Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sak jeg lurer veeeldig på er dette med trade cities. Man må vel da fortrinnsvis grave opp ressurser - olje, kull og metall. Metall og kull lager så vidt jeg forstår alloys og alloys lager man elektronikk av tror jeg.

 

Og det jeg spesifikt lurer på er hvorvidt man bør vente med å ta ut ressursene slik at de blir verdt mer senere når folk har brukt opp og solgt sine ressurser. Jeg regner med at folk flest vil selge unna for så å måtte kjøpe tilbake senere. Prisene vil nok nå en bunn ganske raskt og deretter stige radig. Men det er også slik at man kan sende penger mellom byer... og da kan man jo starte en slik ressurs-by på nytt og på nytt og utnytte det på den måten :(

 

Til syvende og sist spiller det kanskje ikke så stor rolle. Jeg har aldri hatt en by som har gått i minus. Synes egentlig det er litt trist at man slipper opp for ressurser. Da må man jo gjøre om hele byen, noe som er kjipt hvis du vil ha en gruve eller industriby...

 

Jeg skulle ønske de gjorde ressursene uendelige og heller fastsatte prisen. Dette med trade på tvers av kontoer høres morro av i teorien, men funker neppe så godt i praksis. De vil nok måtte gå inn og balansere det selv.

Lenke til kommentar

Jeg er også veldig spent på hvor lenge en gruveby vil overleve. Kanskje hensikten er at man bør skape en annen bærekraftig industri for det gruvene henter opp? Det er jo som oftest sånn i virkeligheten og.

 

Det er så mange fine detaljer i dette spillet. Eksempelvis, bygger man et recyclingcenter kan man importere søppel fra naboene, og utvinne råmaterialer fra dette!

Lenke til kommentar

Flyttet kommentar hit fra en annen tråd:

 

Spilte akkurat 1 time i betaen. Ble skuffet, og jeg hadde lave forventninger fra før, så det sier litt. Byene er så utrolig knøttsmå, fatter ikke hva Maxis tenker på/med. Mye mindre enn medium fra SC4, må være noe med skalaen, at bygningene er større her eller noe sånt. Kanskje OK å spille i et par timer for litt kjapp moro, men ikke til den prisen. Det er ikke stort bedre enn et Facebook-spill. Dessverre.

 

Fint at de slapp denne betaen demoen, så slipper jeg å kaste bort penger og (litt) tid på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke heeelt stabilt det her.

Nå får jeg Network Error og Server Unavailable. Stenger jeg Origin og åpner den igjen så får jeg Server Available, men "play is blocked"... Restarter jeg maskina mi kommer jeg rett inn i spillet. Helt til jeg går ut av det igjen, da må jeg begynne helt på nytt. Gjort det tre ganger nå. :p

Lenke til kommentar

Flyttet kommentar hit fra en annen tråd:

 

Spilte akkurat 1 time i betaen. Ble skuffet, og jeg hadde lave forventninger fra før, så det sier litt. Byene er så utrolig knøttsmå, fatter ikke hva Maxis tenker på/med. Mye mindre enn medium fra SC4, må være noe med skalaen, at bygningene er større her eller noe sånt. Kanskje OK å spille i et par timer for litt kjapp moro, men ikke til den prisen. Det er ikke stort bedre enn et Facebook-spill. Dessverre.

 

Fint at de slapp denne betaen demoen, så slipper jeg å kaste bort penger og (litt) tid på det.

Har ikke spilt betaen, men så vidt jeg vet kan man ha flere byer på en gang? Alt i den nåværende byen stopper bare opp når man går til neste? Så selv om byen er liten har vi til gjengjeld flere byer?

 

Anyway, gledelig å lese de siste sidene her. Har vært litt skeptisk, men siden så mange ser ut til å like betaen blir det nok kjøp for min del. :)

Lenke til kommentar

Flyttet kommentar hit fra en annen tråd:

 

Spilte akkurat 1 time i betaen. Ble skuffet, og jeg hadde lave forventninger fra før, så det sier litt. Byene er så utrolig knøttsmå, fatter ikke hva Maxis tenker på/med. Mye mindre enn medium fra SC4, må være noe med skalaen, at bygningene er større her eller noe sånt. Kanskje OK å spille i et par timer for litt kjapp moro, men ikke til den prisen. Det er ikke stort bedre enn et Facebook-spill. Dessverre.

 

Fint at de slapp denne betaen demoen, så slipper jeg å kaste bort penger og (litt) tid på det.

