Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det kommer mistenkelig fort så blir jeg også sur. Kjipt når selskaper tyner folk for ting som skulle vært inkludert i spillet. Men den tid den sorg. Jeg tror ikke det vil komme på minst noen måneder. Det er ganske intensivt arbeid å stabilitets og bugteste slike småregioner, og hver region og by må i tillegg testes separat.

 

EDIT: Nå hopper jeg inn i det som kanskje blir min siste SimCity sesjon på seks uker... snufs.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg erindrer å ha sett et foruminnlegg eller tweet om grunnen til bystørrelsen slik den er nå.

 

Det er dels pga. en splitter ny spillmotor. Ingen vet helt hvor grensen går, og de spiller etter "better safe than sorry" for øyeblikket.

 

Andre del av grunnen går på det med serverload for det som skal prosesseres av data i byen din. Hadde man hatt fire ganger større område ville det (spekulativt) også tatt en del mer prosesseringtid/kraft når du plotter byen full.

 

 

Når Maxis lærer mer om spillmotoren tenker jeg de gradvis øker størrelsene. Hvis ikke, fungerer det som det er nå også.

Lenke til kommentar

EDIT: Vet noen om en versjon kjøpt på Windows vil være tilgjengelig på OSX?

 

Ja, det er cross plattform. Du kan fint spille på din stasjonære, lukke ned spillet, sitte deg inn i stuen på macbooken din, åpne origin og fortsette akkurat der du slapp :)

 

Angående størrelsen, slik som ting er nå, så er den stor nok for meg. Dybden i spillet er enorm. Og det er bare med de begrensede tingene vi fikk lov til å bruke i betaen. Tenk når vi får leke med flere byer, flere spesialiteter, flere veityper, tog osv.

Lenke til kommentar

post-291800-0-34648400-1359359790_thumb.jpg

post-291800-0-09736300-1359359793_thumb.jpgpost-291800-0-36580500-1359359796_thumb.jpgpost-291800-0-74093900-1359359798_thumb.jpg

post-291800-0-52116200-1359359801_thumb.jpg

 

Tornadoen dukker opp som brun, spiser noen hus og blir sandfarget, deretter flytter den seg ut mot havet og blir blåhvit med vrakdeler som flyr rundt inni... veldig stilig. Før den forsvinner i en puff. Legg merke til teksten oppe på det siste bildet :)

 

post-291800-0-49766600-1359359805_thumb.jpg

 

Her har jeg bulldozet husene som forsvant og vraket som ligger igjen er etter ETT stoppskilt for skolebusser :p Mye metall de har klart å surre inn i den stanga... neutronium kanskje? :)

 

post-291800-0-13633700-1359359808_thumb.jpg

 

We will rebuild! In fact, we have...

 

post-291800-0-78524400-1359359811_thumb.jpg

 

Jeg har lenge slitt med å finne ut av hvordan man får high wealth... og bygde denne byen med boliger langs stranden for å forsøke å lure dem dit. Stor var overraskelsen når jeg fant ut av at alt jeg trengte å gjøre var å plassere en stor park, for at land value skulle skyte i været... /facepalm :) og her er byggeboomen som fulgte etter plassering av to store parker.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

var det noen andre som fikk besøk av ufo i betaen? fikk besøk den første timen min, etter det så jeg hverken den, eller andre katastrofer, med unntaket av tornardoen som kan startes selv. nå er heldigvis 5 mars ikke langt unna

Lenke til kommentar

var det noen andre som fikk besøk av ufo i betaen? fikk besøk den første timen min, etter det så jeg hverken den, eller andre katastrofer, med unntaket av tornardoen som kan startes selv. nå er heldigvis 5 mars ikke langt unna

 

Aldri! Random disasters har tydeligvis vært på hele tiden. Hvordan kunne du unngå å fortelle oss om dette og ta screenshots? :p

 

Tornadoen kan som du sier startes selv, men kravet for å få lov til å bruke den er vel skyhøyt og nesten uoppnåelig? Den jeg fikk var hvertfall helt random.

 

Maxis har forresten bekreftet at man kan slå av disasters om man ønsker det i release, but what's the fun in that? :)

Lenke til kommentar

Jeg angrer bittert på at jeg ikke tenkte forut situasjonen, og satte opp webcam og mikrofon for å få med reaksjonene til kjæresten og meg den første turen innom SimCity.

