Gå til innhold

Tråden for spillet alle klager over, men ingen har spilt


Anbefalte innlegg

post-284049-0-54117200-1360615446_thumb.jpg

 

ALIENS: COLONIAL MARINE

 

Dette spillet foregår rett etter Aliens, den andre filmen i serien. Ripley og gjengen har stukket av fra planeten LV-426, men det betyr ikke at ting har roet seg der. En viss Hicks sender et nødsignal, og en gjeng badass marines blir sendt for å etterforske. Reslutatet er en fjerde film, skjønt i spillform. Jeg har nå spilt dette noen timer i både single-player og multiplayer på PS3, og man kan trygt si jeg kommer til å bruke noen timer her fremover. :p

 

For å ta det beste først er det et vanlig FPS, men med Aliens. Det vi selvsagt si de ikke bare dukker opp på golvet som i vanlige spill, men "they're coming out of the goddamn walls!" For å si det sånn. :p Underveis får man hele tiden XP man kan bruke til å åpne opp nye ting, som f.eks større magasin til våpenet, lasersikte, selv en ny farge på våpnet om man vil ha sånt. Interessant nok gjelder dette både for marinesoldatene og xenomorphene, om man spiller i multiplayer. (og interessant nok spiller xenomorphene i tredjeperson i multiplayer, av en eller annen grunn.)

 

Anyway, fant ikke en tråd for dette, så her er en. Discuss. :)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgt sånn halvveis med på dette, og veldig nysgjerrig på hvordan det er i praksis. Lurer på hvordan actionnivået er. Er det masse aliens og skyting eller er det mer balansert mellom grøss og gru og skyting?

Dette er en direkte oppfølger til Aliens, og den var som man sikkert vet en krigsfilm. Bokstavelig talt, den er en krigsfilm med aliens i stedet for nazier, vietcong osv. Det gjør at spillet naturligvis også er full krig. Men det er mange som synes den andre filmen var minst like bra som den første selv om den er veldig annerledes, så liker du den andre filmen vil du nok like denne også. :) Når det er sagt har jeg kommet til det andre missionet, og så langt er det ikke noe enmanns-Rambo her. Her gjelder samarbeid med andre folk eller AIen. (man kan spille kampanjen som co-op, faktisk.) :)

 

Har ikke lest noen anmeldelser, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Jeg liker spillet og kommer til å storkose meg med det. Faktisk er det ikke utenkelig at jeg kommer til å spille en del på nettet også, og det skjer så godt som aldri. Forrige gang jeg likte å spille mot andre var i Transformers: Fall of Cybertron, og det er jo en stund siden. :)

 

Btw når jeg sier "direkte oppfølger" betyr det bare at de drar tilbake til planeten fra Aliens. Ripley er ikke med her, men hun blir nevnt. (skjønt ikke med navn.) Både spillet og Alien 3 er direkte oppfølger, men har ingenting med hverandre å gjøre.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en direkte oppfølger til Aliens, og den var som man sikkert vet en krigsfilm. Bokstavelig talt, den er en krigsfilm med aliens i stedet for nazier, vietcong osv. Det gjør at spillet naturligvis også er full krig. Men det er mange som synes den andre filmen var minst like bra som den første selv om den er veldig annerledes, så liker du den andre filmen vil du nok like denne også. :) Når det er sagt har jeg kommet til det andre missionet, og så langt er det ikke noe enmanns-Rambo her. Her gjelder samarbeid med andre folk eller AIen. (man kan spille kampanjen som co-op, faktisk.) :)

 

Har ikke lest noen anmeldelser, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Jeg liker spillet og kommer til å storkose meg med det. Faktisk er det ikke utenkelig at jeg kommer til å spille en del på nettet også, og det skjer så godt som aldri. Forrige gang jeg likte å spille mot andre var i Transformers: Fall of Cybertron, og det er jo en stund siden. :)

 

Btw når jeg sier "direkte oppfølger" betyr det bare at de drar tilbake til planeten fra Aliens. Ripley er ikke med her, men hun blir nevnt. (skjønt ikke med navn.) Både spillet og Alien 3 er direkte oppfølger, men har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Likte filmen veldig godt, favoritten av filmene i Alien universet, så satser på jeg liker det. Det jeg håper er at det ikke er fullt så mye "run & gun" som det ofte blir i slike spill og at det er nok pauser til at man kan få litt angst av bevegelsessensoren. Er det Coop på Split Screnn forresten?

