Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg følte ikke penger var et problem. Dog sleit litt andre gangen da jeg satset mye på industri. (Kan ha vært noe med de lave skattene :p ).

 

Når man bygger en sånn "søpple"-by. Altså bydelen som tar all dritten. Kan man ikke da bare ta opp haugevis av lån, bygge et par hus, og fult av kullkraftverk, søppeldynger, kloakk(?) etc. og så forlate byen før den går konkurs. Deretter jobber du på din "perfekte"-by.

 

Gjør det noe om en "søppel"-by har millioner i gjeld, så lenge man ikke spiller på den sonen?

Lenke til kommentar

Jeg følte ikke penger var et problem. Dog sleit litt andre gangen da jeg satset mye på industri. (Kan ha vært noe med de lave skattene :p ).

 

Når man bygger en sånn "søpple"-by. Altså bydelen som tar all dritten. Kan man ikke da bare ta opp haugevis av lån, bygge et par hus, og fult av kullkraftverk, søppeldynger, kloakk(?) etc. og så forlate byen før den går konkurs. Deretter jobber du på din "perfekte"-by.

 

Gjør det noe om en "søppel"-by har millioner i gjeld, så lenge man ikke spiller på den sonen?

Da er det tlike greit å spille i sandbox mode, hvor man har uendelig med penger.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Men du fyller jo ut den plassen på godt under en time.

Så resten av tiden går med på å rive og bygge større og bedre ting.

 

Tja, spiller man flere byer samtidig er det plutselig en del ting man må ta hensyn til, og da blir det ikke så enkelt. Eksempelvis, jeg hadde en residential-by oppe på fjellet, mens clearwater skulle fungere som industri og kommersielt distrikt for meg. Det endte med et trafikkaos uten sidestykke i fjellbyen, mens clearwater slet voldsomt med å få arbeidere til fabrikkene. Kunne helt sikkert ha zonet ut hele byen, men hva er poenget med å zone bare for å zone? Jeg ekspanderer når jeg trenger mer plass.

Lenke til kommentar

Jeg er iallefall glad for at Maxis har endret hvordan vi skal spille på. Størst og mest er ikke lik best. Her må man bruke hodet, det er ikke om å gjøre å få plass til 2 millioner innbyggere i en by, men å få 2 millioner innbyggere i forskjellig spesialiserte byer en region til å samhandle. Som nevnt oppi her - hvis ett enkelt ledd i kjeden din streiker så kollapser potensielt hele regionen din hvis du ikke tar affære. Sånt liker vi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tja, spiller man flere byer samtidig er det plutselig en del ting man må ta hensyn til, og da blir det ikke så enkelt. Eksempelvis, jeg hadde en residential-by oppe på fjellet, mens clearwater skulle fungere som industri og kommersielt distrikt for meg. Det endte med et trafikkaos uten sidestykke i fjellbyen, mens clearwater slet voldsomt med å få arbeidere til fabrikkene. Kunne helt sikkert ha zonet ut hele byen, men hva er poenget med å zone bare for å zone? Jeg ekspanderer når jeg trenger mer plass.

Jeg likte for all del betaen, men på sine egne premisser. Når jeg tenker Sim City er ikke dette helt riktig stil syntes jeg. Foreløpig. Å spille flere byer på en gang er nok morsomt og utfordrende, men det endrer jo ikke faktum at de virkelig burde tilby større maps. Eneste grunnen må være dlc. Kan ikke se anrer grunner til å holde det tilbake. Bare pga. ytelsesargumentet. Please

Lenke til kommentar

Jeg erfarte at simuleringen av f.eks. strøm hadde trøbbel med å nå fram til alle husstander i et rutenett (mange veier å velge mellom), så det kan være at de behøver å optimalisere spillmotoren før de i det hele tatt kan tenke på større byer.

 

De har sagt det har vært mange utfordringer med overgangen til et nytt simuleringssystem.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Jeg erfarte at simuleringen av f.eks. strøm hadde trøbbel med å nå fram til alle husstander i et rutenett (mange veier å velge mellom), så det kan være at de behøver å optimalisere spillmotoren før de i det hele tatt kan tenke på større byer.

 

De har sagt det har vært mange utfordringer med overgangen til et nytt simuleringssystem.

 

Spilte du beta nr 2? Dette var et stort problem i beta nr 1, meg opplevde det ikke i beta i nr 2

Lenke til kommentar

Denne GlassBox-motoren de skryter av; er det bare det at du kan legge til en modul eller to til service-bygningene? Legge til en ekstra vindmølle på vindkraftverket for eksempel? Hadde håpet på enda mer direkte kontroll i hvordan de 'offentlige' tjenestebyggene skulle se ut osv. Dette stammer visstnok fra Spore og der var det jo enda flere muligheter enn her.

Lenke til kommentar

Denne GlassBox-motoren de skryter av; er det bare det at du kan legge til en modul eller to til service-bygningene? Legge til en ekstra vindmølle på vindkraftverket for eksempel? Hadde håpet på enda mer direkte kontroll i hvordan de 'offentlige' tjenestebyggene skulle se ut osv. Dette stammer visstnok fra Spore og der var det jo enda flere muligheter enn her.

 

Nei det er nok litt mer enn plassering av enkeltelementer. Hele enginen er bygd på at ALT beregnes. Hver innbygger, hver vanndråpe, hver kilowatt elektrisitet osv. Veldig krevende, men gir en 1/1 simulasjon - det du ser er det som beregnes, istedenfor ferdiglagde animasjoner utløst av en rekke parametre..

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Spilte du beta nr 2? Dette var et stort problem i beta nr 1, meg opplevde det ikke i beta i nr 2

Beta 2, ja. Det måtte et stort og drøyt rutenett til, men likevel ikke mer enn det måtte være hvis du kun bruker rutenett i byen. Tydelig at motoren sliter under slike omstendigheter. Mer optimalisering kreves!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...