Gå til innhold

Tråden for spillet alle klager over, men ingen har spilt


Anbefalte innlegg

Begynner å lure på hva f. Gearbox software driver på med. På en side har de crap som dette og DNF og på andre siden har de spill som Bordelands og Brothers in Arms... De er Twoface....

 

 

BTW:

 

 

'nuff said..

 

Glad jeg brukte hodet istedet for hjertet i dette tilfellet.

 

Flaks for meg at jeg bestilte Wii U versjonen som ikke har blitt sluppet enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gamle er dere folkens? Visste dere ikke om Gearbox før Borderlands kom, eller? Selskapet har aldri vært noen topputvikler, de har hatt Brothers in Arms, som er en ålreit serie, og så var de heldige med Borderlands, som faktisk ikke virket å være veldig bra før det kom. At Aliens: Colonial Marines ikke leverer på alle punkter burde ikke komme som en overraskelse. Det er ikke snakk om Epic eller Irrational Games.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd ennå. Men spillet krever jo steam, hvorfor spiller du det?

 

Det er ikke steam på PS3.

 

Da ble det avbestillt...

Kjøper det på billigsalg om et års tid. Hadde ventet meg noe ala marine kampanjen i AvP2 med dagens grafikk.. Det hadde vært nok for meg. Kan ikke cripple aliens med velplasserte skudd i ekstremiteter/hode? Teit...

Skjønner ærlig talt ikke hva folk som deg tenker på. Du kan ikke skyte av armen til en alien, dermed ble det avbestilt? WTF?

 

Hvor gamle er dere folkens? Visste dere ikke om Gearbox før Borderlands kom, eller? Selskapet har aldri vært noen topputvikler, de har hatt Brothers in Arms, som er en ålreit serie, og så var de heldige med Borderlands, som faktisk ikke virket å være veldig bra før det kom. At Aliens: Colonial Marines ikke leverer på alle punkter burde ikke komme som en overraskelse. Det er ikke snakk om Epic eller Irrational Games.

Jeg er godt over tretti og har vokst opp med Commodore64, og var med PCer helt fra før de ble "godkjente" til spill. (vi snakker pre-286 her.) Grafikk har aldri vært viktig for meg, og dermed har vi allerede fjernet 90% av grunnen til hvorfor folk hater Aliens: Colonial Marines intenst før de i det hele tatt har prøvd det. Derimot har jeg elsket Aliens-filmene helt siden jeg så dem i barndommen, og Aliens: Colonial Marines fanger hele essensen med spesielt den andre filmen helt perfekt. Dermed har vi en god grunn til hvorfor minst 90% av såkalte fans burde ha gitt spillet en seriøs sjanse, i stedet for å hive seg på bølgen og late som om de er kule fordi de våger å si de hater spillet.
Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere folkens? Visste dere ikke om Gearbox før Borderlands kom, eller? Selskapet har aldri vært noen topputvikler, de har hatt Brothers in Arms, som er en ålreit serie, og så var de heldige med Borderlands, som faktisk ikke virket å være veldig bra før det kom. At Aliens: Colonial Marines ikke leverer på alle punkter burde ikke komme som en overraskelse. Det er ikke snakk om Epic eller Irrational Games.

 

Ah, husker første gang jeg spilte tidenes beste tilleggspakke, Opposing Force, lagd av Gearbox. Et fantastisk stykke håndtverk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner er at folk klager over at aliens ikke virker særlig truende i Colonial Marines, men hvorfor? Det er jo bare å skru opp vanskelighetsgraden? Og noen klager over at blodet ikke er like farlig som i filmene, men hadde det vært mulig? Det var ikke særlig farlig i AvP heller. Når en facehugger blødde ligg spiste syren seg gjennom syv lag av tykk betong. Hvordan kan man ha sånne fiender i et spill?

Lenke til kommentar

Det er ikke steam på PS3.

 

 

Skjønner ærlig talt ikke hva folk som deg tenker på. Du kan ikke skyte av armen til en alien, dermed ble det avbestilt? WTF?

