Gå til innhold

Så mye vil den første OLED-TV-en koste


Anbefalte innlegg

År 2019: <..>

Ser vi utviklingen de siste 6 årene (Fra 40-tommere med fullHD til 10 000 kr til 60-tommere med fullHD til samme pris) så tror jeg du er ganske så optimistisk om du tror du får 200 tommer med en helt hinsidig oppløsning i løpet av de neste 6 årene, atpåtil til samme pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første plasma skjermene kostet 120.000 for 50".Kan vel regne med et vesentlig prisfall også når OLED blir utviklet, men det tar kanskje10 år.

 

Nja, nå har jo samsung og LG sagt at de sliter å få ned kostnadene på OLED. Men det kan jo forbedre seg, men tror ikke uansett det blir et så drastisk hopp som med LED/LCD

Lenke til kommentar

Nja, nå har jo samsung og LG sagt at de sliter å få ned kostnadene på OLED. Men det kan jo forbedre seg, men tror ikke uansett det blir et så drastisk hopp som med LED/LCD

 

Hvorfor ikke? At de sliter med å få lave kostnader er jo åpenbart, iogmed at den ksoter 90k, akkurat som de slet med det samme med plasma og LCD, hva får deg til å tro utviklingen blir mindre heldig for OLED enn for plasma/LCD?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes vi alle skal ha et litt mer avslappet forhold til OLED-prisene, dette er bare starten. Vær heller glad over at noe skjer. Det jeg reagerer på er oppløsningen, og inngangsoppdateringsfrekvensen som mest sannsynlig er maksimum 60 Hz som med resten av skjermene på markedet idag. Selv om panelene støtter enda mer velger de å begrense seg slik.

 

 

År 2019:200" bøyelige (strekkbare?) 500 FPS 10mm tykke 16k displays med valgfri perfekt brilleløs 3D (ikke alle liker/tåler 3D) til under 10k. Kvaliteten er så høy at det ikke en gang er snakk om hvorvidt de passer for det eller det formålet, inkludert gaming, 'alle' har en slik.

Ikke særlig sannsynlig, men man skal ikke gå rundt i livet uten optimisme.

 

I 2019 vil vi nok kanskje ha high-end-produkter med 120 Hz (på inngang) (hvis ikke mister jeg helt troen på menneskeheten), såkalt "8k" vil du nok ikke få tak i, tror jeg da. 10 mm derimot er godt mulig. Størrelsen på toppskjermene vil nok være på godt over 100 tommer.

 

Personlig ber jeg bare om QFHD, minimum 120 Hz (helst mer, dette er på ingen måte umulig) og god bildekvalitet.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
År 2019: <..>
Ser vi utviklingen de siste 6 årene (Fra 40-tommere med fullHD til 10 000 kr til 60-tommere med fullHD til samme pris) så tror jeg du er ganske så optimistisk om du tror du får 200 tommer med en helt hinsidig oppløsning i løpet av de neste 6 årene, atpåtil til samme pris.

 

Det var jo bare et tall jeg tok ut av løse luften egentlig. Sa til og med "kanskje før, kanskje siden". Men det valgte du selvsagt å ignorere.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Det var nå litt optimistisk tror jeg.

 

Antakelig, men det sies at OLED vil bli svært billig å produsere, belegget kan skrives på en plastplate med en blekkskriver. Når utviklingskostnadene og produksjonsutstyret er dekket inn har jeg troen på at dette blir rimeligere enn noen tidligere skjermteknologi.

 

Men OLED sliter jo i minst like stor grad som plasma med faren for innbrenning. Derfor tror jeg at OLED blir supert for batteridrevne enheter og TVer, men at LCD fremdeles vil dekke behovet for PC-skjermer i overkommelig fremtid pga mye statisk innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...