Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Jo. Det er svært liten forskjell på disse konsollene og vanlige PC'er - å bruke PC som en målestokk er absolutt ikke bak mål.

 

Om en ser bort ifra et OS som er optimalisert for spill og at utviklere har brukt vesentlig med tid til å optimalisere spill til å kjøre på gjeldene hardware så ja da er jeg enig.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir veldig sur hvis Asia og USA får PS4 et halvt år før oss, det er rett og slett dårlig gjort.

http://www.edge-online.com/news/playstation-4-revealed/

Quote: "Development sources with working knowledge of both next generation consoles have told us that PlayStation 4 will be more powerful than the next Xbox, will ship with a redesigned controller and launch by the end of the year in Japan and the US. PlayStation 4s European launch will follow in early 2014."

Lenke til kommentar

Tåpelig hvordan? Det finnes uttallige bedre løsninger som er på vei inn på markedet. Valve sin Steam Box og andre ferdigbygde løsninger vil ha en MYE større fordel ovenfor en konsoll. Legg ved en kontroller i ferdigløsningen og steam med big-picture mode så er du på veldig god vei til noe som er 1 million ganger bedre enn enhver konsoll som noen gang vil komme på markedet.

 

Jeg er konsoll gamer og synest naturligvis kommentaren er tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette lover jo bra for AMD sin del da, både Playstation og Xbox skal kjøre rent AMD oppsett. CPU og GPU, hvis ikke det gjør godt for lommeboka til AMD så vet ikke jeg hva som skal til :p

 

En annen ting er jo at utviklere av spill har jo egentlig laget til begge konsoler med engang? Funker det på den ene så MÅ det jo funke på den andre?

 

Så blir det spennende å se hvilken som blir mest overlegen med tanke på at det er så utrolig lite som skiller dem.

 

Uansett er det nok xbox'n jeg kommer til å gå for da jeg har 360 nå og er veldig fornøyd med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en ser bort ifra et OS som er optimalisert for spill og at utviklere har brukt vesentlig med tid til å optimalisere spill til å kjøre på gjeldene hardware så ja da er jeg enig.

Ja, dette er jeg inneforstått med og det fremkommer "så smått" i starten av kommentaren (i sitat til artikelen).

 

Dette lover jo bra for AMD sin del da, både Playstation og Xbox skal kjøre rent AMD oppsett. CPU og GPU, hvis ikke det gjør godt for lommeboka til AMD så vet ikke jeg hva som skal til :p

 

En annen ting er jo at utviklere av spill har jo egentlig laget til begge konsoler med engang? Funker det på den ene så MÅ det jo funke på den andre?

 

Så blir det spennende å se hvilken som blir mest overlegen med tanke på at det er så utrolig lite som skiller dem.

 

Uansett er det nok xbox'n jeg kommer til å gå for da jeg har 360 nå og er veldig fornøyd med den.

Ja, bra for AMD og bra for oss alle at det holdes liv i flere prosessoraktører.

 

Om ikke annet blir vel arkitekturen langt mer sammenlignbar mellom de to enn tidligere selv om OS såklart vil være forskjellig. Hva det har å si i praksis gjennstår vel bare å se!

Lenke til kommentar

Nei for all del behold den gamle Ps kontrolleren og heller lag en ekstra til sytpeisene med følsomme fingrer.

 

Men L3 og R3 kan de godt fjerne

 

Dei kunne godt laget en bedre kontroller, også kunne dei sørget for at den gamle kunne brukes på PS4.

Everybody win.

Endret av JoseCuervo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Crysis 2 spillte jeg på Xbox 360, og det kan måle seg med Uncharted.

Dustete påfunn, og stemmer ikke i det hele tatt. Crysis 2 er en forferdelig blurfest med elendig framerate, og ja, jeg spilte det på 360 med spillet installert på harddisken.

Tåpelig hvordan? Det finnes uttallige bedre løsninger som er på vei inn på markedet. Valve sin Steam Box og andre ferdigbygde løsninger vil ha en MYE større fordel ovenfor en konsoll. Legg ved en kontroller i ferdigløsningen og steam med big-picture mode så er du på veldig god vei til noe som er 1 million ganger bedre enn enhver konsoll som noen gang vil komme på markedet.

$999?

Lenke til kommentar

Tåpelig hvordan? Det finnes uttallige bedre løsninger som er på vei inn på markedet. Valve sin Steam Box og andre ferdigbygde løsninger vil ha en MYE større fordel ovenfor en konsoll. Legg ved en kontroller i ferdigløsningen og steam med big-picture mode så er du på veldig god vei til noe som er 1 million ganger bedre enn enhver konsoll som noen gang vil komme på markedet.

 

Ja, hvis man er villig til å betale for det. I tillegg er det fortsatt en god del konsolleksklusive spill, så det er tidvis litt vrient å unngå dem.

Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

Det er vel faktisk helt opp til hver enkelt om hva de føler hendene deres er mest behagelige med.

 

Sony har kunnet komme ut med 2 spaker, en Original og en "Ny" noe i den duren du prater om.

Lenke til kommentar

Det er vel faktisk helt opp til hver enkelt om hva de føler hendene deres er mest behagelige med.

 

Og akkurat her viser konsollmodellen en av sine største svakheter: Dårlig med valgmuligheter. Både PS3- og 360-kontrollene har fordeler og ulemper, og ideelt sett burde hvorvidt du vil spille Uncharted eller Halo diktere utformingen på håndkontrolleren.

 

Søtt hvordan PC-spillere tror at en potensiell Steambox faktisk kan bli en realitet, og attpåtil at den skal kunne bli en suksess.

 

Suksess er relativt, men du mener det er latterlig å tro noe annet enn at hele prosjektet er vaporware?

Lenke til kommentar
Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.
Hver sin smak. For min del føles Xbox-kontrolleren ut omtrent slik jeg vil anta det føles å holde en flodhest mellom hendene.

 

Enig der. Er glad vi har 2 alternativer. Jeg for min del misliker xbox kontrolleren pågrunn av tyngden, dårlige sticker og skulder knapper. PS kontrollern er for meg perfekt, men så vil det være motsatt for andre :)

 

Ellers litt mer onT: Spent på hva som blir avduket. Har egentlig ikke noen planer om å kjøpe konsoller denne generasjonen etter skuffelsen fra den generasjonen vi har gått igjennom nå og innkjøpelse av ny PC, men hvis ryktene stemmer angående hvor lett det er å jobbe med PS4 m.m, så er det veldig intressant.. Kanskje jeg kan ha et lite håp om at de klarer å lage en verdig oppfølger til Socom 2 fra ps2. Var ikke vanskelig å skjønne at (itillegg til mye annet) det var vanskelig å lage et så gjennomført spilt som socom 2 var, på en PS3.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...