 

Vi gliste, pekte, gispet, hoppet i stolen av iver, kom med forslag til hverandres byer, og hadde det i grunn veldig morsomt. Kan bare tenke meg hvor gøy dette blir når vi samtidig kan bygge og samarbeide.

 

 

Jeg opplevde aldri noen disasters. Og jeg er ikke sikker på om jeg vil spille med dem påslått med det første. :p Vil finne ut hva jeg kan gjøre bedre for å ikke overfylle byen men samtidig ha brukbart med innbyggere.

 

 

Og jeg forbauses over de som - på den ene timen - har greid å få til byer på 150.000+ innbyggere i betaen. Hva i huleste har de gjort? Skulle likt å sett en sånn by.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Og jeg forbauses over de som - på den ene timen - har greid å få til byer på 150.000+ innbyggere i betaen. Hva i huleste har de gjort? Skulle likt å sett en sånn by.

 

De siste minuttene rev de all industri og komersielle områder og bygget residential. Så satt de skatten ned til 0...

 

Ja, sikkert kjempegøy å få 150 000 innbyggere, men jeg ser liksom ikke helt poenget :p

Lenke til kommentar

Jeg misunner dere som har prøvd BETA, enste jeg har hatt tilgang til er tyske youtube videoer som gjør alt slik jeg ikke ville gjort det, er det ikke typisk?

 

Gleder meg til mars!

 

Samme her... jeg har allerede abstinenser. Faktisk har jeg sitret av spenning siden jeg begynte å spille betaen og innså alt jeg kunne få til uten begrensninger.

 

Jeg og fikk besøk av UFO gitt.

 

Random disasters har vært på hele tiden da? Når jeg fikk min første disaster tyve minutter før beta endte tenkte jeg det kanskje var Maxis som stod bak :)

 

Jeg angrer bittert på at jeg ikke tenkte forut situasjonen, og satte opp webcam og mikrofon for å få med reaksjonene til kjæresten og meg den første turen innom SimCity.

 

Jeg opplevde aldri noen disasters. Og jeg er ikke sikker på om jeg vil spille med dem påslått med det første. :p Vil finne ut hva jeg kan gjøre bedre for å ikke overfylle byen men samtidig ha brukbart med innbyggere.

 

Origin sier: SimCity Closed Beta, time played: 28 hours... hahaha

 

I løpet av de 28 timene fikk jeg altså én disaster, i siste timen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

28 timer faktisk? Ser ut til at du dro full nytte av den lille beta-tida vi fikk. :)

 

Var egentlig helt greit lagt opp Beta spør du meg. Litt "kjipt" med bare den ene timen og så mye låste features, men det var vel for at det skulle gi folk litt mersmak. Undertegnede fikk ihvertfall det. Går bort noen timer i Mars veit jeg...

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at du mener med enorme begrensninger? Du har jo bare et knøttlite lerret å male på. Det blir som å gi Picasso et 10-øres frimerke i uka å utfolde kreativiteten på.

 

Begrensningen er ikke så forferdelig som det virker. Det er forbausende mye å ta seg til og henge fingrene i, selv i betaen som bare har en fraksjon av alle bygningene og mulighetene. Jeg har dessuten meget stor tro på at det vil komme større byer etterhvert.

 

28 timer faktisk? Ser ut til at du dro full nytte av den lille beta-tida vi fikk. :)

 

Var egentlig helt greit lagt opp Beta spør du meg. Litt "kjipt" med bare den ene timen og så mye låste features, men det var vel for at det skulle gi folk litt mersmak. Undertegnede fikk ihvertfall det. Går bort noen timer i Mars veit jeg...

 

Hehe, enig. Tror dette blir et spill jeg spiller MYE i 2013.

 

Jeg ante ikke at jeg hadde spilt så mye engang tiden bare fløy avgårde (jeg har tross alt ventet på dette spillet i snart 10 år), og når jeg tenker over det så har jeg jo ikke fått til noe som helst annet de siste par dagene :p

 

Det var grusomt irriterende i begynnelsen å få alt slettet, men etterhvert valgte jeg å se på det som en mulighet til å studere de underliggende simulasjonene. Hver gang jeg startet en ny game testet jeg et nytt konsept og studerte nye 'data layers' :)

 

Om de ikke endrer map sizen senere ved hjelp a ven patch eller DLC håper jeg en mod gjør det.

 

Mods vil dessverre ikke fungere for SimCity, fordi den er always online. Serveren ville simpelthen ikke akseptere det.

 

Men større byer og regioner er nå nummer én blandt fan requests, så jeg regner med at det er noe de studerer allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...