 

Jeg er godt over tretti og har vokst opp med Commodore64, og var med PCer helt fra før de ble "godkjente" til spill. (vi snakker pre-286 her.) Grafikk har aldri vært viktig for meg, og dermed har vi allerede fjernet 90% av grunnen til hvorfor folk hater Aliens: Colonial Marines intenst før de i det hele tatt har prøvd det. Derimot har jeg elsket Aliens-filmene helt siden jeg så dem i barndommen, og Aliens: Colonial Marines fanger hele essensen med spesielt den andre filmen helt perfekt. Dermed har vi en god grunn til hvorfor minst 90% av såkalte fans burde ha gitt spillet en seriøs sjanse, i stedet for å hive seg på bølgen og late som om de er kule fordi de våger å si de hater spillet.

 

Skjønner meg aldri på "folk som deg" som på liv og død skal forsvare innkjøpet sitt.

 

Men uten å trolle og være spydig nå, så lurer jeg på alvor: Er spillet like skummelt som marine kampanjen i avp2? Der alle skudd teller og du er livredd på hva som venter rundt neste hjørne? Får man noia ved minste "blip" på motion trackern?

 

Avbestiller fordi jeg har sett frem til tittelen i flere år siden det først ble annonsert, og jeg regnet med at spillet skulle ta spillverden med storm og være et verdig tilskudd til franchisen. Nå hører jeg at spillet er 5 timer langt på SP med elendig hitbox og sub par grafikk i tillegg :\ Nå venter jeg til enten: Wii U versjonen får sinnsykt gode reviews, eller det kommer på billigsalg OM jeg noensinne kjøper det... Hadde sett frem til å spille som Hicks...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er godt over tretti og har vokst opp med Commodore64, og var med PCer helt fra før de ble "godkjente" til spill. (vi snakker pre-286 her.) Grafikk har aldri vært viktig for meg, og dermed har vi allerede fjernet 90% av grunnen til hvorfor folk hater Aliens: Colonial Marines intenst før de i det hele tatt har prøvd det. Derimot har jeg elsket Aliens-filmene helt siden jeg så dem i barndommen, og Aliens: Colonial Marines fanger hele essensen med spesielt den andre filmen helt perfekt. Dermed har vi en god grunn til hvorfor minst 90% av såkalte fans burde ha gitt spillet en seriøs sjanse, i stedet for å hive seg på bølgen og late som om de er kule fordi de våger å si de hater spillet.

Jeg sier ikke noe annet jeg heller, bare at det at grafikken ikke var tipp topp var forventet for min del. Borderlands 2 hadde sikkert ikke sett så bra ut det heller, om man hadde fjernet tegneseriestilen.

Ah, husker første gang jeg spilte tidenes beste tilleggspakke, Opposing Force, lagd av Gearbox. Et fantastisk stykke håndtverk!

Gearbox kan lage gode opplevelser, det er klart. Med Half-Life-pakkene fikk de nok mye gratis, i tillegg til at de ikke alle holdt helt topp kvalitet.

 

En ting jeg ikke skjønner er at folk klager over at aliens ikke virker særlig truende i Colonial Marines, men hvorfor? Det er jo bare å skru opp vanskelighetsgraden? Og noen klager over at blodet ikke er like farlig som i filmene, men hadde det vært mulig? Det var ikke særlig farlig i AvP heller. Når en facehugger blødde ligg spiste syren seg gjennom syv lag av tykk betong. Hvordan kan man ha sånne fiender i et spill?

 

Jeg startet ut på hard, og da er beistene såpass farlige at du kan få fra 3/3 healthbars til 1/3 på null komma svisj. Da blir de litt skumlere. Synes også blodet er passe farlig, selv om jeg synes det virker litt dumt å trykke en pistol opp i munnen på dem og trekke av.

 

Skjønner meg aldri på "folk som deg" som på liv og død skal forsvare innkjøpet sitt.

Men uten å trolle og være spydig nå, så lurer jeg på alvor: Er spillet like skummelt som marine kampanjen i avp2? Der alle skudd teller og du er livredd på hva som venter rundt neste hjørne? Får man noia ved minste "blip" på motion trackern?..

