Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvertfall mer sådann enn SimCity. De som lager CitiesXL eies jo også av EA. Ellers er jeg helt enig, spillet har ingen spillbarhet. Folk klager på at SimCity er for tegneserieaktig osv. men det er i det minste morro å spille.

 

Et spill som ikke har blitt utgitt har vel strengt tatt ingen spillerbase, og jeg tror nok mange av tilhengerne av spillserien kommer til å styre unna dette her. Jeg synes ikke det er maxisman greiene som gjør spillet "barnslig", mer det at fokuset er på å skrive bokstaver med vei-verktøyet over det å lage en god by-simulator.

 

Forøvrig er det studioet som laget Cities XL nedlagt, og de var vel heller aldri eid av EA.

Endret av stiaros
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spill som ikke har blitt utgitt har vel strengt tatt ingen spillerbase, og jeg tror nok mange av tilhengerne av spillserien kommer til å styre unna dette her. Jeg synes ikke det er maxisman greiene som gjør spillet "barnslig", mer det at fokuset er på å skrive bokstaver med vei-verktøyet over det å lage en god by-simulator.

 

Forøvrig er det studioet som laget som laget Cities XL nedlagt, og de var vel heller aldri eid av EA.

Hva mangler nye Simcity for å være en god bysimulator ifølge deg?

Lenke til kommentar

Har du sett det? Det hadde i så fall vært en god nyhet for meg!

 

BDmQzX_CQAEIebX.jpg

Der er det trikkestasjon hvertfall.

 

Ferger er jeg mer usikker på hvordan funker, man kan ihvertfall ha ferger mellom byer i regionen hvis byene ligger ved vannet. De viser en del av det i den timeslange videon på forrige side.

Lenke til kommentar

Hva mangler nye Simcity for å være en god bysimulator ifølge deg?

 

Større områder å bygge på, mer mikrostyring, mindre fordumming. Videreutvikling av simcity 4 med bedre grafikk. Synes egentlig at det er helt greit at det lages simple "facebook-baserte" bybyggerspill slik som dette nye simcity, men er det nødvendig å rasere en gammel serie?

Lenke til kommentar

BDmQzX_CQAEIebX.jpg

Der er det trikkestasjon hvertfall.

 

Ferger er jeg mer usikker på hvordan funker, man kan ihvertfall ha ferger mellom byer i regionen hvis byene ligger ved vannet. De viser en del av det i den timeslange videon på forrige side.

 

Jeg har også sett fergeleier i Sim City... Denne kan ta i mot cruiseskip for å øke antall turister inn i byen og du må ha department of transportation for å plotte den inn.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har også sett fergeleier i Sim City... Denne kan ta i mot cruiseskip for å øke antall turister inn i byen og du må ha department of transportation for å plotte den inn.

 

Ja, men er usikker på om du kan ha ferjelinjer inne i byen, har spurt Ocean Quigly på Twitter, men ikke fått noe svar enda

Lenke til kommentar

Større områder å bygge på, mer mikrostyring, mindre fordumming. Videreutvikling av simcity 4 med bedre grafikk. Synes egentlig at det er helt greit at det lages simple "facebook-baserte" bybyggerspill slik som dette nye simcity, men er det nødvendig å rasere en gammel serie?

 

Enten så husker du simcity 4 som mye bedre enn det faktisk er, eller så har du forhåndsdømt 5ern grundig og uten å ha peiling på hva du snakker om. Det nye Simcity er så mye bedre og mer realistisk enn 4ern, det er påfallende! Et eksempel fra presentasjonen. I 4ern plasserte du ut sykehus som hadde en sirkel på kartet og alle innenfor den sirkelen ble berørt uavhengig av alle andre faktorer sålenge du betalte sykehuset nok, i 5ern så går det andre veien. Der blir en enkelt innbygger syk, og prøver deretter og komme seg til et sykehus! Komme de seg ikke dit på grunn av manglende forbindelse, eller det er for lang kø så det tar for lang tid, eller det er for mange andre simmer der på samme tid, så får de ikke behandling!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men er usikker på om du kan ha ferjelinjer inne i byen, har spurt Ocean Quigly på Twitter, men ikke fått noe svar enda

 

Du kan ikke ha dem inne i byen - de må ligge ved sjøen.

 

*edit: Litt uklart svart på et uklart spørsmål. Du kan plotte fergeterminaler i byen din, forutsatt at regionen har et rådhus oppgradert til city hall og department of transportation. Fergeterminalen kan du ha i flere byer i regionen sånn at folk kan bruke ferge for å pendle i regionen.

 

Ferry Terminal

"When plopped along a shoreline, the Ferry Terminal provides a dock for commuters to travle by passenger ferry. Improve by adding Cruise Ship Docks or additional Passenger Ferry Docks."

Ferry Capacity: 1,000 Sims

Requirements:

Town Hall in the region

Town Hall upgraded to City Hall in the region

Department of Transportation in the region

Costs:

31,000 Simoleons

-575/hr

 

Ferry-Terminal.png

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

 

 

Større områder å bygge på, mer mikrostyring, mindre fordumming. Videreutvikling av simcity 4 med bedre grafikk. Synes egentlig at det er helt greit at det lages simple "facebook-baserte" bybyggerspill slik som dette nye simcity, men er det nødvendig å rasere en gammel serie?

 

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om når du sammenligner det med "facebookbaserte" byggespill. Det eneste argumentet du kommer med er større byområder, koblingen derfra til type simcity societies er så tynn at du avslører din egen uvitenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...