Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et av mine største spill til nå dette året. Har spilt i 34 timer og vil spille det enda mer. Holder på med sideoppdragene, som hos meg er viktig å ta pga merit cards.

En tidlig GOTY spill hos meg ihvertfall! Eneste som kan toppe dette blir nok Bioshock Infinite, The Last Of Us, Beyond Two Souls eller GTA V.

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at spillet fryser ganske ofte? Er rundt 20 timer ute i spillet og er nærmest ved å gi opp spillet. Har slim utgave nr 1.

 

Så kjipt :\ Har ikke opplevd noen slike problemer, med unntak av å miste save game kjempetidlig i spillet

før du får din magic wand (slik mange andre opplevde dersom man saver på vei til kattekongen)

, men det gjorde ingenting fordi jeg lager til stadig nye savefiles. Unntatt det der så har jeg aldri opplevd noe slikt. Kan det hende at du har en korrupt save? Eller kanskje hardware issue? Korrupte install files? Håper det ordner seg for deg så du får opplevd spillet skikkelig!

Lenke til kommentar

Så kjipt :\ Har ikke opplevd noen slike problemer, med unntak av å miste save game kjempetidlig i spillet

før du får din magic wand (slik mange andre opplevde dersom man saver på vei til kattekongen)

, men det gjorde ingenting fordi jeg lager til stadig nye savefiles. Unntatt det der så har jeg aldri opplevd noe slikt. Kan det hende at du har en korrupt save? Eller kanskje hardware issue? Korrupte install files? Håper det ordner seg for deg så du får opplevd spillet skikkelig!

Nei dette er noe med spillet.

 

liker hvordan folk kaster GOTY overalt som om de vet hva som kreves.

Lenke til kommentar

 

Nei dette er noe med spillet.

 

liker hvordan folk kaster GOTY overalt som om de vet hva som kreves.

GOTY er jo ingenting mer enn en individuell mening. Jeg elsket virkelig Ni No Kuni, og for meg var det absolutt et av de beste spillene jeg har spilt på lenge. Vet bedre enn deg hvor mye jeg likte spillet, og jeg tviler sterkt på at det kommer noe i år som er bedre.

 

Vet hva som kreves.. Hva snakker du om?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

GOTY er jo ingenting mer enn en individuell mening. Jeg elsket virkelig Ni No Kuni, og for meg var det absolutt et av de beste spillene jeg har spilt på lenge. Vet bedre enn deg hvor mye jeg likte spillet, og jeg tviler sterkt på at det kommer noe i år som er bedre.

 

Vet hva som kreves.. Hva snakker du om?

 

Et Jrpg fungerer ikke visst kampsystemet er for 3 åringer.

Er bare du og like det, men visst alle går rundt og priser spill med åpenbare feil og aldri stiller spørsmål, da blir ikke spillet forbredret når etterfølgeren kommer ut.

Lenke til kommentar

Fikk i dag endelig litt tid til å sette meg ned med spillet, så mot kvelden kom jeg frem i golden grove, tanken var å starte på den "bare til neste savestone" resultat ble 1 time med frustert spilling siden jeg verken hadde løst eller tid til å spille helle greia i dag, men samtidig hadde mistet alt vis jeg slå av siden det ikke er en einaste save i den og det blir løpt frem og tilbake fem ganger igjennom hele level.

 

En unødvendig negative minne om spillet. No game is perfect i guess.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Endelig rundet spillet. Finfin opplevelse som gir den gode følelsen en skal få av et JRPG. En passe åpen verden, passe avansert kamp og karakterutvikling, en fengende historie og masse sjarm.

Kampsystemet er ikke uten problemer, særlig med tanke på hvordan lagkameratene oppfører seg i kamp, men det er overkommelig nok. Kampene er uansett stort sett underholdende.

 

MEN synes slutten var i svakeste laget. Bare to korte kuttscener uten ghibli animasjon, ikke akkurat en god belønning etter over 40 timer. I det hele tatt virker Ghibli samarbeidet noe halvhjertet, og kan ikke ha vært stort mer enn 20-30 minutter animasjon fra den kanten. Nesten så jeg mistenker at Ghibli er med for å skape blest rundt spillet, mer enn en viktig del av utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Historien er først og fremst Akihiro Hino fra Level5 sin fortjeneste, men med innspill fra ghibli. Dette kommer tydelig frem i intervjuer, og han er den eneste skrevet opp som writer på wikipedia.

 

Angående figurdesign så finner jeg veldig lite informasjon som sier noe konkret om hvem som sto for dette.

 

Poenget mitt i forrige innlegg var heller ikke at Ghibli kun har stått for animasjon. Jeg mente ikke noe annet enn det er skuffende at det ikke er mer animasjon fra dem, når det er på det feltet de stiller med sterkest ekspertise iforhold til Level5. Sannsynligvis har de hjulpet til på andre felt og, men for meg er det uklart hvor mye og hvor konkret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...