Gå til innhold

Formula 1 2013!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wet er jo et hardt dekk så da burde det etter min logikk tåle mer varme (slik som hard og medium kontra soft og supersoft?) men det er jo absolut ikke tilfelle når banen begynner å tørke opp. Da forsvinner jo gummien på ganske få svinger.

Skrevet

Er wet ett hardt dekk? Inters holder jo lenger enn Wets.

 

 

Hvis det er tilfellet, så vil jeg nok tro at det er p.g.a mønsteret, som blir mer bevegelig og dermed lager høyere temp. og på den måten slites fort.

Skrevet (endret)

Er vel det at kontaktarealet til wets er mye mindre enn kontaktarealet inters, som igjen er mye mindre enn kontaktarealet til slicks som gjør at dekkene slites raskere. For å gi wets/inters litt holdbarhet vil jeg tro de er lagd av den harde gummiblandinga.

 

2013_range.png

Endret av Sveern
Skrevet

Hoh - har dere sett hvor stygt det er med UPS-sponset Ferrari? xD

ferrari-ups-f138.jpg

 

For de som ser Sky F1HD så er testinga disse tre dagene i Barcelona sendt live kl 15:00 med kommentering fra Martin Brundle og David Croft samt Ted Kravitz i pitten.

Skrevet (endret)

Brundle i boksen? Han var ikke der på dag i hvertfall. Da var det Vd Garde og Herbert som byttet på å være sammen med Crofty.

Endret av Stoddart
Skrevet

Så ikke live i dag (kun replay etter The F1 Show) og da var det Brundle (fikke sett så mye pga andre ting men det var vertfall Mr. trousers)

 

Skigåing ja... litt spennende er det jo når det er litt kjemping siste få kilometerne, men når det fremdeles er 15km igjen "JA VI SER NORTHUG HAR MYE KREFTER IGJEN" - HOW CAN THE KNOW!? Så synes jeg det er teit at alle får gå på hvilke ski de vil med hvilke smøring de vil. I F1 har vi jo i det minste samme type dekk (nå for tiden riktignok).

Skrevet (endret)

Teknikk og kroppsspråk sier mye om hvordan det står til med krefter hos løperne. Men nok om langrenn!

Denne var jo litt vittig! Liker hvordan F1 har plass til litt humor.

http://youtu.be/D8_7N67CO84

Twitter-kontoen til Lotus er også verdt å følge, dette var etter Grosjean spant i går:

post-39786-0-62038700-1362221026_thumb.jpg

Endret av Dassen
Skrevet

Hardhetsforskjellene oppstår nok også mye pga forskjellig driftstemperatur. Supersoft blir nok en del varmere enn wet og derfor også mykere.

 

Eg tror det er litt feil.

 

så vidt eg skjønner er optimal driftstemp ca 110 grader på alle dekk. De myke dekkene blir lettere varme, men de skal ikkje holde høyere temperatur enn de harde. Så derfor velger de myke dekk der de tror været er kaldere eller egenskapene til banen gjør at det blir vanskelig å få nok varme i de harde dekkene.

 

Men det er min teori, har ikkje sett det bekreftet noested :)

Skrevet
Eg tror det er litt feil.
Jeg svarte egentlig uten å ha tenkt meg om. Dette er noen av verdens mest avanserte dekk og at jeg "logisk" skal kunne tenke ut hvordan de funger og oppfører seg i praksis i 200km/h er silly. :)

 

Min post kan omskrives til dette som er den delen av meldingen jeg mente å få frem uten å anta for mye om hvorfor: «De kjennes nok like harde ut når de er kalde, men forskjellene blir nok klarere når de aller er i optimal driftstemperatur.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...