg ventet 4 måneder for å kjøpe 7970ghz edition?) Men visse her(fiveline arni osv) klarer ikke akseptere at ved lansering var 680 et klart bedre kort og dermed er man fanboy. Hadde jeg skulle kjøpt i dag hadde jeg kjøpt 7970ghz edition(eller titan akkuratt nå).

 

Er bare en vanlig gamer men 3 120hz skjermer er gøy og vannkjøling med masse tuber i alle rettninger er gøy og hardware er gøy. :p

Lenke til kommentar

Fordi nyere og kraftigere maskinvare er gøy.

 

Cannibalguppy har hatt store vanskeligheter med å akseptere at 7970 GHz Edition er et kraftigere kort enn GTX 680, og det er helt klart at det er viktig for h*n å ha Nvidia-kort.

 

Du har trøbbel med å lese du arni? jeg har sagt gjenntatte ganger at jeg hadde gått for 7970ghz edition de siste 5 månedene da det er et bedre kort. Men har nå 680 SLI da! :p Innrømmer at jeg har en forkjælighet for de grønne kortene(mange grunner til det men mest av alt estetisk, digger grønt haha)

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe videre med saken, eller noen egentlig interesse for deg eller ditt velbefinnende, vil jeg jo på generelt grunnlag si at det ville være lurt å ta mesteparten av overskuddene og sette på BSU/sparing for kjøp av egen bolig istedenfor å "kaste" pengene ut av vinduet for oppgradering av et allerede hysterisk gaming-oppsett.

 

Investering i hus er anbefalt så tidlig i livet som mulig da dette er selve pensjonsforsikringen i livet. Jo før man blir gjeldfri, dess bedre lever man senere i livet.

Nå skal jeg ikke moralisere og si at man ikke skal unne seg noe som helst da livet skal leves også, men vil absolutt anbefale å ha huskjøp høyest på prioriteringslisten.

 

Off-topic, I know.

 

Jeg sparer da på BSU også. Er det noen i vanlig jobb som må velge mellom å spare litt eller røye/feste? Jeg gjør ikke de to siste og da har man en del ting igjen, hadde vært et utrolig kjedelig liv om man kun brukte penger på det du absolutt må ha. skulle jeg sittet i leiligheten min med kun en seng, kjøleskap og innlagt vann? siden det er alt man absolutt må ha?

 

Jeg bruker ikke penger på NOE annet enn det jeg må ha og PC for det er det jeg syns er gøy, vil si at pengebruken min er vesentlig bedre enn de fleste 23 åringer. 20k i året på pc og det er alt som ikke går til regninger og sparing.

Lenke til kommentar

Jeg er også skuffet over drivere til AMD. Ikke til store spill, men til litt mindre.

 

F.eks LoL. Masse bugsplats som gjør 7XXX kort ubrukelige i LoL. Har store problemer med mitt 7950 i GTA SA. Klarer ikke mer enn 75FPS i SAMP online delen, og med et GTX 550Ti har jeg 100.

Teit er det også i GTA IV, der igjen med mitt 550Ti tar 7950en med masse mods.

 

Men 7950 er et langt bedre kort, det er bare teit at slike ting skal ødelegge brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar

Cannibal, de første 3 mnd her inne jeg så deg skrive så gjorde du ikke annet enn å snakke dritt om amd, så vil kalle deg grønn :p

 

Men nå så vurderer du jo til og med å eie amd kort, så jeg vil si det kommer seg.

 

Jeg har eid 3-4 AMD kort de siste 5 år jeg :p har hatt et 7770 og 7850 til lanpcen fopr morro og var ikke skuffet. burde prøvd et 7950 eller 7970 kort. men venter til neste gen. Er ikke egentlig imot AMD men var skuffet ved starten av 7000 serien(ekstremt høyt pris og laber driverstøtte). Hadde egentlig tenkt meg over på 8000 serien når den kom men rebrands kan ta seg et stikk et visst sted :p

 

Noen som vet når neste skikkelige AMD serie kommer? Blitt mektig imponert over 7970ge utover året så må prøve neste gen!

 

Men hva skal du gjøre om 780 GTX er bedre?

 

Tror nok ikke det er stor fare for det :p Men jeg hadde nok kjøpt det etter en stund også. er ikke så dyrt når du får igjen 50-65% av forrige korts pris brukt. Bytter ofte nok til det :D

Lenke til kommentar

3 780 GTX mot 2 Titan vil vel være rundt samme pris på. Og jeg vil bli overasket om 3 780 GTX i SLI ikke slår 2 Titan.

Tvilsomt at prisen vil være tilsvarende, og enda mer tvilsomt at ytelsen vil være sammenlignbar.

Vi snakker om en refresh, 15% over 680 er det du kan forvente om Nvidia har gjort noen betydlige forbedringer på GK114 over GK104.

Lenke til kommentar

Tvilsomt at prisen vil være tilsvarende, og enda mer tvilsomt at ytelsen vil være sammenlignbar.

Vi snakker om en refresh, 15% over 680 er det du kan forvente om Nvidia har gjort noen betydlige forbedringer på GK114 over GK104.

 

780 GTX er refresh av GK110 ikke GK104.

 

Og andre kilder sier at det er langt over 15% økning i kraft.

 

http://news.softpedia.com/news/2013-Bound-NVIDIA-Graphics-Detailed-55-Better-than-GeForce-GTX-680-299878.shtml

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hvis GTX 780 skulle brukt GK110 hadde vi sett tester av GTX 780 i forgårs.

En 551 mm^2 stor brikke på 28nm er dyrt, yield er helt klart ikke så god som Nvidia ønsker ettersom det ikke finnes et eneste produkt med alle 15 SMXer aktivert, og Nvidia driver ikke med veldedighet.

 

Vel, 3dcenter.org er å anse som en god kilde, men de kan selvfølgelig ta feil. Men kredibiliteten til 3dcenter.org er høyere enn din.

Lenke til kommentar

Hvis 780 skal baseres på GK110, hva slags priser vil vi se da?

 

Nei, det blir nok en refresh av GK104 tror jeg, det er værtfall det jeg har sett av rykter. :p

 

Når det kommer til AMD sin 8000 serie, hvis vi ser minimum 20% ytelsesøkning der, og med litt overklokking, så er jo ikke Titan ytelse langt unna. Titan yter gjennomsnittlig 25% over 7970GE.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ikke enig nei... vel tiden vil jo vise. Personlig håper jeg jo 780 baseres på GK110, det vil jo være bedre for forbrukerne. Så krysser fingrene for det.

 

Blir det ikke dyrt for nvidia og bruke gk110 til gtx 780 også? Og i så fall, blir den da like bra som titan? Eller skal de bruke gk110 med masse kjerner disabled?

 

Hvis 780 skal baseres på GK110, hva slags priser vil vi se da?

 

Nei, det blir nok en refresh av GK104 tror jeg, det er værtfall det jeg har sett av rykter. :p

 

Når det kommer til AMD sin 8000 serie, hvis vi ser minimum 20% ytelsesøkning der, og med litt overklokking, så er jo ikke Titan ytelse langt unna. Titan yter gjennomsnittlig 25% over 7970GE.

 

Og mine yter 20% bedre enn 7970 GE edition allerede :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...