Gå til innhold

Tråden for spillet alle klager over, men ingen har spilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt litegrann, og jeg synes ikke det er så ille til nå. Grafikken er ikke vakker, men den er nå god nok. Black Ops 2 ser verre ut, men jeg kan ikke huske at det fikk mye kritikk for grafikken.

 

Online MP virker også artig, selv om romvesnene ikke beveger seg helt smooth langs veggene.

 

Merket forresten noe som kan være dårlige hitboxer. Var et par ganger jeg var ganske sikker på å treffe med hagla, uten at det skjedde. Men jeg vet ikke, får prøve litt mer og se.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd MP, hanvna på en privat servier der jeg hadde 450ping, noe som ødla en del, og jeg er en veldig dårlig alien, ikke fått en eneste kill som alien enda, men en ganske god marine, ikke noe super enda men ganske god. Det blir intenst noen ganger, og hadde ikke laggen ødlagt en del på slutten hadde det vært supert.

Lenke til kommentar

Fy faen, jeg angrer på å ha latt meg hype til å bruke penger på dette makkverket av et spill...

Startet spillet, med stor iver. Nyter den herlige lyden. Undrer meg litt over kvaliteten på cutscenes...

Cutscene slutter, og det som møter meg er noe som kunne vært produsert for 5 år siden og fremdeles vært under par.

 

Hva er dette for noe? Har jeg kjøpt feil spill? Jeg må jo ha kjøpt noe gammel ræl?

Neida, det er faktisk det nye Alien-spillet...

 

Jeg presser meg til å spille noen timer, men jeg gir opp etter 3 timer. Jeg klarer ikke å nyte det. Jeg sitter bare å irriterer meg over den utrolig lave kvaliteten. Og den store lyden på begynnelsen, den forsvant raskt og ble erstattet med maskingeværlyd som høres ut som den har blitt samplet med kassettspiller fra den originale Alienfilmen på VHS...

 

Styr unna! Spar pengene.

Om du er die hard Alien fan, vent til et steam salg....

 

Ps. Jeg er en godt voksen mann som trolig spilte dataspill lenge før de fleste av dere var født, og på ingen måte noen grafikkhore. Men fy flate, denne grafikken spiller presenterer får øynene dine til å blø. ( I alle fall om du er sånn nogenlunde oppdatert på grafikk/maskinfronten).

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er faktisk våpenlydene fra filmene litt snodige, på en tøff og god måte. Om det er gjengitt på samme måte i spillet er jo det bare ett pluss i min bok.

 

Lyden på pulsrifle er jo en av de mest gjenkjennlige delene fra filmen. Veldig få folk kan kjenne igjen lyden på et våpen fra film, men mange kan det på pulsrifle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ler litt av at folk kritiserer CoD-folk når de forsvarer dette spillet, når et par kamerater av meg sa at det var som å spille et dårligere CoD-spill med Aliens. Spillet mangler også den frykten man hadde i de første Alien vs Predator-spillene, hvor man var livredd for å dø (noe som til dels skyldte et gammeldags og dårlig lagresystem, men man kan fremdeles implentere noe i slike spill i dag også som gjør at det ikke saves så ofte som det er vanlig f.eks), hvor alt var mørkt og jævlig, og man hadde kun flares som ikke funket veldig bra og night vision googles som ble alt for lyse alt for raskt og ødela alt av syn. Der hvor du i de gamle spillene ble skremt og visste at du måtte handle raskt bare du så en alien 50 meter unna, har du nå god tid. Før var de sinnsykt raske, nå er de treigere og ikke så farlige. Før måtte du drepe dem raskt, om de var for nærme hjalp det ikke om du drepte dem, da tok blodet seg av deg uansett. I dette spillet virker det som om spillet er som Doom 3, at hagla er "hovedvåpenet". Hva faen er det for noe? Hagle mot aliens?

 

Var vel det jeg fikk med meg. Var vel andre ting de klagde på og, som f.eks grafikk, ræva design på kart etc.

