Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

On 3/20/2020 at 10:03 AM, Nimrad said:

Jeg liker godt designet til Series X. I TV-benken min er det bredden som er problemet for få plass til alt, så liker bedre den utformingen enn den brede og lave utformingen til tidligere generasjoner. For tiden står PS3-en min oppå 4-ern. Dev-kitet er det ikke vits å se på en gang. Sånn ser PS4 dev-kit ut:

db8equ2n86s31.jpg

Jeg sa tidligere at det designet på PS5 så ut til å ha på dev-kits var veldig forseggjort da de normalt hadde temmelig boksete industridesign før, så dette virker mye mer fornuftig. Lettere pyntet på da, men alikevel nærmere antakelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spartapus skrev (8 minutter siden):

Jeg gleder meg ikke til å laste ned FF7 Remake. Tok vel rundt 20min bare for demoen, og jeg har 100/100 linje.

Sony har vel aldri vært i toppen når det kommer til nedlastingshastighet. Men kan vel kanskje pre-loade FF7 Remake en liten tid før det slipper?

(Kontrast: Pre-loadet Half-Life: Alyx fra Steam her om dagen. Peak på 42MB/s over trådløst nett. Det er hastigheter jeg aldri har sett på PS4, selv ikke med kabel)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (59 minutter siden):

Sony har vel aldri vært i toppen når det kommer til nedlastingshastighet. Men kan vel kanskje pre-loade FF7 Remake en liten tid før det slipper?

(Kontrast: Pre-loadet Half-Life: Alyx fra Steam her om dagen. Peak på 42MB/s over trådløst nett. Det er hastigheter jeg aldri har sett på PS4, selv ikke med kabel)

Jeg har egentlig inntrykk av at det med nedlastingshastighet på PS Store stort sett er treg wifi på (hvertfall eldre) PS4-modeller. Jeg kjøpte ganske rett rundt launch og hadde litt trøbbel i starten før jeg gadd å plugge i nettverkskabel. Etter det har jeg stort sett hatt ålreit nedlastingshastighet. Har nok aldri makset linja på 500, men det har ligget 10+ MB/s og stort sett mellom 20-30.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (41 minutter siden):

Jeg har egentlig inntrykk av at det med nedlastingshastighet på PS Store stort sett er treg wifi på (hvertfall eldre) PS4-modeller. Jeg kjøpte ganske rett rundt launch og hadde litt trøbbel i starten før jeg gadd å plugge i nettverkskabel. Etter det har jeg stort sett hatt ålreit nedlastingshastighet. Har nok aldri makset linja på 500, men det har ligget 10+ MB/s og stort sett mellom 20-30.

Skriver under på det. Hadde 1. gen PS4 og byttet til Pro. Overgangen til Pro på WiFi var natt og dag. Eller ihvertfall langt bedre.

Har man gammel PS4 så løste jeg treig wifi med en rangeextender og kabel fordi jeg ikke hadde nettverksport der PS4'en stod. Da økte jeg Download betraktelig ved å kable PS4'en til repeateren som kjørte trådløst til ruter..
https://www.kjell.com//no/produkter/nettverk/tradlost-nettverk/broer-og-repeatere/tp-link-re450-wifi-repeater-ac1750-p61260?gclid=CjwKCAjwvOHzBRBoEiwA48i6Aj1o5WGXWeU14EO4Si72kPhWi2fHK5ShgKykLfbWzC2Hu1BobDzlRhoCSpsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Hører med historien at min PS4 gjelder en PS4 Pro (1. utgaven) ? (Linja er fiber 500/500 mbits)

Men poenget består. Sony har aldri vært på toppen når det gjelder nedlastingshastigheter. Hverken på PS3 eller PS4 uavhengig av modell så tror det henger mer sammen med serverkapasiteten til Sony.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (12 minutter siden):

Sony har aldri vært på toppen når det gjelder nedlastingshastigheter. Hverken på PS3 eller PS4 uavhengig av modell så tror det henger mer sammen med serverkapasiteten til Sony.

Absolutt ikke på toppen, men WiFi på min var helt krise.  Første spillet skulle ta 8 timer å laste ned, rundt 15mbit/s.

Spartapus skrev (2 timer siden):

Jeg gleder meg ikke til å laste ned FF7 Remake. Tok vel rundt 20min bare for demoen, og jeg har 100/100 linje.

Litt kjapp regning så fikk du benyttet ca 55 Mbit av linja di da. Selv med full fart på 100mbit linje vil FF7 remake ta en time og tre kvarter.

Lenke til kommentar

Har nå fått sendingsbekreftelse på RE3 fra Gamezone. Satser på å ha det enten på lørdag eller mandag. Jeg vil uansett bli ferdig med Astral Chain først, så det går fint.

Nå ser jeg at utfra anmeldelsene til RE3-remaken at dette er en langt mindre ambisiøs remake enn RE2-remaken. Det er et kort spill, Nemesis er visstnok kun tilstede i noen få sekvenser og man har gjenbrukt mye fra RE2-remaken. Mindre detaljer, som at du kunne skyte bort bestemte deler av kroppen til en zombie, er også borte. Det virker fortsatt som et spill jeg vil ha det moro med å spille gjennom, men jeg hadde kanskje håpet at Capcom ville prøve å toppe RE2-remaken med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...