Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk heller ikke til å dele ressurser mellom byene. Men med det sagt, fikk jeg utfordret tunnell og bru-algoritmene litt. :w00t:

 

1394119.jpeg

 

 

Mulig jeg var sløv, men jeg opplevde at det var en smule vanskeligere å få høyere density, og fikk langt færre av de store bygningene.

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke til å dele ressurser mellom byene. Men med det sagt, fikk jeg utfordret tunnell og bru-algoritmene litt. :w00t:

 

1394119.jpeg

 

 

Mulig jeg var sløv, men jeg opplevde at det var en smule vanskeligere å få høyere density, og fikk langt færre av de store bygningene.

 

Kult. Fikk ikke tilgang denne gangen, men gleder meg til å lage litt spenstige design selv.

Lenke til kommentar

Ser ut som det var serverproblemer som gjorde at ressursdeling ikke gikk bra i går.

 

Har hatt meg to runder nå der jeg har prøvd å sjonglere to byer samtidig. Dybden i spillet kommer helt klart fram. Ble langt på nær ferdig på den timen jeg hadde. Faktisk bygget jeg bare ut ca 1/4 av kartet i begge byene, og jeg spilte som faen. Hovedproblemet er å få simmene til å pendle mellom byene. Da må man ha tog eller store busser, de små shuttlebussene som er med i betaen går bare internt i byen.

 

Jeg satt opp at boligbyen min skulle produsere vann, mens industribyen min hadde et oljekraftverk og produserte strøm, hadde søppelfylling og kloakkutslipp. Det ble med en gang vanskeligere å få økonomien til å gå i null når man importere ting. Men på andre siden, jeg hadde en veldig fin by med tilnærmet null forurensing!

 

Første betaen var helt OK. Men denne betaen her der man kan sjonglere flere byer er helt rå. Forventningene mine til spillet skjøt i været nå. Dersom hele spillet greier å levere like bra ser dette ut som karakteren kryper oppover mot 9-tallet i min bok.

 

Tenk når man kan ha tog, busser, fly osv. En by fokuserer 100% på utdanning som gjør at man kan bygge et atomkraftverk i nabobyen som gir kraft til hele regionen. Man har nok kraft til å bygge en high-tech industriell by. Men disse trenger råvarer og høy eiendomsverdi, så det er uaktuelt å bygge miner og olje i samme byen. Men jeg trenger også en by med fattige simmer sånn at noen kan jobbe i minene og i oljebransjen. Går noe til helvete i et eneste ledd kollapser hele regionen. Til de som tror dette blir enkelt, vel, gled dere...

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Jeg kjørte bare gjennom denne beta én gang. Er så lei av éntimesbegrensningen. De burde hvertfall ha enabled kullgruvedrift siden det er kull i Norwich Hills. Så kunne vi ha testet global market, extraction rate osv.

 

Skjønner ikke helt poenget med regioner som har bare 2 byer. Hvorfor ikke lage 10 forskjellige regioner med 16 byer eller det som er maksimalt mulig? Kan vel ikke ta opp så mye ressurser å se andre byer i avstanden?

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg kjørte bare gjennom denne beta én gang. Er så lei av éntimesbegrensningen. De burde hvertfall ha enabled kullgruvedrift siden det er kull i Norwich Hills. Så kunne vi ha testet global market, extraction rate osv.

 

Skjønner ikke helt poenget med regioner som har bare 2 byer. Hvorfor ikke lage 10 forskjellige regioner med 16 byer eller det som er maksimalt mulig? Kan vel ikke ta opp så mye ressurser å se andre byer i avstanden?

 

Beta regionen hadde vel 3 byer, og et Great Project, hvordan nå enn det funker. Antar dette er den minste regionen, kan være grei å ha for å lære seg litt hvordan multi city spill fungerer, siden man ikke kan gå så ekstreme spesialliseringer som man antakelig kan når man har flere byer i en region.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...