Lenke til kommentar

Ler litt av at folk kritiserer CoD-folk når de forsvarer dette spillet, når et par kamerater av meg sa at det var som å spille et dårligere CoD-spill med Aliens. Spillet mangler også den frykten man hadde i de første Alien vs Predator-spillene, hvor man var livredd for å dø (noe som til dels skyldte et gammeldags og dårlig lagresystem, men man kan fremdeles implentere noe i slike spill i dag også som gjør at det ikke saves så ofte som det er vanlig f.eks), hvor alt var mørkt og jævlig, og man hadde kun flares som ikke funket veldig bra og night vision googles som ble alt for lyse alt for raskt og ødela alt av syn. Der hvor du i de gamle spillene ble skremt og visste at du måtte handle raskt bare du så en alien 50 meter unna, har du nå god tid. Før var de sinnsykt raske, nå er de treigere og ikke så farlige. Før måtte du drepe dem raskt, om de var for nærme hjalp det ikke om du drepte dem, da tok blodet seg av deg uansett. I dette spillet virker det som om spillet er som Doom 3, at hagla er "hovedvåpenet". Hva faen er det for noe? Hagle mot aliens?

 

Var vel det jeg fikk med meg. Var vel andre ting de klagde på og, som f.eks grafikk, ræva design på kart etc.

 

Er enig med deg, men må bare kommentere akkurat det med dårlig lagringsystem. Mener du at F6 for quick save og F9 for quick load er ett dårlig lagringsystem? Det er etter min mening mye bedre enn random checkpoints. Man kan selfølgelig ellers også lagre når man vil i AVP2. "moderne" lagrings løsninger med checkpoints har jeg altid hatet, ser på det som ett stek tilbake og konsolifisering av pc spill.

 

Men ellers, en annen "gammeldags" spill mekanikk som er med på å gjøre AVP2 vanskligere, er IKKE regenererende helse. Noe jeg også i aller høyeste grad foretrekker. Derfor liker jeg det jeg leser om aliens colonial marines, hvor helsa er forsåvidt regenererende, men armor er det ikke.

 

Begynte å spille avp2 igjen nå, etter jeg fikk den skuffende nedturen av anmeldelser for ACM, for første gang på MANGE år. Grafikk og lyd har holdt seg utrolig dårlig. Men bortsett fra dette er det faktisk skummelt, vanskelig og veldig stemningsfult.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Er enig med deg, men må bare kommentere akkurat det med dårlig lagringsystem. Mener du at F6 for quick save og F9 for quick load er ett dårlig lagringsystem? Det er etter min mening mye bedre enn random checkpoints. Man kan selfølgelig ellers også lagre når man vil i AVP2. "moderne" lagrings løsninger med checkpoints har jeg altid hatet, ser på det som ett stek tilbake og konsolifisering av pc spill.

 

Men ellers, en annen "gammeldags" spill mekanikk som er med på å gjøre AVP2 vanskligere, er IKKE regenererende helse. Noe jeg også i aller høyeste grad foretrekker. Derfor liker jeg det jeg leser om aliens colonial marines, hvor helsa er forsåvidt regenererende, men armor er det ikke.

 

Begynte å spille avp2 igjen nå, etter jeg fikk den skuffende nedturen av anmeldelser for ACM, for første gang på MANGE år. Grafikk og lyd har holdt seg utrolig dårlig. Men bortsett fra dette er det faktisk skummelt, vanskelig og veldig stemningsfult.

 

Helse er heller ikke regenirerede, du har 3 helse bars, mister du bare litt av en, regener det, men mister du hele baren regener den ikke.

Lenke til kommentar

Får ikke prøvd spillet før på fredag, dog er det allerede kjøpt på steam. Håper at jeg liker det, men de fleste anmeldere som har samme interessen som meg sier noe annerledes. Dog, er jo ikke problemet at det er ødelagt, hvilket er det eneste kriteriet som egentlig får meg til å gå bort fra noe.

Lenke til kommentar

Helt korrekt! Da mener jeg det er på sin plass at det er autentisk i spillet også.

 

Ja og det er flere større "slag" med masse pulsrifles som går av.

 

Nå har jeg prøvd en annen MP Marines skal ødlegge noen egg, mens første spillet var mer innestengt klaustrofobisk horror, er dette ren run and gun, masse action og skyting, og de fucking aliensene kan hoppe langt.

Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk tar frem cod som GODE eksempler på at spill IKKE fortjener karakterer det får:P selv hater jeg cod men jeg er ikke så tosk i hode at jeg ikke forstår hvorfor det får gode karakter! og somregel er det ikke noe dritt i spillene(objektivt). i aliens var dette desverre et dårlig spill. blir heller star trek på meg(vis ikke det og blir rumpeslaktet som aliens:/

Lenke til kommentar

Lover ikke godt.

 

Begynner å lure på hva f. Gearbox software driver på med. På en side har de crap som dette og DNF og på andre siden har de spill som Bordelands og Brothers in Arms... De er Twoface....

 

 

BTW:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

 

'nuff said..

 

Glad jeg brukte hodet istedet for hjertet i dette tilfellet.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...