Lenke til kommentar

Likte filmen veldig godt, favoritten av filmene i Alien universet, så satser på jeg liker det. Det jeg håper er at det ikke er fullt så mye "run & gun" som det ofte blir i slike spill og at det er nok pauser til at man kan få litt angst av bevegelsessensoren. Er det Coop på Split Screnn forresten?

Angående motion detector tenkte jeg å kjøpe dette til Wii U pga motion detector på gamepaden (antar det er det), men faktisk er den laget veldig bra på PS3-versjonen også. Man trykker bare en tast, så løfter fyren geværet og drar fram en liten motion detector. Det gjør at man ikke kan skyte mens man har den, men det gjør ingenting om den er på skjermen. :)

 

Det er veldig mye skyting her, men det er selvsagt pauser også i blandt. Men er som sagt bare tidlig i det andre missionet, så er for tidlig å si noe ennå. Aner ikke om det er split screen, men tviler litt på det. :(

 

Om jeg skulle kritiserere litt er det litt kjipt at det er langt mellom checkpoints til tider, og aliens er veldig raske. Jeg måtte ned på enkelste vanskelighetsgrad før jeg klarte første mission. :p Men samtidig får vi XP hele tiden, så vi kan oppgradere våpen osv. På det viser føler jeg at det blir litt Diablo her, så man kan fullføre en vanskelighetsgrad, og starte neste med bedre våpen. Eller bare spille et mission eller to og restarte på høyere vanskelighetsgrad med nye våpen. Det er jo kjekt. :)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat tenkt å lage tråd om dette spillet selv, slo meg med ett par timer :)

 

Men tror egentlig vi forumbrukerne her bruker Generell spill diskusjon litt feil. Egentlig burde man vel bruke forumet Konsoll: Felles? Men det forumet er jo nesten dødt uansett.

 

Har fulgt med på alt om Aliens det siste døgnet. Å det ser VELDIG svart ut for oss som gledet oss til dette. Folk klager helt sinsykt på tidenes dårligste AI.

Fryktelig dårlig grafikk (konsoll)

Hit box på fiendene er sykt dårlig. Kan bare drepe aliens ved å skyte de midt i kroppen, hodeskudd, eller skyte av armer og ben som i AVP 1&2 går ikke.

5 timer lang singelplayer.

 

Noen få lyspunkter er det. Lyden og omgivelsene skal være ganske bra. Aliens stemningen er absolutt tilstede. Kan virke som multiplayer kan være ett høydepunkt.

 

Min oppfattelse så langt, er at det bare er konsoll versonen folk har spilt de siste 24 timene. pga en for tidlig slipp i store deler av Austrailia. Så jeg håper at pc versonen har bedre grafikk. Samt at man kan håpe på en dag 1 patch, som forhåpentlig kan fikse noe.

 

Folk er mildt sakt forbanna. Så til dere som har planer om å kjøpe dette uten å lese noen reviews, så hadde jeg kanskje revurdert å lest litt først alikevel, før ev. kjøp.

Lenke til kommentar
Har fulgt med på alt om Aliens det siste døgnet. Å det ser VELDIG svart ut for oss som gledet oss til dette. Folk klager helt sinsykt på tidenes dårligste AI.

Fryktelig dårlig grafikk (konsoll)

Hit box på fiendene er sykt dårlig. Kan bare drepe aliens ved å skyte de midt i kroppen, hodeskudd, eller skyte av armer og ben som i AVP 1&2 går ikke.

5 timer lang singelplayer.

Har du spilt dette selv?

 

- Dårlig AI? Mye er scriptet (aliens kryper langs veggene, klatrer ut av ventilasjonssjakter osv), men AIen er ikke verre enn i andre FPSer.

 

- Dårlig grafikk? Tja, sammenlignet med Dead Space 3, kanskje. Men hva så? Grafikken er mer enn bra nok for vanlige folk som ikke bryr seg om det er 1080p eller 720p på oppløsningen. Dvs minst 90% av alle som spiller på konsoll.

 

- Hitbox? Har ikke merket noe som helst til dette, verken i campaign eller multiplayer. For øvrig har vi en smart gun som gir deg en svært boks som dekker minst en tredjedel av skjermen, og du treffer det som er i inne i boksen. Og hva med flammekasteren? Granater? Hagle? De som klager på hitboksen har enten ikke spilt spillet, eller løp kun med pistol i veldig tidlig beta.

 

- 5 timer lag kampanje? Tja, har hørt noen si det. Andre sier 10+ timer. Men det er fire vanskelighetsgrader og veldig mye å finne, pluss utrolig bra multiplayer. Du kan sitte med dette i månedsvis om du vil.

