Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Hero 5 will be able to record videos at 4K resolution and 1080-pixel resolution at 60 fps, 1,440-pixel videos at 30 fps, and 720-pixel videos at 100 fps."

 

Ikke noe nytt her da.

 

Trodde jeg leste 8K et sted.

 

http://www.vinereport.com/article/gopro.hero.5.to.come.in.2016.with.rumored.8k.resolution.and.ability.to.capture.3d.images.and.motion/3509.htm

 

 

 

 

This camera is speculated to be armored with an 8K resolution and an enhanced waterproof capability

 

http://www.vcpost.com/articles/101417/20151027/gopro-hero-5-might-sport-8k-resolution-enhanced-waterproof-capability-sports-camera-launched-next-year.htm

Endret av GoSuperb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om en ønsker en timelapse over lengre tid enn det en tror at et batteri holder, hvordan sørger en for kontinuerlig strøm til kameraet? 

 

Anbefaler å kjøpe "USB battery pack" som du har koblet til GoPro kameraet. Gjorde dette selv og kunne ta timelaps i 24 timer uten problemer. Kjøpte battery pack fra dx.com for bare noen hundre kroner 21000 mAh. 

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg bestilt et Xiaomi Yi. Gleder meg! :D

Hvor bestilte du fra?

 

 

banggood.com - http://www.banggood.com/Original-XiaoMi-Yi-Z23-Version-Ambarella-A7LS-BSI-CMOS-WIFI-Sports-Action-Camera-p-995831.html

 

 

Betalte 574,- inkl. frakt. Så blir det vel ~150,- i tollgebyr og noe MVA/tolldritt i tillegg.

Minnekort fra mymemory.co.uk - http://www.mymemory.co.uk/Micro-SDXC/Kingston/Kingston-64GB-Micro-SDXC-Card-Class-10-UHS-1-%28With-Adapter%29---45MB_s

 

...som kom på £13.90 inkl frakt.

Lenke til kommentar

Fikk et Hero 4 Silver til jul, men opplever problemet med batteriindikatoren på kameraet.

 

Med fulladet batteri dropper den første streken på indikatoren etter noen få minutter. Etter ca 20 minutter med filming i 1080p60 i rundt 5-6c minus (ski), begynner indikatoren å blinke, som skulle bety at det snart et tomt for strøm.

 

For å teste la satt jeg det på opptak i kjøleskapet med fulladet batteri. Da filmet det i 1 time og 45 minutter i 1080p60 før det slo seg av, som jeg tror er normalt? Uansett så er det umulig å vite hvor mye strøm jeg faktisk har igjen på kameraet til enhver tid da indikatoren er helt på villspor.

 

Det er nå levert inn til XXL hvor det ble kjøpt, og de har etter sigende sendt det inn til GoPro (vil tro det er et utvalgt verksted?), men jeg har ikke hørt noe enda.

 

Lurte på om det er noen her som har opplevd noen lignende? Disse kameraene må da kunne fungere i litt kulde? Mitt bruksområde for dette er 95% til ski.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med GoPro Session? Er nedsatt til 2000,- og vurderer å kjøpe for bruk på ferie.

Jeg bumper denne, da jeg også er veldig interessert i et svar.

Nå er prisforskjellen på rundt 1500,- mellom Session og Silver, er sistnevnte verdt denne differansen om man ikke trenger skjerm?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har gopro4 der jeg har kjøpt fjernkontroll og synkronisert mot kameraet. Problemet er når jeg trykker på opptak med fjernkontroll så begynner fjernkontroll søke etter kameraet..får opp igjen søke symbol på fjernkontrollen, medan den blinker rødt for opptak både på kamera og fjernkontroll..det er vel ikke normalt? Prøver slå av og på fjernkontrollen og slå på igjen blinker forsatt rødt for opptak. Har prøvd nullstilt til fabrikk innstilling på kamera men lite sukess. Har og prøvd nullstille fjernkontroll med å holde den ned 8-10sek, men heller ikke der no lykke..når jeg prøver slå av fjernkontroll så ser jeg der står 0 cam i,det fernkontrollen slår seg av, dvs at fjernkontrollen ikke har funne kamera..men likevel blinker det rødt for opptak itillegg til søke teiknet som kommer opp. Har heller ikke funne igjen på setupen i kameraet der en legger til ny RC unit..kunn wifi rc og app som står..hva er det gjør galt ? Er det noen plass slette kamera helt ?

Har gopro4 der jeg har kjøpt fjernkontroll og synkronisert mot kameraet. Problemet er når jeg trykker på opptak med fjernkontroll så begynner fjernkontroll søke etter kameraet..får opp igjen søke symbol på fjernkontrollen, medan den blinker rødt for opptak både på kamera og fjernkontroll..det er vel ikke normalt? Prøver slå av og på fjernkontrollen og slå på igjen blinker forsatt rødt for opptak. Har prøvd nullstilt til fabrikk innstilling på kamera men lite sukess. Har og prøvd nullstille fjernkontroll med å holde den ned 8-10sek, men heller ikke der no lykke..når jeg prøver slå av fjernkontroll så ser jeg der står 0 cam i,det fernkontrollen slår seg av, dvs at fjernkontrollen ikke har funne kamera..men likevel blinker det rødt for opptak itillegg til søke teiknet som kommer opp. Har heller ikke funne igjen på setupen i kameraet der en legger til ny RC unit..kunn wifi rc og app som står..hva er det gjør galt ? Er det noen plass slette kamera helt ?

 

 

Glemte si at det blå lyset på kamearet står på når kameraet er av, trodde det kunn skulle stå på når du hadde stilt den inn på app styring og ikke rc styring..muligdet er feil men?

Endret av samsung
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har skikkelig lite peiling på videokameraer, så håpte på noen forslag :)

 

Tenkte å kjøpe et kamera til frøkna, og jeg har forstått at hun ønsker seg et gopro, hun reiser utrolig mye. Tenkte å se etter det beste kjøpet rett og slett, jeg ønsker å legge ca 6-10k i dette. Noen forslag og kort info blir satt stor pris på!

 

Edit: Jeg tenker da 6-10k for kameraet og minnekort(ene), stativ og sånn beskyttelse som gjør den vanntett.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Når dere tar bilde med goproen på stang, bruker dere mobilen eller fjernkontroll for å ta bilde? Ser så mange som tar actionbilder (av seg sjølv) der det strengt tatt ikkje er muleg å bruke verken fjernkontroll eller mobilen. Korleis gjer ein det då? Der er vel ikkje sjølvutløysar på kameraet, er det ?

Lenke til kommentar

Når dere tar bilde med goproen på stang, bruker dere mobilen eller fjernkontroll for å ta bilde? Ser så mange som tar actionbilder (av seg sjølv) der det strengt tatt ikkje er muleg å bruke verken fjernkontroll eller mobilen. Korleis gjer ein det då? Der er vel ikkje sjølvutløysar på kameraet, er det ?

 

Kanskje de setter den i timelapse modus? Da tar den jo bilder kontinuerlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...