Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Når tenkte Sony på penger? De tapte 3 milliarder kr på PS3, fordi de solgte maskinen mye billigere enn hva konsolen kostet for de å lage. Lær deg fakta før du uttaler deg.

Når selskapet gir ut en konsoll, selv om det kan bety konkurs, så må du endre synet ditt. TV og lyd i Sony bryr seg nok enormt mye om penger, men ikke gaming delen. De gjorde PS3/PS4 så billig som mulig, gir deg PS+ (hvor de har måtte betalt utgivere) hvor folk tjener opptil 1500 kr i året på gratis spill / rabatter. Kom med argument hvor denne delen av Sony 'bryr' seg om penger.

Nå begynte jeg å sitere disse postene her før jeg leste resten av tråden, så det er mulig du har blitt noe klokere de siste 12 timene..

 

Men, jeg måtte faktisk inn på profilen din for å sjekke alderen din, for du prater om ting du virkelig ikke har greie på, som jeg finner noe rart..

 

For å avklare en ting først: SONY tenker penger så det holder! De er ikke ulike MS eller noen andre! Det finnes selvfølgelig noen non-profit-organisasjoner, men de holder vi utenfor her.. Selskaper tenker penger, og det å si noe annet er bare tullprat og uvitenhet, ignoranse, eller en fanboy-greie om at SONY driver å selger konsoller for vedledighet..?!

 

Du må ikke feiltolke det å selge noe med tap, som det å ikke bry seg om penger, det er bare naivt! SONY har drøssevis av økonomer som har regnet og regnet på hvordan de skal tjene mest mulig penger, og kommet frem til den prisen de har gjort og satt i dag! Motivasjonen er alltid penger! De selger konsoller med tap, fordi at å selge konsollene dyrere, resulterer i færre solgte enheter, som betyr mindre salg av spill, tilbehør, markedsandel, reklame, osv, osv.. Det er bedre å selge en haug av konsoller med tap, for så å tjene forhåpentligvis grovt i årene fremover, enn å gå litt i pluss/null med noen få konsoller, men ingen til å kjøpe spill og andre produkter i fremtiden..

 

Prisen er satt til det den er fordi SONY skal tjene mest mulig penger! Det samme har MS gjort.. Håper du tygger litt på dette her og fortstår det..!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stuff om barn og videospill

Kilde:Meg selv

Edit: Skrevet på mobil, så kan forekomme grammatiske feil/skrive feil.

http://www.gamesandlearning.org/2013/11/15/game-play-has-no-negative-impact-on-kids-uk-study-finds/?utm_content=buffer81f5c&utm_source=buffer&utm_medium=twitter&utm_campaign=Buffer

 

Edit: kommer til å klikke hvis jeg finner på å kjøpe ps4 for så at den ikke funker og så tar det helt ut i februar å få en ny. Slikt er jo uhørt!

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

http://www.gamesandlearning.org/2013/11/15/game-play-has-no-negative-impact-on-kids-uk-study-finds/?utm_content=buffer81f5c&utm_source=buffer&utm_medium=twitter&utm_campaign=Buffer

 

Edit: kommer til å klikke hvis jeg finner på å kjøpe ps4 for så at den ikke funker og så tar det helt ut i februar å få en ny. Slikt er jo uhørt!

 

Det skjer nok ikke deg, det skjer for sånne som meg, jeg har alltid hatt uflaks med hardware :)

 

Sånn btw til fok som ikke kjenner meg igjen så er jeg som var mobileman med en chrome logo som avatar, følte for og bytte nick og bilde.

Lenke til kommentar

Klart det er.

 

Er det vell ikke? Ved DOA i Norge (vet ikke DOA tidene til Sony her..) så har du krav om omlevering eller pengene tilbake på dagen, og ved garanti / reklamasjon så har du krav på effektiv servicehåndtering som vell i Norge skal ligge på toppen 1 mnd, og kan vell drøye til type 1,5 mnd ved spesielle anledninger eller noe i den duren. Denne tidsrammen her er vell å regne som langt utenfor hva som er rimelig og bryter sånn sett med norsk forbrukerkjøpslov?

Lenke til kommentar

Grunnen er jeg har epilepsi kan ikke spille så mye som andre spillere da, ble bare usikker på det spillet så etter navnet men så ikke det over spilllet da, er ikke 18 år men 43 år. :) Grunnen jeg har aldri likt den type spill før da mer bioshock spillene og resident vil serien og diverse spill som doom quake duke nukem

Jeg mente absolutt ikke å angripe deg, beklager om det virket slikt. Har full respekt for deg. Endret av H4rd
Lenke til kommentar

 

Er det vell ikke? Ved DOA i Norge (vet ikke DOA tidene til Sony her..) så har du krav om omlevering eller pengene tilbake på dagen, og ved garanti / reklamasjon så har du krav på effektiv servicehåndtering som vell i Norge skal ligge på toppen 1 mnd, og kan vell drøye til type 1,5 mnd ved spesielle anledninger eller noe i den duren. Denne tidsrammen her er vell å regne som langt utenfor hva som er rimelig og bryter sånn sett med norsk forbrukerkjøpslov?

 

1mnd drøye til type 1,5mnd? hvor tar du tallene fra?

 

forbrukerkjøpsloven er ganske klar.

i henhold til forbrukerkjøpsloven §30 har du krav på et låneprodukt dersom servicetiden er "urimelig lang"

 

Det er en stor svakhet ved loven at det ikke er gitt en nærmere tidsbegrensning. Tidligere ble det ofte henvist til 5 arbeidsdager som en rimelig grense som kunden må akseptere, altså i praksis omtrent en uke. I takt med et økende antall reparasjoner har denne tiden blitt øket, og i dag vil nok Forbrukerrådet si at to uker er "rimelig tid"

 

- siden dette følgelig ikke vil være mulig gr. konsollmangel, er det eneste reelle alternativet (som du påpeker) at man har krav på å heve kjøpet og få pengene tilbake. - ettersom man beholder retten til å heve kjøpet er dette innenfor Norsk lov, men dog surt da man selvsagt ønsker en fungerende spillkonsoll; -og ikke de pengene man brukte på den.

Endret av RazAquato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det vell ikke? Ved DOA i Norge (vet ikke DOA tidene til Sony her..) så har du krav om omlevering eller pengene tilbake på dagen, og ved garanti / reklamasjon så har du krav på effektiv servicehåndtering som vell i Norge skal ligge på toppen 1 mnd, og kan vell drøye til type 1,5 mnd ved spesielle anledninger eller noe i den duren. Denne tidsrammen her er vell å regne som langt utenfor hva som er rimelig og bryter sånn sett med norsk forbrukerkjøpslov?

Du bare "antar" fordi Norge har strenge forbrukerkjøpslover? Hva skulle Sony gjort? Husk at norske lover som oftest gir mening i praksis og ikke er urettferdige overfor noen. Ved forsinkelse kan du som forbruker kreve pengene tilbake jf fkjl §19. Ikke noe sted står det at det er ulovlig å være forsinket. Det står faktisk at hvis en mangel koster urimelig mye for selger å rette så har ikke forbruker krav på retting i det hele tatt og må ta til takke med nytt produkt/pengene tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...