Er du svak, mann? AvP2 var da aldri noe skummelt spill. Kanskje du anket litt i begynnelsen, men ellers var det jo et sci-fi action-spill.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke noe annet jeg heller, bare at det at grafikken ikke var tipp topp var forventet for min del. Borderlands 2 hadde sikkert ikke sett så bra ut det heller, om man hadde fjernet tegneseriestilen.

 

Gearbox kan lage gode opplevelser, det er klart. Med Half-Life-pakkene fikk de nok mye gratis, i tillegg til at de ikke alle holdt helt topp kvalitet.

 

 

 

Jeg startet ut på hard, og da er beistene såpass farlige at du kan få fra 3/3 healthbars til 1/3 på null komma svisj. Da blir de litt skumlere. Synes også blodet er passe farlig, selv om jeg synes det virker litt dumt å trykke en pistol opp i munnen på dem og trekke av.

 

 

Er du svak, mann? AvP2 var da aldri noe skummelt spill. Kanskje du anket litt i begynnelsen, men ellers var det jo et sci-fi action-spill.

 

Meh, synes det var skummelt (Marine delen) da jeg spilte det for 13 år siden :p Oi var det så lenge sida :O ?

 

Aliens Colonial Marines kalles jo for en "bait & switch" av spillpressen :( Ting som ble vist frem som ikke er med på releaseversjon etc etc...

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket reviews og diverse synsinger er jeg nesten glad min ACM CE var forsinket, så rakk jeg å avbestille det før den ble sendt. CE figuren var sinnsyk kul, men gidder ikke punge ut en tusenlapp for den om spillet ikke holder mål.

Skal sies at jeg så og si aldri lar meg påvirke av anmeldelser eller andres meninger når det kommer til spill, men med så brutal slakt som er ute å går rundt dette spillet tar jeg ingen sjanser og får istedet vurdere om jeg skal lete det frem en vakker dag, om jeg finner det for en slikk og ingenting.

Endret av NrNine
Lenke til kommentar
Men uten å trolle og være spydig nå, så lurer jeg på alvor: Er spillet like skummelt som marine kampanjen i avp2? Der alle skudd teller og du er livredd på hva som venter rundt neste hjørne? Får man noia ved minste "blip" på motion trackern?
Er Aliens ike skummel som Alien? Nope, men gjør det den til en dårligere film? Colonial Marines har ingenting med AvP å gjøre, og er et helt annet spill. Å forvente AvP3 blir som å vente på neste Tomb Raider og forvente Uncharted med Lara. Det hadde ikke vært så dumt å sjekke fakta først.

 

Edit: Spilte litt nå nettopp, ca litt over halvveis ute i kampanjen. Motion detectoren gav fra seg et lite blipp, og en enslig alien kom løpende mot oss (jeg og to AI folk)... trodde jeg, men mens vi var opptatte med ta ham kom en sverm aliens fra ingensteds og omringes oss. En alien var rett foran meg en kort stund, før den hoppet opp på veggen, løp opp til taket og hoppet ned på meg derfra, mens en annen angrep bakfra og fikk insta-kill med det tungetrikset. Hjernedøde aliens? Haha, ikke i nærheten. Alt for lett? Glem det. Bra spill? Definitivt.

 

Edit 2: Og btw, vi har fått enda en patch. Synd for dere som avbestilte et spill dere ikke engang har prøvd pga glitches og bugs. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Er Aliens ike skummel som Alien? Nope, men gjør det den til en dårligere film? Colonial Marines har ingenting med AvP å gjøre, og er et helt annet spill. Å forvente AvP3 blir som å vente på neste Tomb Raider og forvente Uncharted med Lara. Det hadde ikke vært så dumt å sjekke fakta først.

