Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Enig, GameStop må skjerpe seg da det er uaktuelt å betale 649,- for PS4 spill. Da drar jeg lett over gata til noen som har en fornuftig pris. Når dem i enkelte tilfeller ligger rundt 100 til 150 kroner over konkurentene eller PSN store så lurer jeg hva dem tenker med.

 

Ja, jeg skjønner ikke helt hva det er de tilbyr som liksom skal rettferdiggjøre den latterlige overprisen på nye spill. Greit nok, personalet er gjerne selv mer lidenskapelig opptatt av spill enn hva de er på Spaceworld eller Platekompaniet, men det alene rettferdiggjør ikke prisene, synes jeg.

 

Jeg mistenker at nye spill er priset såpass høyt for at de brukte spillene skal være mer appellerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg har et spørsmål, er det noen rykter i det hele tatt om en ny og oppdatert PS4? Ikke fordi jeg er misfornøyd, men det var det første en bekjent påsto da jeg fortalte om kjøpet av konsollen. Mulig av misunnelse, ikke vet jeg. Så jeg spør dere som har mye kunnskap irundt dette. Prøvde å google litt, fordi jeg vil rett og slett si at han tar feil, men fant ingenting irundt en ny oppdatert konsoll.

Kan det være oppdatert Xbox One han tenkte på?

Det er kommet rykter om at Xbox One kommer i en ny utgave til høsten, med større harddisk, bluetooth, uten diskdrev og i en annen farge.

Det er ikke noen rykter om en annen PS4.

Men som det blir nevnt har konsollene tradisjon for å senere, (etter et par år), komme i mindre utgaver, med større harddisk, og kanskje andre farger. Uansett vil du alltid kunne spille de samme spillene på førsteutgaven, som de nye utgavene.

Lenke til kommentar

BF4 er helt greit spill, spiller bare multiplayer med andre, og ikke ellers. BF for meg blir sammarbeid mellom squaden din, der man er forskjellige classe og kan hjelpe hverandre med ammo eller medic, uten bra lagkammerat funker ikke spillet etter min mening da man går fort tom for skudd etc.

 

Har du ac4, det er hvertfall det spillet jeg har kost meg mest med til ps4, for ikke å glemme at online er ganske morsom.

Ellers ville jeg vurdert TR, hørt mye bra om det. Blir bra å få testet det når været borte i USA får roet seg ned litt så jeg får spillet sendt hjem :)

Lenke til kommentar

Hva syns folk om ghosts? Vurderer å slå til på elkjøp sin kampanje denne uka. 299,- for ps3 utgaven for så å oppgradere til ps4 for 75,-. Er det verdt det?

 

Ghosts er overraskende bra. Grafikk messig så er det et veldig pent spill på PS4 og en ser umiddelbart at hoppet opp til 1080p med skarpere texturer gjør sitt. Singleplayer biten i Ghosts er muligens det beste på lang tid, det er varierte spennende områder og en bra historie. Veldig positivt overasket faktisk.

 

Multiplayer er mer eller mindre det samme men med små variasjoner. Jeg likte veldig Squad biten som er ny hvor du trener opp å spille med din egen Ai Squad. Alt i alt så kan jeg varmt anbefale Ghosts til alle som er glad i denne type spill.

Lenke til kommentar

Begynner å gå lei komplett sin håndtering av PS4 nå.

Jeg forhåndsbestillte 08.10.2013 og da var forventet levering 16.01.2014. Nå er altså det blitt utsatt flere ganger helt til 2 måneder senere nå hvor de har satt forventet levering til 16.03.2014.

 

Og det verste av alt: Deres forventede levering for hvis man bestiller i dag er også 16.03.2014. Hvorfor i alle dager skal man forhåndsbestille hvis man ikke får varen noe tidligere? Har de ingen kø system der for de som forhåndsbestiller?

Lenke til kommentar

Begynner å gå lei komplett sin håndtering av PS4 nå.