 

Kunne strengt talt ikke vært mer uenig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke spilt betaen, men så vidt jeg vet kan man ha flere byer på en gang? Alt i den nåværende byen stopper bare opp når man går til neste? Så selv om byen er liten har vi til gjengjeld flere byer?

 

Anyway, gledelig å lese de siste sidene her. Har vært litt skeptisk, men siden så mange ser ut til å like betaen blir det nok kjøp for min del. :)

 

Ja, du kan ha mange landsbyer som ligger langt fra hverandre. Bygg en landsby på 1 time, og bytt til neste... gjenta prosessen... Det blir ikke plass til mange detaljer i hver landsby.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig bekymra for størrelsen, men da jeg startet betaen tenkte jeg ikke så mye over det. I starten må jeg uansett lage et par byer så jeg vil ha nok å gjøre.

 

I følge div tweets fra Maxis så er de også klar over størrelsen og de skal fortsatt utvikle spillet selv etter release..

 

Jeg vil også heller ha spillet som det er nå med individuell beregning av alt som skjer (disse såkalte agentene som styrer simmer, biler, vann, vareflyt etc på individuelt basis) enn forrige generasjon Sim City hvor alt du så i spillet bare var illustrativt og programmert..

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir det mulighet for større byer når spillet kommer. Det er utallige videoer og screenshots på nett av store byer, dessuten ville det være utenkelig at et så etterlengtet spill skulle begrenses slik.

 

Det har i tidligere sc spill vært mulighet for byer av forskjellige størrelser, og slik vil det nok bli i dette også.

 

Det er tross alt bare en beta og det er litt tidlig å trekke konklusjoner..

 

Jeg likte det, og kommer nok til å kjøpe det. Men forhåndsbestiller aldri, det er gambling..

Lenke til kommentar

Feil. Samtlige byer har samme størrelse, og det finnes ikke noen mulighet for å velge større byer når spillet kommer. Dette er 100 % bekreftet fra Maxis. Dette etterlengtede spillet er faktisk begrenset slik. Det finnes mye informasjon tilgjengelig om spillet, ikke bare betaen.

 

Det kan hende større byer kommer som DLC som du kan kjøpe flere måneder/år senere? Men det er helt i det blå.

Lenke til kommentar

http://www.pcgamer.com/2013/01/22/sim-city-size-restriction-explained/

 

 

The game has to run smoothly on ordinary computers,” said Quigley. “And I decided that it’s better to make cities with dense activity and visual detail over cities that are sprawling, but low resolution and inert.”

So how big are they? SimCity’s cities are “about the size of SC4′s medium sized cities,” said Quigley in a tweet.

 

Lenke til kommentar

 

Akkurat. Samtlige byer er 2x2 kilometer. Men de virker mindre enn en medium by i SC4, uten at jeg har målt det vitenskapelig. Det finnes heller ikke noen terraforming - alle kart (som det bare finnes noen få av) er håndlaget av Maxis. Det finnes heller ikke T-bane. Skjønt, hvor mange småbyer trenger egentlig det? Er vel bare så vidt man trenger buss, kommer langt med å bruke beina eller en sykkel i en så liten by(gd).

 

2x2 km = 4 kvadratkilometer, eller omtrent like stort som Kløfta med 7000 innbyggere. Man kan naturligvis bygge en del tettere i spillet, men det sier likevel litt.

Endret av Den åttende profet
Lenke til kommentar

Nå prøver de ikke å gå for fotorealisme heller. Det jeg gleder meg mest til er samspillet mellom byene. Det kommer til å ligge så mange muligheter (og utfordringer) i å få en region med 16 byer til å gå bra. Størrelsen på en by i betaen er ihvertfall for meg stor nok.

 

Men ja, jeg skulle helst ha sett enda større maps. Og subways. Og smartere måter å løse trafikken på. Men det er tross alt EA, og noe må de kunne tjene penger på i ettertid...

Lenke til kommentar

Ja, så om ikke byene blir større gidder jeg ikke å kjøpe spillet, da kan jeg like godt spille .ver4 - hjelper ikke om det er mer facy pancy...

 

"Selvfølgelig blir det mulighet for større byer når spillet kommer. Det er utallige videoer og screenshots på nett av store byer, dessuten ville det være utenkelig at et så etterlengtet spill skulle begrenses slik."

 

Selvfølgelig?

Var jo ikke selvfølgelig i forrige forsøk da..

Endret av BeyondALL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...