 

Når vi snakker om multiplayer hadde jeg et morsomt øyeblikk i sted. Var marine, og to aliens kom løpende langs veggen mot meg. Digger sånt teamwork. De er raske og kan fort hoppe mot meg, angripe litt og flykte, bare for å angripe igjen fra en annen vinkel. Med andre ord burde jeg ha vært død. Bare synd jeg nettopp hadde plukket opp en flammekaster. Men de skal ha for forsøket, i alle fall. :p

 

Btw ja, det er en dag 1 patch. Aner ikke hva den gjør, siden jeg ikke har spilt uten den.

 

Edit: Og om det var noen tvil...

 

Four Aliens: Colonial Marines DLC packs confirmed

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Har nå kommet til ca tredje mission, bare avbrutt av en god del Team Deathmatch. Er faktisk ikke noe FFA Deathmatch, men av logiske grunner. (begge sider er for svake til å klare seg om man er alene, så det er ekstremt viktig at lagene klarer å samarbeide. Men om begge lagene klarer å samarbeide snakker vi episke kamper.) :)

 

Anyway, noe av det første som slo meg når jeg startet første gang var at man ikke kan restarte kampanjen direkte, men bare velge hvilket mission man vil ta og hvilken vanskelighetsgrad. Men dette er fordi man går opp i level som i et rollespill, og man åpner nye våpen og nye måter å endre ting på når man går opp i level. For eksempel likte jeg ikke assault rifle i starten, fordi den bare skyter tre skudd om gangen. Men sett på et sniper scope, så blir det straks bedre. At den i tillegg har flammekaster montert på gjør saken enda bedre. Liker du ikke flammekaster? Sett på granatkaster. :)

 

Karakteren din i multiplayer kan også endres på dette viset når man går opp i level. Interessant nok gjelder dette begge sidene, så aliens er ikke akkurat identiske. Faktisk har de tre klasser (vanlig melee alien, en som spytter syre og en rimelig badass svær alien som tåler mye og slår hardt, men er treg.) De kan endre hudfarge, hodefasong, få mange forskjellige angrep, og til og med endre finishers. Finishers er litt vanskelige å gjøre, men er kule å se på når man får det til. Jeg merket ikke en dritt før jeg ikke hadde hode lengre. :p Som en ekstra detalj kan vi velge stemme til karakteren vår (irriterende nok bare to til damene, men mange flere til menn.) Man skulle tro dette var unødvendig, men karakterene roper stadig vekk ting når man spiller i multiplayer. ("Reloading!" "Man down!" osv.) Interessant detalj, og faktisk ikke så irriterende som man skulle tro. Dette er også litt taktisk. Er du alien og hører at en marine ladder om er det nesten trygt å angripe. Nesten. :p

 

Det morsomme med å gå opp i level på dette viset er at det gjelder for selve karakteren din, så det er felles for single-player og multiplayer. Sliter du i kampanjen? Spill litt multiplayer, gå opp i level, få bedre våpen og prøv igjen. Sliter du i multiplayer? Spill kampanjen, gå opp i level (kun for marines, riktignok) og prøv igjen. Dette igjen gjør at om du ikke er en ultimate badass FPS veteran som går gjennom på vanskeligste vanskelighetsgrad (som faktisk heter ultimate badass) :p kan du å gjennom kampanjen, få bedre våpen osv, og så prøve deg på kampanjen igjen på vanskeligere vanskelighetsgrad. Kjekt, om kampanjen blir for kort for noen. Eller man kan finne dog tags, legendariske våpen osv (dvs våpen fra filmene.)

 

Poenget er at Aliens: Colonial Marines kan se litt standard ut ved første øyekast, men det er veldig mye moro her for pengene om man går inn for det. Vil du bare suse gjennom kampanjen og blir ferdig med det bør du vente til det kommer på tilbud, men vi andre kan kose oss lenge. Og for den saks skyld er jo kampanjene i Call of Duty ikke akkurat lange for tiden, så at spillet er kort blir litt for teit. ;)

Lenke til kommentar

Er dere virkelig villige til å droppe et av de beste Alien-spillene noensinne bare pga noen idiotiske anmeldelser og kommentarer fra CoD kidsa? Nei, det er ikke xxxxxxx ganger xxxxxx antall piksler, det er ikke hyper-ultra HD, og det er ikke fotorealistiske teksturer. Hva så? Jeg liker svært sjelden FPS-spill, og jeg er helt hektet på dette. Jeg spiller svært sjelden multiplayer, og jeg er hektet på multiplayer her. De to tingene alene burde være alt som betyr noe. Ikke hvor bra grafikken er.