Jeg forhåndsbestillte 08.10.2013 og da var forventet levering 16.01.2014. Nå er altså det blitt utsatt flere ganger helt til 2 måneder senere nå hvor de har satt forventet levering til 16.03.2014.

 

Og det verste av alt: Deres forventede levering for hvis man bestiller i dag er også 16.03.2014. Hvorfor i alle dager skal man forhåndsbestille hvis man ikke får varen noe tidligere? Har de ingen kø system der for de som forhåndsbestiller?

Som de fleste andre må de bare forholde seg til info fra Sony. Du vet veldig godt at forventet levering ikke nødvendigvis stemmer ettersom de ikke vet antallet som kommer inn. Komplett har i motsetning til de fleste andre hvertfall gitt noe info i det hele tatt. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Gi info om hva de selv tror eller bare la være å si en dritt til kundene så ingen kan klage når infoen eventuelt skulle vise seg å ikke stemme. Skjønner absolutt ikke at du klandrer komplett.

Lenke til kommentar

Hva syns folk om ghosts? Vurderer å slå til på elkjøp sin kampanje denne uka. 299,- for ps3 utgaven for så å oppgradere til ps4 for 75,-. Er det verdt det?

Ghosts overrasket i alle fall meg positivt. Faktisk det spiller av de tre store shooterene til PS4 jeg likte best. SP var den beste, bedre enn KZ:SF, og MYE bedre enn BF4. MP var god, i likhet med KZ:SF og BF4 er det mer av det samme gamle som tidligere, men det hadde noen nye moduser som var interessante.

 

Eller så kan jeg beskrive det med andres ord. :p

 

Nei, grusomt kjedelige mp og ok story. Mitt eksemplar selges i morgen ilag med killzone... Bf4 er vesentlig bedre i gameplay og grafikk en ghost.

Da blir det i bunn og grunn det motsatte av dette.

 

Ghosts er overraskende bra. Grafikk messig så er det et veldig pent spill på PS4 og en ser umiddelbart at hoppet opp til 1080p med skarpere texturer gjør sitt. Singleplayer biten i Ghosts er muligens det beste på lang tid, det er varierte spennende områder og en bra historie. Veldig positivt overasket faktisk.

 

Multiplayer er mer eller mindre det samme men med små variasjoner. Jeg likte veldig Squad biten som er ny hvor du trener opp å spille med din egen Ai Squad. Alt i alt så kan jeg varmt anbefale Ghosts til alle som er glad i denne type spill.

 

Og mer eller mindre det samme som dette. xD

Lenke til kommentar

 

Hva syns folk om ghosts? Vurderer å slå til på elkjøp sin kampanje denne uka. 299,- for ps3 utgaven for så å oppgradere til ps4 for 75,-. Er det verdt det?

 

Ghosts overrasket i alle fall meg positivt. Faktisk det spiller av de tre store shooterene til PS4 jeg likte best. SP var den beste, bedre enn KZ:SF, og MYE bedre enn BF4. MP var god, i likhet med KZ:SF og BF4 er det mer av det samme gamle som tidligere, men det hadde noen nye moduser som var interessante.

 

Eller så kan jeg beskrive det med andres ord. :p

 

Nei, grusomt kjedelige mp og ok story. Mitt eksemplar selges i morgen ilag med killzone... Bf4 er vesentlig bedre i gameplay og grafikk en ghost.

 

Da blir det i bunn og grunn det motsatte av dette.

 

Ghosts er overraskende bra. Grafikk messig så er det et veldig pent spill på PS4 og en ser umiddelbart at hoppet opp til 1080p med skarpere texturer gjør sitt. Singleplayer biten i Ghosts er muligens det beste på lang tid, det er varierte spennende områder og en bra historie. Veldig positivt overasket faktisk.

 

Multiplayer er mer eller mindre det samme men med små variasjoner. Jeg likte veldig Squad biten som er ny hvor du trener opp å spille med din egen Ai Squad. Alt i alt så kan jeg varmt anbefale Ghosts til alle som er glad i denne type spill.

