Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

og håper med det at det kommer utvidelsespakker :)

 

Nja, skulle til å si at jeg håper ikke de skal begynne å melke oss som med sims serien. Men utviklingspakkene er faktisk bedre enn hvordan de har begynt nå som folk er online. Konstant reklame om å kjøpe stadig nye enkelt-objekter inne på selve sims. Lavmål av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To interessante ting jeg lærte av denne streamen:

 

1. Betan var kraftig justert mtp vanskelighetsgrad og hastighet, nettopp fordi man kun hadde 1 time. Dette blir nevnt rundt 48-50 minutter.

 

2. Bystørrelser, de bekrefter vel mer eller mindre rundt 1h04m at det BLIR større byer etterhvert, når hardwaren "catcher opp". Men, de valgte heller å ha et komplekst simuleringssystem på et lite kart, enn et lite komplekst simuleringssystem på et stort kart. Lettere å oppgradere bystørrelsen enn å forandre hele simuleringen på et senere tidspunkt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende KriFos, skal se denne etterpå :D Nå begynner imidlertid Rude Tube på MAX ;)

 

Det med byene er ganske logisk, og det er nok så mange som har etterspurt dette at de ikke kan gjøre noe annet enn å lage større. Men som Ocean Quigley sa vil det ta et stykke arbeid å få det til.

 

Flott å høre at også vanskelighetsgraden i beta kanskje ikke er representativ for det endelige spillet.

Lenke til kommentar

Akkurat det tviler jeg på siden det vil oppfattes som litt grådig når det er en så etterspurt oppgradering. Maxis har jo også innrømmet at de har strupet på størrelsen av byene med vilje for å sikre ytelsene i starten.

 

En annen ting:

Holdt på å pre-ordre, men så leser jeg det om onde doktor Fu og Captain Maxis Hovedkvarter for å knerte slemminger i byen din før slemmingene rekrutterer flere slemminger osv etc jatt pjatt.

 

Hvis dette er tilfelle så melder jeg meg ut. Vil bygge byer, ikke spille "morsomme" barnespill..

Lenke til kommentar

Jeg syns også det superhelt greiene var ekstremt teit, men jeg tolket det som at dette er en bonus du får nettopp om du plasserer ut disse bygningene. Med andre ord, ikke gjør det :green:

 

Sims serien er jo kjent for å ha en ekstremt bred brukerbase og dette er vel en smart måte man kan tilpasse spillet til å bli barnsligere, - akkurat som at det kom en trylle-pakke og en rosa-stæsj pakke til the sims.

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

De forklarer denne "superhelten" i den streamen jeg postet rett ovenfor. Historien er rett og slett at de hadde en grafisk glitch (der en av simmene fløy ut av skjermen i stor fart), som det da etterhvert ble en oppfatning blandt fansen at det var et easteregg og supersim.

 

For å hedre dette har de da laget dette tillegget - du må ikke bruke noen av de, men superhelten gir deg litt ekstra politibeskyttelse. Superskurken vil gi deg litt bedre tech level, men mer kriminalitet. Spretter du begge i samme by blir det kamp mellom dem :)

Lenke til kommentar

Nja, skulle til å si at jeg håper ikke de skal begynne å melke oss som med sims serien. Men utviklingspakkene er faktisk bedre enn hvordan de har begynt nå som folk er online. Konstant reklame om å kjøpe stadig nye enkelt-objekter inne på selve sims. Lavmål av dimensjoner.

 

SimCity er vel mynta på samme folk som spiller the sims, så det vil vel ikke være overraskende.

 

Angående det å kjøpe spillet for 150-300 kroner dyrere på origins enn andre nettbutikker, fordi man "vil støtte utvikler direkte"? Seriøst? Høres mest ut som en unnskyldning for å trøste seg selv etter et veldig dårlig kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SimCity er vel mynta på samme folk som spiller the sims, så det vil vel ikke være overraskende.

 

Angående det å kjøpe spillet for 150-300 kroner dyrere på origins enn andre nettbutikker, fordi man "vil støtte utvikler direkte"? Seriøst? Høres mest ut som en unnskyldning for å trøste seg selv etter et veldig dårlig kjøp.

 

SimCity har som sagt en bred spillerbase.

 

Når det gjelder "300kr dyrere" så er det altså for Collector's Edition.

 

Og Maxisman husker jeg godt ifra Sim City 2000. Det er som sagt bare å ikke plassere disse hovedkvarterene, så dukker de ikke opp i spillet. Prøv gjerne CitiesXL hvis dere synes SimCity er barnslig. Det er et digert, sjeleløst, mer realistisk, bybyggerspill.

Lenke til kommentar

Det er et digert, sjeleløst, mer realistisk, bybyggerspill.

 

Digert å sjeleløst kan jeg være enig i, men realistisk? Jeg lasted ned og spilte det for bare noen dager siden nå i mangel på simcity 5 og jeg syns det rett og slett virket uferdig. Etter å ha bygget veier og sonet så ble jeg bare sittende der, det var liksom ikke noe mer å gjøre. Endte opp med å laste ned simcity 4 og det er etter min mening mye bedre selv om det er langt eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...