Gå til innhold

Melding fra 2236


Anbefalte innlegg

Hei,

 

fikk plutselig en melding fra 22 36, der det stod: "Du har (1) viktig melding. Svar JA for a se den. Avslutte? Sendt STOPP til 2236, NOK 30/SMS, 4 SMS/uke. 004781500151".

 

Noen som vet hva dette er? Lukter jo scam lang vei. Har aldri abbonert på noe med telefonen. Stavingen er jo også grusom. Men skal jeg sende STOPP eller bare ignorere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei,

 

fikk plutselig en melding fra 22 36, der det stod: "Du har (1) viktig melding. Svar JA for a se den. Avslutte? Sendt STOPP til 2236, NOK 30/SMS, 4 SMS/uke. 004781500151".

 

Noen som vet hva dette er? Lukter jo scam lang vei. Har aldri abbonert på noe med telefonen. Stavingen er jo også grusom. Men skal jeg sende STOPP eller bare ignorere?

 

Det er noen som vill at du skal delta i en konkuranse om en I-Phone eller I-Pad eller Galsxy og for at de skal ha råd å skaffe den forespeilede prisen så må du betale ågerpriser for de SMS-ene de sender. Jeg har reden meldt dette nummer, 2236 som useriøs bedrift under Telefonterror.

Mvh.-

Lenke til kommentar

Jeg fikk også denne meldingen... Svarte JA på den første, har drevet mye med russeklær osv. i det siste og trodde det var en melding angående russelappen, hadde allerede avsluttet mitt abonnement fra dem. Men om det var noe tull med min bestilling tenkte jeg at de sikkert ville sende en melding om det elns.

 

I alle fall fikk jeg svar tilbake, hvor det ikke stod noe viktig....

 

Sendte deretter STOP. Sjekket senere telenors faktura-app, fant ut at jeg hadde brukt 229kr på dette nummeret!

 

MEGET TEIT!!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva slags møkk er dette? Har også fått sms fra dette nummeret men har aldri signet opp for noe som helst. Ikke sendte jeg stopp heller. Det er ofte et par dagers lag på sidene hos operatøren min så jeg får ikke sjekke om den sms'n kostet penger før mandag, tirsdag.

 

@tonje94

Hva stod det i meldingene du fikk fra dem og hva kostet det deg å få stoppet denne driten?

Lenke til kommentar

fikk plutselig en melding fra 22 36, der det stod: "Du har (1) viktig melding. Svar JA for a se den. Avslutte? Sendt STOPP til 2236, NOK 30/SMS, 4 SMS/uke. 004781500151".

 

Hei, jeg fikk også nylig denne meldingen, og tror jeg har mottat lignende tidligere uten å svare på den.

 

Gjorde et søk etter nummeret på nett, og det kan se ut til å være i bruk av nettstedet dragonflym.com. Dette nettstedet har lav rating på Web Of Trust, samt andre nettsider. Ser ut til å være et nettsted med server i Nederland, men kontor i Sør-Afrika. Dette sier vel sitt. Ikke rør, ikke meld tilbake, og hør med operatør om det er mulig å blokkere innkommende meldinger fra dette nummeret senere.

Lenke til kommentar

Gjetter på at det er det å sende STOPP dere blir fakturert for, ikke den første SMS'en dere mottok. Dere kjøper en tjeneste fra et betalingsnummer når dere sender STOPP-SMS'en.

 

Det er også en kjent scam der et utenlandsk nummer ringer deg opp og legger på... Ringer du tilbake, får du en kraftig smekk på neste telefonregning...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kan dere være snille og slutte å klage. Ta kontakt med operatøren deres og bestill sperre for innholdstjenester. Det hjelper mer enn å sutre og synse på et forum.

Lenke til kommentar

Kan hende at du har fått meldingen pga. nokon som kjenner til nummeret ditt, har hatt det morro med å skrive inn nummeret ditt på slike "Gratulerer du er besøkende nummer 1'000000, skriv inn ditt nummer, så sender vi...." osv osv.

 

Det var iallefall nokon som gjorde med mitt nummer 5 år tilbake, men svarte aldri på meldinga, og vart aldri belasta, for skjønte at det var berre tull og vas, etter den tid har eg bytt nummer og fått operatør til å skjule mitt nummer frå opplysningssider :)

Lenke til kommentar

For at alle teleoperatører skal sperre nummeret, må først alle teleoperatører gjøres oppmerksom på at det gjennomføres en scam fra det nummeret. En lov kan ikke gjøre det for dem.

 

Ikke helt riktig.

Som kunde kan du be teleoperatøren din sperre for all "innholdstjeneste". Men da kan du heller ikke benytte deg av f.eks. timebestilling hos tannlege/lege via sms.

 

For øvrig kan du klage til din teleoperatør hvis du blir belastet (scammet), og kreve dette tilbakebetalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...