Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er så lurt? Økt viftehastighet betyr jo økt strømforbruk :p

 

jeg kan i hvert fall melde om følgende: 106% er ikke maks..

 

ved å sette prioritet mot temperatur kontra power target har jeg nå vært oppe i 1202Mhz og 110% power usage :). kanskje jeg demonterer kjøleren og slenger på en nitropot senere - tror kanskje jeg har noen liter igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil en vannblokk hjelpe mot overklokking? Tenkte temperaturen kan man holde lav hvis man har tilgang til litt norsk vinterluft. Eller må man ty til nitrogen for å holde temperaturen lavt nok, slik at mostanden blir minket betraktelig...

 

jeg vil tro at en vannblokk kan ta dette kortet videre - rett og slett pga temperaturen under load. kjernen er stor, og hvis EK blokkene er sitt gamle jeg så vil jeg tro at 50C load kan være innen rekkevidde. dette vil gi lavere TDP på samme frekvens kontra 75C.

 

vi skulle hatt 1.3v på disse kortene - samt under 60C load... 1300Mhz.

Lenke til kommentar

er nok cpu som er flaskehals her... vi trenger 5Ghz IVY-E

 

virker som cpu blir mer og mer en flaskehals, er lenge siden det har vært en revulusjon på cpu froten. på tide at intel bretter opp ermene her og lager en kick ass cpu, som overstiger dagens cpu ytelse med 50-100%.

Lenke til kommentar

De trenger jo ikke det, de har jo ingen konkuranse.

 

Hadde AMD vært med på racet hadde vi nok sett mer spenstige cpu'er fremover.

 

sant, men da får jo intel lov å bremse hele markedet...for til slutt så er cpuen så svake at det ikke er noe vits for nvidia og amd å lage så raske gpuer siden cpuen ikke henger med....

 

jeg har en eld gammel i7 860 som enda holder koken, finnes jo ikke noe annet som er merkbart raskere. bortsett fra kansje i benchmarks, men i spill, så gir den like mye fps som nye intel cpuer..

Lenke til kommentar

virker som cpu blir mer og mer en flaskehals, er lenge siden det har vært en revulusjon på cpu froten. på tide at intel bretter opp ermene her og lager en kick ass cpu, som overstiger dagens cpu ytelse med 50-100%.

Intel er fortsatt avhengige av å lansere stadig bedre CPUer for arbeidsstasjoner og servere for å opprettholde inntektene, så det er ingen grunn til å tro at Intel kan begynne å sakke. i7-3770k klarer lett å knuse dobbelt så mange tall unna som din eldgamle i7-860, men det er ikke i legacy-programmer at dette vil vises. Intel har nok større fokus på å implementere nye instruksjonssett som AVX enn å prøve å forbedre IPC i legacy-applikasjoner. Det å komme med en 50% forbedring i legacy-software er nok svært vanskelig (om ikke umulig) ettersom de store forbedringene kommer fra økte klokkefrekvenser, og det er nok grenser for hvor høye frekvenser vi kan kjøre silisiumbrikker på.

Lenke til kommentar

Vell 10fps mer i snitt vil du merke.

bf3caspianultranomsaacp.jpg

 

jeg vil ikke merke noe forskjell på 62 eller 78 fps siden jeg kjører vsync, men ser poenget ditt., men kan ikke si det er så imponeredne mtp hvor "gammel" min i7 860 er. men jeg skal vel ikke klage, er jo penger spart ved å ikke å trenge å oppgradere cpu.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Dette er vel en av de store grunnene til å faktisk kjøpe en AMD-CPU en gang i blandt, da alle kjøper Intel, og AMD taper marked, og må sparke utviklerre, mens Intel ansetter dem. Resultatet blir at AMD forsvinnre fra CPU-markedet, og Intel troner og ikke lenger utvikler. Resultatet over tid ja er da at CPU ikke blir bedre, og vil holde igjen alt annet.

Lenke til kommentar

Hvis CPU blir mer og mer flaskehals så tipper jeg både Nvidia og spillutviklere fokuserer enda litt hardere på maskinvareakselerasjon av andre instruksjoner/funksjoner. AI-akselerasjon var det jo snakk om en gang at vi skulle få se GPU eller dedikert maskinvare til. Fysikk er også viktig, og der har vi Physx, selv om det er massevis å hente her. En antagelse er nok at det kun er Nvidia-GPUer som drar nytte av det, og da vil det aldri få maksimal prioritet.

 

Hadde de derimot bygd opp spillet fra bunnen av med Physx (eller tilsvarende), og rett og slett krevd at spillerene hadde dette for å spill (på samme måte som at det kreves en viss API for å spille) så kunne nok veldig mye blitt avlastet her, og ikke bare ekstra fancy effekter som blir lagt på etter hvert.

 

Jeg tror ikke jeg bommer veldig om min antagelse til at GPUer ikke avlaster CPU mer enn de gjør i dag er rett og slett fordi det i dag ikke er en felles standard som gjør det mulig å utnytte f.eks "CUDA-cores (eller tilsvarende for AMD", på samme måte som vi ser på Direct X/OpenGL.

Lenke til kommentar

@xs

 

Originally Posted by bmg

So I went ahead and flashed...it worked perfectly! PrecisionX now lets me go up to 110% and monitoring power I can see it peak at that. I'd guess 285 watts should be safe, so I think I'll go ahead and try that next.

ETA: bumped max power up to 285 watts and it worked fine. PrecisionX let's me go up to 114% now.

Lenke til kommentar

sant, men da får jo intel lov å bremse hele markedet...for til slutt så er cpuen så svake at det ikke er noe vits for nvidia og amd å lage så raske gpuer siden cpuen ikke henger med....

 

jeg har en eld gammel i7 860 som enda holder koken, finnes jo ikke noe annet som er merkbart raskere. bortsett fra kansje i benchmarks, men i spill, så gir den like mye fps som nye intel cpuer..

Min Intel Q8300 er pensjonist, og den ble byttet ut i januar med en AMD setup :) Den er like frisk å rask, men det var på tide med noe nytt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...