Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TUgRwKx.jpg

 

Når man skal se på metacritc så er det vel vesentlig å se litt på hva brukerne også mener. Ghost er det spill som flest er negative til, mens Knack skiller seg ut andre veien (brukerne mener det er bedre en anmeldelser).

 

Det viser at hva de som anmelder spill ikke nødvendigvis gjenspeiler hvor godt spillet er.

 

Kilde: http://www.metacritic.com/

Flott oversikt! Er det jeg også alltid har ment, anmeldere er jo personer med subjektiv smak, de som alle andre. Og i anmeldelser så har spesielt godt etablerte serier en tendens til å tjene på nettop det å være etablert.

Lenke til kommentar

Du bare "antar" fordi Norge har strenge forbrukerkjøpslover? Hva skulle Sony gjort? Husk at norske lover som oftest gir mening i praksis og ikke er urettferdige overfor noen. Ved forsinkelse kan du som forbruker kreve pengene tilbake jf fkjl §19. Ikke noe sted står det at det er ulovlig å være forsinket. Det står faktisk at hvis en mangel koster urimelig mye for selger å rette så har ikke forbruker krav på retting i det hele tatt og må ta til takke med nytt produkt/pengene tilbake

 

Nå bekrefter du vell mer eller mindre det jeg sa? Ettersom denne servicetiden er å se på som langt utover "rimelige tid" så må du som kunde kunne kreve pengene tilbake og ergo er jo servicesaken tapt for Sony og deg som bruker sin del når alt kommer til alt.

 

Beklager om jeg formulert meg litt dårlig, det jeg mente var at Sony i Norge vil være pent nødt til å kreditere alle som en som måtte ønske dette da over 2mnd servicetid aldri vil bli godtatt i Norge. De som sier seg villig til å vente kan naturligvis gjøre dette, men her sitter Sony i en veldig fastklemt situasjon og må nesten refundere alle som ikke ønsker å vente 2mnd.

 

Her vil vell Microsoft se sitt snitt å sørge for at Xbox One treffer de fleste markedet før disse erstatningskonsollene er på plass bare for å smøre litt ekstra på og du skal ikke se bort ifra at det blir mye heving av kjøp som fort kan føre til at de skaffer Xbox One isteden om Microsoft timer tingene sine riktig.

Lenke til kommentar

 

Nå bekrefter du vell mer eller mindre det jeg sa? Ettersom denne servicetiden er å se på som langt utover "rimelige tid" så må du som kunde kunne kreve pengene tilbake og ergo er jo servicesaken tapt for Sony og deg som bruker sin del når alt kommer til alt.

 

Beklager om jeg formulert meg litt dårlig, det jeg mente var at Sony i Norge vil være pent nødt til å kreditere alle som en som måtte ønske dette da over 2mnd servicetid aldri vil bli godtatt i Norge. De som sier seg villig til å vente kan naturligvis gjøre dette, men her sitter Sony i en veldig fastklemt situasjon og må nesten refundere alle som ikke ønsker å vente 2mnd.

 

Her vil vell Microsoft se sitt snitt å sørge for at Xbox One treffer de fleste markedet før disse erstatningskonsollene er på plass bare for å smøre litt ekstra på og du skal ikke se bort ifra at det blir mye heving av kjøp som fort kan føre til at de skaffer Xbox One isteden om Microsoft timer tingene sine riktig.

 

Kan bekrefte at man får refundert hele kjøpsbeløpet om det går over 2 måneder, hadde en PS3 Fat på reparasjon og det gikk 9 uker uten at noe ble gjort, så ba jeg om å få pengene tilbake og fikk disse etter noen dager. Fikk da hele kjøpssummen minus 500kr som forsåvidt var greit for meg da jeg ga over 5.500 for PS3 fat.

Lenke til kommentar

Flott oversikt! Er det jeg også alltid har ment, anmeldere er jo personer med subjektiv smak, de som alle andre. Og i anmeldelser så har spesielt godt etablerte serier en tendens til å tjene på nettop det å være etablert.

Korrekt. Urovekkende at Ghost scorer så høyt hos anmeldere og så lavt hos brukerne.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet, vent heller til konsollen kommer, så får vi se om det oppstår noen problemer i det hele tatt, lite sannsynlig att noen av de få konsollene som vi får her i landet har disse problema....

 

Det er et fåtall av de 1million +++ solgte konsollene som er rapportert med disse såkalte problema, så slapp av og heller tenk positivt, bare 10 dager igjen til lansering :)

Lenke til kommentar

Korrekt. Urovekkende at Ghost scorer så høyt hos anmeldere og så lavt hos brukerne.

Folk har en tendens til å la følelsene styre, mens anmeldere skal prøve å se mer objektivt på det. Det kan derfor føre til at mange gir spillet 0/10 uten f.eks. å ha spilt SP, fordi de liker MP. Men det var veldig sjokkerende stor forskjell!

 

Jeg merker at jeg er veldig spent på hva som blir annonsert av spill fra Sonys studioer framover det neste halve året nå. PS3 har sett flere gode serier starte på konsollen og jeg gleder meg veldig til å se hva Naughty Dog, Santa Monica studios osv. finner på.

 

Får vi kanskje endelig The Last Guardian?

Lenke til kommentar

Flott oversikt! Er det jeg også alltid har ment, anmeldere er jo personer med subjektiv smak, de som alle andre. Og i anmeldelser så har spesielt godt etablerte serier en tendens til å tjene på nettop det å være etablert.

Og alt GHOST hate er på grunn av BF4 fanboys -.- Kunne bare ønske folk kunne akseptere hva andre liker i stedet for å ødelegge for andre som vil ha spillet. Enda et fantastisk spill med dårlig kritikk.

Hvordan legger man til videoer :p?

Lenke til kommentar

*Stort sett svada om spill og vold*

 

Kilde:Meg selv

Edit: Skrevet på mobil, så kan forekomme grammatiske feil/skrive feil.

Du kan gå og ta deg en bolle.

La meg bare starte med at jeg er helt enig med deg i at små barn ikke bør få spille cod, gta og andre spill i den sjangeren.

 

Men spill avler ikke vold. Er man en voldelig person så er det noe mer grunnleggende enn spill som utløser voldelig atferd.

 

Hva skyldte man på før dataspillene så dagens lys?

Har samfunnet blitt mer voldelig etter spillenes inntog? Tviler på det. Den eneste grunnen til at verden kan virke mer voldelig nå er umiddelbare tilgangen til informasjon og nyheter verden rundt.

Kriminaliteten har alltid eksistert, du fikk bare ikke høre om den like raskt/enkelt/ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...