Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere bilder og litt forklaring:

 

My Road Trip into Dev Beta

Nice :w00t:

Lurer på om de skal endre det at ting du selger på det globale markedet ikke kommer opp i inntekt/utgift per time. Høres veldig upraktisk ut og ikke ha ordentlig oversikt pga det. Altså som han sa at det ser ut som du går i massivt underskudd når du egentlig tjener penger.

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Da er vi flere! Jeg er nesten redd for å gå lei før jeg får spillet. Jeg fikk noen timer med closed beta #2, og kan ikke huske sist jeg moret meg sånn med et spill.

 

Så er jeg midt i en flytting når det endelig kommer ut også. Det spørs om ikke den leiligheten blir stående ganske mangelfull noen dager altså.

Lenke til kommentar

Tror det er mye nostalgi ute og går her rundt Sim City 4, og mye kritikk som ikke er basert i virkeligheten.

 

Simulasjonen i Sim City 4 er helt abstrakt. I Sim City 5 er den langt mer realistisk. Grafikken i Sim City 5 er ikke SÅ tegneserieaktig og urealistisk - men den er fargesprakende for at spilleren skal oppfatte nyanser. Dette kan du forandre på selv med fargefiltre om du har lyst til å leke 70-talls kommunist-OBOS med byen din, eller grafisk novelle. Superhelter og skurker plasserer du manuelt. I de andre spillene dukket de opp automatisk. Og Origin er ikke noe verre enn Steam, som folk elsker.

 

Jeg koste meg ihjel med første betahelg, selv om betahelg #2 var en skuffelse med bare et nytt kart.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke om det "kommer på andre sider". Om du kjøper hos Komplett.no eller Amazon, så må du ha Origin for å kunne spille.

 

Omtrent som med spill som selges i butikk, men krever at du løser inn en kode i Steam og alt med spillet håndteres der.

 

Var ikke slike sider jeg snakket om. Har kjøpt alt av spill jeg har trengt de siste 3-4 årene men origin støtter jeg ikke. Mass effect 3 boikottet jeg men dette spillet vil jeg prøve. Får besøke pirat bukta igjen :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke noe imot Steam nei. Har faktisk ikke hatt noe problem med steam, men de 2 forsøkene jeg har gidd Origin har vært ALT annet en positive.

 

Sim City vokste jeg opp med og hadde veldig lyst å spille det igjen, men jeg kan ikke støtte noe jeg "hater" så mye. Man kan ikke klage på en butikk og handle der samtidig, det blir rett og slett for dumt.

 

Men jeg håper at dere får mange gode timer med dette spillet :)

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Håper du forandrer mening og beslutter å prøve spillet. Origin var kanskje ikke noe tess før, men det har blitt en del bedre nå. Er ikke noe annerledes enn Steam i min oppfatning. Samme TOS også. Jeg har hvertfall ikke hatt noen problemer med det. Serverkrøll blir det i de første dagene og ukene uansett regner jeg med. Deretter roer ting seg.

Lenke til kommentar

Må forklare hvorfor jeg tror det er lite sansynlig at man ser en cracket/offline versjon av nye SimCity.

 

Kort og godt gjøres de aller meste - om ikke all - simulering av innbyggere, økonomi og kommunikasjon via Maxis sine egne servere. Det er derfor ikke mulig å spille offline. Da ville man i så fall gått tilbake til SC4 stadiet hva simulasjon angår, og folkene i gatene blir ikke annet enn fantomer som er basert på generell data.

 

Nye SC simulerer hver enkelt person. Hver enkelt bil. Hver enkelt ressurs i byen. Vann, strøm, vind, søppel, osv.. Noe som ville vært de færreste forunt å ha datakapasitet til å kverne i sin egen CPU.

 

 

For å koble deg på serverene til Maxis må du ha en Origin konto med lisens for å spille. Og spillet er i praksis en klient mer enn en standalone pakke du er vant til ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...