Lenke til kommentar

Er et par år siden jeg spilte Alien vs Predator, og jeg digget det fremdeles. Tror du det er grafikken jeg bryr meg om? Jeg er en som generelt er veldig glad i FPS, og når personer jeg vet har noe ala samme smak som meg, og ihvertfall ikke er en såkalt "CoD-kid" skriver om hvor forferdelig middelmådig det er, skal jeg da stole på dem eller deg, den eneste jeg ser er veldig positiv til spillet?

Lenke til kommentar

Du skal få lov til det. Jeg holder meg unna, enn så lenge.

  • The first review out of the gate comes from gamesTM magazine, scoring Aliens: Colonial Marines a 4/10, and and states, “Mechanically, the game functions, but the fun of the Aliens universe is quickly drained away by what amounts to a mundane shooting gallery through a drab and lifeless world.

  • PS3gen.fr - 5/10: (Translated) "We expected a lot from this project. And unfortunately, our disappointment was all the greater."

Lenke til kommentar

Du skal få lov til det. Jeg holder meg unna, enn så lenge.

 

Jeg har ikke tenkt å prøve å overtale deg. Du har bestemt deg for å mislike spillet før du i det hele tatt har prøvd det, og det er ditt tap. Men bare for moro skyld, stoler du virkelig så mye på anmeldelsen fra en fyr som kaller seg Fanboyattack? Men som sagt, det er ditt tap.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jeg har da så absolutt ikke bestemt meg for å mislike spillet før jeg har prøvd det, jeg har bare vært skeptisk, og mistenkt at det ikke kom til å bli spesielt bra. Og når tilbakemeldinger og anmeldelser som kommer viser at stort sett alle er misfornøyde med spillet, vel, da holder jeg på den skepsisen. Er ikke verre enn at jeg kan kjøpe det senere om alle anmeldelser som kommer senere i dag lovpriser spillet.

Kan forøvrig ikke si at jeg stoler hverken mer eller mindre på en fyr som kaller seg fanboyattack enn jeg gjør på en som heter lykketrolling. Er bare et brukernavn, det er hva som er bak navnet som er viktig. Og når gamesTM Magazine gir det 4/10 og PS3gen.fr gir det 5/10 sier det at det ikke er slik at han er helt alene i å mislike spillet.

 

Selv om spillet blir dårlig kommer jeg sikkert til å kjøpe det for 20 kr neste julesalg på Steam, da jeg igrunn er en sucker for Aliens. Inntil da får det vente, om det ikke kommer noe som virkelig overbeviser meg om at jeg trenger spillet nå.

Lenke til kommentar

For å gi litt konstruktiv kritikk av noe jeg har inntrykk av at de fleste som kritiserer spillet ikke liker, er det en god del der jeg ikke skjønner helt eller er direkte feil.

 

- Dårlig AI? Ikke verre enn i alle andre FPSer jeg har prøvd. Tvert imot er AIen her ganske bra, imho.

 

- Kjedelig verden? Det er svært autentisk, inkludert på ting som musikken. Som oppfølger til Aliens er verden nesten perfekt, så hva folk ikke liker med det aner jeg ikke. De kan umulig ha noe forhold til Aliens, men da misforstår man en viktig del av spillet. Det blir jo som å kritisere CoD fordi man ikke liker spill med militære.

 

- Dårlig grafikk? I forhold til hva? Grafikken er mye av det samme man finner i Borderlands, og ikke "fotorealistisk". Noen liker det, noen liker det ikke. Men å kritisere spillet pga det blir for dumt.

 

- Kjedelig gameplay? Det er en FPS. Hva hadde man forventet?

 

- Uinspirerte fiender? Det er Aliens. Igjen, hva forventer man? Faktisk var jeg skeptisk lenge fordi jeg fryktet det bare ville bli en type fiende i hele spillet, men det er mer variasjon enn som så.

 

- Utdatert gameplay? Fordi vi ikke har kjøretøy osv? Det er en FPS, så, igjen, hva forventer man? Battlefield: Aliens?

 

Jeg kunne fortsatt lenge, men ser ikke poenget. Jeg elsker spillet, og om noen nekter å gi det en sjanse fordi noen andre sier det er dårlig får man da virkelig lov til det. Jeg synes bare det er litt trist å stole så blindt på noen man ikke engang kjenner. At et blad eller nettside ikke liker det betyr ingenting. Det betyr bare at anmelderen ikke likte det. Hadde en annen fra samme blad/nettside anmeldt kunne det lett endt opp med en helt annen karakter. Det er derfor enkelte blader og nettsider har en liten "second opinion" fra en annen anmelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...