Gå til innhold

Melding fra 2236


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt riktig.

Som kunde kan du be teleoperatøren din sperre for all "innholdstjeneste". Men da kan du heller ikke benytte deg av f.eks. timebestilling hos tannlege/lege via sms.

 

For øvrig kan du klage til din teleoperatør hvis du blir belastet (scammet), og kreve dette tilbakebetalt.

 

Det var snakk om å sperre étt nummer, ikke å sperre innholdstjenester. Eller mer konkret var det snakk om en norsk lov som gjorde det mulig for folk å scamme fra dette nummeret. Det finnes ikke noen lov som åpner opp til muligheten for å scamme fra et nummer, og en ny lov kan heller ikke sperre enkeltnummer. Det er ikke en problemstilling for lovverket, det er noe man må avtale med teleleverandøren sin, og dersom ingen kontakter teleleverandørene vil heller ingen teleleverandører blokkere dette nummeret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan dere være snille og slutte å klage. Ta kontakt med operatøren deres og bestill sperre for innholdstjenester. Det hjelper mer enn å sutre og synse på et forum.

LOL Du MÅ jo ikke følge dette innlegget da. Det er jo bare folk som har erfart det samme som snakker sammen..
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg mottok akkurat den samme meldingen for et øyeblikk siden. Nederst står det et 815-nr som slutter på 1. Ikke overraskende så finnes ikke det hos noen av opplysningsstedene på nettet. Ofte er det sånn at disse numrene er undernummere av et tilsvarende nummer som slutter med 0. Søkte på det, og fikk opp et firma i Sandefjord, Norsk Privatøkonomi A/S, som viser seg å være det eneste av 95 firmaer på samme adresse som bruker 815-nr. Ringte det i håp om å bli noe klokere, men det var ikke summetone engang. Googlet navnet, og fant flere klager fra folk som har følt seg lurt. Lurt i hvilken forbindelse, vet jeg ikke. Ikke sikkert at dette firmaet har noe med dette å gjøre i det hele tatt, men jeg gjør jo mine tanker..

Jeg blir faktisk ganske forbanna.. Det er første gang jeg har mottatt en slik melding, og det er helt åpenbart at dette er noen fordømte sleipinger. Å sende STOP til det nr sms'en refererte til gjør jeg ihvertfall ikke. Ser ut som det er DET som koster kr 30,-

Ringte Netcom og ba dem sperre for innholdstjenester på abonnementet mitt. Ikke noe problem. Ikke første gang de hadde gjort det i forb med 22 36.

 

Det må jo være en eller annen måte man kan finne ut hvem dette er?

Jeg gir meg ihvertfall ikke! Jeg finner meg f*** ikke i at slike drittsekker prøver å suge til seg MINE penger!

 

Jeg har nå sperret for innholdstjenester på mine barns telefoner også, og anbefaler alle andre å gjøre akkurat det samme!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har nå sperret for innholdstjenester på mine barns telefoner også, og anbefaler alle andre å gjøre akkurat det samme!

Jeg og...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...