 

Og mer eller mindre det samme som dette. xD

Så du synes grafikken er bedre i ghost? Utifrå det jeg ser er bf4 mer realistisk og mye penere å se på. Veldig kult er det at bygninger kan rives, skyte gjennom vegg mens i ghost kan du kun knuse vinduer nesten

Lenke til kommentar

Er det noen her som benytter den optiske lydutgangen på PS4? Har dere eventuelt det samme problemet?

 

Jeg bruker optisk kabel for å koble til mitt Px4 headset. Får en gang i blant et lite lyddropp. Når jeg spiller NBA2K14 så er det ekstremt med klipping i lyden (se youtubeklipp under). Skrur jeg på receiveren, som er koblet med hdmi, så er lyden helt fin.

Prøvde å koble den optiske kabelen til receiveren også, og fikk da tilsvarende problem som med tilkobling til headset.

Problemene forsvinner hvis jeg skifter fra dolby digital til 2 kanals pcm. Kan det være at PS4 sliter med båndbredden på optisk?

 

http://www.youtube.com/watch?v=dwwxw-X4gPk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva syns folk om ghosts? Vurderer å slå til på elkjøp sin kampanje denne uka. 299,- for ps3 utgaven for så å oppgradere til ps4 for 75,-. Er det verdt det?

Ghosts overrasket i alle fall meg positivt. Faktisk det spiller av de tre store shooterene til PS4 jeg likte best. SP var den beste, bedre enn KZ:SF, og MYE bedre enn BF4. MP var god, i likhet med KZ:SF og BF4 er det mer av det samme gamle som tidligere, men det hadde noen nye moduser som var interessante.

Eller så kan jeg beskrive det med andres ord. :p

Nei, grusomt kjedelige mp og ok story. Mitt eksemplar selges i morgen ilag med killzone... Bf4 er vesentlig bedre i gameplay og grafikk en ghost.

Da blir det i bunn og grunn det motsatte av dette.

Ghosts er overraskende bra. Grafikk messig så er det et veldig pent spill på PS4 og en ser umiddelbart at hoppet opp til 1080p med skarpere texturer gjør sitt. Singleplayer biten i Ghosts er muligens det beste på lang tid, det er varierte spennende områder og en bra historie. Veldig positivt overasket faktisk.

Multiplayer er mer eller mindre det samme men med små variasjoner. Jeg likte veldig Squad biten som er ny hvor du trener opp å spille med din egen Ai Squad. Alt i alt så kan jeg varmt anbefale Ghosts til alle som er glad i denne type spill.

Og mer eller mindre det samme som dette. xD

Så du synes grafikken er bedre i ghost? Utifrå det jeg ser er bf4 mer realistisk og mye penere å se på. Veldig kult er det at bygninger kan rives, skyte gjennom vegg mens i ghost kan du kun knuse vinduer nesten

 

 

 

 

Disse "fantastiske" endringene er jo bare begrenset og skaper mye lagg. Når byggninger går ned blir det lagg helvete hvis du er i nærheten. Opptil flere ganger har jeg stått fast i en liten murbit som ligger sprengt på bakken. Blir drept fordi jeg ikke kan løpe over denne biten. De kunne hvertfall fjernet hitboxen på småelementer som legger seg på random plasser og skaper unødvendige bugs.

Det er kult konsept, men de kunne ha fikset det litt bedere så man ikke fikk uventede hindringer og lagg : )

Lenke til kommentar

Hei, jeg testet i går å kjøre all lyd gjennom et headsett koblet til håndkontrolleren, det var bare et problem, siden jeg ikke kan stille lyden på selve headsettet, ble det ganske høyt. Løsningen vil evt være å skru ned lyden i spillene, men det virker ikke som en praktisk løsning. Er det en funksjon på PS4/kontrolleren der jeg kan justere lyden ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...