Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Se spørsmål-svar litt nede på side 53 i denne tråden:

 

Bruk fra Play-sjappa:

Astro File /Cloud Manager som er et veldig bra filbehandlingsprogram,

vil anbefale sterkt å investere kr 23,- i Astro File Mgr Pro (Key) for bl.a.

å slippe reklamen som ligger og vandrer i bånn på gratisversjonen.

 

Litt sånn utenom for dem som har mange forskjellige bildeformater, så

anbefales meget gjerne Rask Image Viewer (fåes også i gratisversjon).

For meg som over år har scannet bilder i TIFF-formatet så er denne

bildeviseren ypperlig da jeg nå kan hente ut bildeserien, dokumentserier fra

Google Disk og lese dem rett på Z.

Endret av almeli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp!

Jeg satt å brukte mobilen, jeg hade ca 40% batteri igjen. Det begynner med at ringevolum hele tiden går opp til maks, så jeg prøver å låse den og låse den opp igjen. Knappen reagerer ikke. Så plutselig slår mobilen seg av, og den slår seg ikke på igjen. Jeg prøvde å koble til lader, men den bare vibrerer, og blinker rødt??

Lenke til kommentar

Jeg har forstått film og nettside henvist til, som at den trådløse laderen har mottak av spenning på innsiden av baksiden til coveret. fra denne går det så ledning til 2 pinner som sitter i bretten på coveret. Når en så lukker coveret vil disse 2 kontaktpinnene legge seg imot de 2 kontaktpunktene som benyttes av Z i ladedocken.

Det må ev. lages et nytt cover tilpasset Z1 med tilsvarende løsning.

Sony sine mobiltelefoner støtter ikke trådløs lading foreløpig.

Lenke til kommentar

Får min Z1 på mandag, regner med det er noenlunde samme type glass og konstruksjon i denne som i Z utgaven (om ikke forbedret). Hvordan oppfatter dere ripemotstand og kvalitet på deres Z over tid? Er glasset bak og skjermen bra ripedyktig? har gått bort fra slike fil er på skjermen på min iPhone 5, da jeg mener store deler av touch feelingen faller bort. Skjermen på telefonen er veldig bra mtp. Vanlige bruksstriper etter snart ett års bruk :)

Lenke til kommentar

Ok. Jeg som trodde at denne som jeg bestilte var trådløs lading :)http://www.netshop.no/Telefoni/Mobiltilbehør/Ladere/Sony/Sony-Docking-DK31-for-Xperia-Z1-Dockingstasjon-for-Xperia-Z1-1275-7869-p0000062701

 

Kan det tenkes at denne kan og brukes på z'en ?

Nei - Det synes å være samme som til Ultra, forskjellen er å bytte adapterskinnen som en setter telefonen i. Sjekket samme docken (Ultra) og avstanden mellom kontaktpunktene passer ikke til Z.

Lenke til kommentar

Får min Z1 på mandag, regner med det er noenlunde samme type glass og konstruksjon i denne som i Z utgaven (om ikke forbedret). Hvordan oppfatter dere ripemotstand og kvalitet på deres Z over tid? Er glasset bak og skjermen bra ripedyktig? har gått bort fra slike fil er på skjermen på min iPhone 5, da jeg mener store deler av touch feelingen faller bort. Skjermen på telefonen er veldig bra mtp. Vanlige bruksstriper etter snart ett års bruk :)

Vel, nå har Sony hatt for vane i flere år å levere telefonene sine med en plastikkfilm på skjermen. Jeg snakket forleden med en selger fra Sony, som ikke var klar over dette. Han mente at det eneste negative med Z var at skjermen stripet så lett. Jeg forklarte han at det er ikek glasset, (glasset må du virkelig gå inn for å stripe) men filmen som er ment for å hindre at skjermen knuser.

 

Jeg har Spigen glas.T på min Z, og den er som ny enda, etter 6 gode mnd. med vanlig, men hyppig bruk. Jeg valgte glas.T nettopp av samme grunn som deg, jeg liker ikke plastfilmer. Glas.T er ett veldig, veldig tynt stykke glass som man legger på som vanlig skjermbeskyttelse, men det føles rett og slett bedre enn selve skjermen til Z. Noe av grunnen er at den er oleophobisk, noe som jeg ikke skjønner at Sony ikke gjør fra fabrikk. Det er noe som har irritert meg siden X1, skjermene deres blir så jævlig fettete. Men det ordner en beskytter som glas.T.

 

Jeg kan faktisk ikke finne en eneste ripe på frotnskjermen. På baksiden hvor det er vanlig plastfilm (som følger med glas.T) er det en del vanlige bruksriper, men under plastfilmen er glasset som nytt.

 

Vanlig bruk for meg er alt fra ut på byn, til skog, diverse former for smuss på hendene etter håndtverk, nøkler jeg aldri husker jeg ikke skal legge i akkurat den lommen osv.

 

Uten at det beviser noe, så legger jeg ved en video. Tatt med ett gammelt webcam, i mørket, men vil tro at noen åpenbare striper hadde vært synlig uansett.

 

https://docs.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3Tkh6elJiWmhTdlU/edit?usp=sharing

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet om en grei løsning for permanent root på Xperia Z med android 4.2.2, build 10.3.1.A.2.67? :)

 

Finner noen videoer på Youtube men folk klager på at løsningene deler IMEI nummer til servere rundt om i verden.

 

Jeg har bare flasha min med CM, og deretter innstalert Sony sin launcher fra z1. Da får du også Android 4.3.1. Dersom du vil beholde stock så finner du sikkert noe på xda, jeg hadde root på stock en stund, men det har nok kommet noen oppdateringer fra Sony etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...