 

Edit: Spilte litt nå nettopp, ca litt over halvveis ute i kampanjen. Motion detectoren gav fra seg et lite blipp, og en enslig alien kom løpende mot oss (jeg og to AI folk)... trodde jeg, men mens vi var opptatte med ta ham kom en sverm aliens fra ingensteds og omringes oss. En alien var rett foran meg en kort stund, før den hoppet opp på veggen, løp opp til taket og hoppet ned på meg derfra, mens en annen angrep bakfra og fikk insta-kill med det tungetrikset. Hjernedøde aliens? Haha, ikke i nærheten. Alt for lett? Glem det. Bra spill? Definitivt.

 

Edit 2: Og btw, vi har fått enda en patch. Synd for dere som avbestilte et spill dere ikke engang har prøvd pga glitches og bugs. :p

 

Altså NEI til det Gorzun lurte på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meh, synes det var skummelt (Marine delen) da jeg spilte det for 13 år siden :p Oi var det så lenge sida :O ?

 

Jada. Jeg må innrømme at jeg ikke husker så godt, men jeg tenker ikke på AvP2 som et skummelt spill. Men jeg spilte mest multiplayer, kanskje den verste skrekken ble vannet ut på grunn av det. Men jeg kan ikke huske at ammunisjon var et problem der.

 

For å svare på spørsmålet, så er Colonial Marines mer Aliens enn Alien. Du har som regel nok ammunisjon til å klare deg, i tillegg til at du bærer med deg alle våpnene samtidig.

Lenke til kommentar

Altså NEI til det Gorzun lurte på!

Altså NEI, det er ikke AvP3, det har aldri vært meningen det skulle være det og det kommer aldri til å bli det. Om det er så ufattelig vanskelig for enkelte idioter å forstå er det ikke mitt problem.

 

Men samme det. Denne tråden er helt ødelagt, så jeg kommer ikke til å svare på noe mer. Er så drittlei alle som heller vil være negativ og tøffe seg med å hate et spill de ikke har prøvd, enn å faktisk spille et spill fordi man synes det er moro spille.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Altså NEI, det er ikke AvP3, det har aldri vært meningen det skulle være det og det kommer aldri til å bli det. Om det er så ufattelig vanskelig for enkelte idioter å forstå er det ikke mitt problem.

 

Men samme det. Denne tråden er helt ødelagt, så jeg kommer ikke til å svare på noe mer. Er så drittlei alle som heller vil være negativ og tøffe seg med å hate et spill de ikke har prøvd, enn å faktisk spille et spill fordi man synes det er moro spille.

 

Ja fordi vi er alle idioter som hadde andre forventninger enn deg til et spill -_- Er det noen som ødelegger tråden så er det du, gjennom å kalle folk idioter og som er i forsvarsmodus når du ikke har noen som angriper deg overhodet.

 

Sikkert mange som er i tråden i likhet med meg for å finne ut av om kritikken av spillet har hatt feste i virkeligheten og om det har levd opp til folks (subjektive) forventninger. Kanskje høre hva de som har kjøpt spillet syntes om det, slik jeg spurte deg lenger opp i tråden.

 

Er du på noen måte fornærmet over at folk ikke kjøper spillet du har investert i? Er du fornærmet fordi folk har blitt skuffet av spillet, eller hvordan det har blitt mottatt av spillpressen? Er du fornærmet fordi det stilles spørsmål om spillet?

Endret av Gorzun
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Er du på noen måte fornærmet over at folk ikke kjøper spillet du har investert i?
Selvsagt ikke, men jeg er irritert over at det overhodet ikke er mulig å ha en saklig diskusjon. Det var det denne tråden skulle brukes til, og i stedet har vi hatt fire hele sider med syting og klaging (og de fleste har ikke engang prøvd spillet). Så nei takk, jeg melder meg ut av denne "diskusjonen". Det eneste jeg kan si er at Aliens: Colonial Marines fanger hele essensen av Aliens-universet perfekt, men det er tydeligvis ikke godt nok for dere. Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Aliens: Colonial Marines fanger hele essensen av Aliens-universet perfekt, men det er tydeligvis ikke godt nok for dere.

 

Meh, vi får vel se. Så lenge frem til å bruke wii u gamepad som motion tracker. Leste så mye skryt om Wii U versjonen for en drøy måned siden (av utviklerne selv riktignok), så vi får se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...