Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er selvfølgelig ikke mitt ekte navn, men det var det første jeg kom på. :p

Spurte en Amazon.com representant på Reddit i fjor (han kaller seg Tony) og de bryr seg virkelig ikke i det hele tatt om navnet er forskjellig fra adressen til kreditt kortet. :)

Det har som regel ingenting å si om navnet på kortet stemmer. Jeg kjøpte for eksempel en julegave til en venninne i USA fra Amazon,com, så jeg fikk den sendt direkte til henne og betalte med kortet mitt. I verste fall er det jo bare å si at du sender det som en gave til noen.

 

Uansett, takk for tips, men blir nok heller å kjøpe det her i Norge. Kan ikke tro det blir så mye dyrere her at det er verdt bryet. :)

Lenke til kommentar

Men er tre dager så innmari lenge å vente? :p

 

Jeg har igrunn ventet på denne SimCity siden SimCity 4k ble sluppet. SC4K var for all del et fabelaktig byggespill, men var også platt, sjeleløst og uinspirert i simulasjonsbiten. SC3K likte jeg heller ikke. Så denne SimCity er i mine øyne det beste spillet i serien sammen med Sim City 2000 som virkelig var inspirert.

 

Lenge nok for meg som har ventet siden august :p

 

10 år... ÅR :p

Lenke til kommentar

Haha, du mener eneren går jeg ut ifra? De burde selge den NES'en, den er nok verdt litt pæng nå :)

 

5 mars i USA & Canada

7/8 mars i resten av verden

 

Gjelder det folk med digitale kopier også, mon tro?

 

Vanligvis gir publisherne ut spillet den samme dagen digitalt som butikkene fyller på hyllene sine fordi de har en avtale om det med butikkene. Men nå vet vel Origin at jeg bor i Norge... doh. Oh well, 2-3 dager.

Lenke til kommentar

10 år... ÅR :p

 

Visste at Simcity skulle komme fra mars av i fjor, men tilfeldigvis var jeg innom www.simcity.com i august. Siden den gang har tiden gått drepende sakte. Men husker at meg og noen venner satt og snakket om hva neste SimCity kom til å bli like etter 4-eren ble sluppet.

 

 

Signerer den! SC2000 er for meg den beste i serien, til nå.

Nostalgieffekten er helt klart størst på 2000 for meg og, men jeg syntes SimCity 4 Rush Hour er det beste sånn spillmessig sett (naturlig vis :p). Følelsen når skyskraperne begynner å dukke opp var helt rå.

Lenke til kommentar

Sitter og ser på Sim City 4 nå... tror jeg skal spille det igjen frem til release. Har det fremdeles installert. Metadon for SimCity abstinensene mine. Etter å ha sett en del screenshots innser jeg også hvor lite jeg egentlig gjorde i det spillet.

 

Er helt vanvittig hvor mye innsats communityen har lagt ned i det spillet med modder osv. Finnes knapt en bygning som ikke er lagt inn der. Men på andre siden, så syntes jeg at det er den samme communitien som har en veldig sytete tilnærming til det nye Simcity. De forventer egentlig en remake av Simcity 4. Det skal være komplekst, og det skal være stort. Inne på feks www.simtropolis.com er det galne tilstander.

Lenke til kommentar

Er helt vanvittig hvor mye innsats communityen har lagt ned i det spillet med modder osv. Finnes knapt en bygning som ikke er lagt inn der. Men på andre siden, så syntes jeg at det er den samme communitien som har en veldig sytete tilnærming til det nye Simcity. De forventer egentlig en remake av Simcity 4. Det skal være komplekst, og det skal være stort. Inne på feks www.simtropolis.com er det galne tilstander.

 

Det pleier å være slik. Man forelsker seg i noe, og så vil man ikke ha noe som helst innovasjon. Man vil bare ha en nyere utgave av det samme. Da er det i min oppfatning nesten like greit at de fortsetter å spille Sim City 4. Jeg elsker Sim City 4, men var lite fornøyd med hvor tungvint og monotont det var. Dersom de ønsker seg en oppdatert, kynisk, grå, arkitektmodellerer så kan de spille Cities XL.

 

Disse du nevner har jeg sett både på Simtropolis og andre steder. Noen av argumentene er jeg enig i, men det er ikke vits å gråte over spilt melk. Jeg velger heller å se på de mange og store lyse sidene ved SimCity 5 som ganske enkelt eklipser de negative aspektene. Var faktisk en hel gjeng på Simtropolis som klagde over at de ikke kunne piratkopiere SimCity 5 og at de måtte betale for det og at det aktet de ikke å gjøre. Hvorfor tror de egentlig at selskaper lager spill? :)

 

 

(hvordan får jeg lagt youtubefilmen inn i posten?)

 

Rå video av Ocean Quigley.

 

Pleier å funke bare å legge inn linken. Mulig den ikke virket fordi du la inn et utropstegn på slutten?

 

Har Ocean klippet håret og tatt av seg skjegget!? Se på bildet av ham nede til venstre... NOOO!

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Hvis begge skal tjene rått på det, tenker jeg kanskje produksjon av stål og teknologi gir mest, samlet sett.

 

Nå vet vi jo ikke hvordan dette fungerer i praksis ennå, men jeg ser for meg at det er jernmalm i èn by og kull i en annen - ikke begge i samme by. Dermed har man hver sin industri med utvinning av disse. I tillegg trenger man jo olje for teknologien.

 

Dermed har man nå tre byer å sysle med.

 

Og i en siste, fjerde by (eventuelt dele det likt mellom dere) kan man begynne å prosessere de forskjellige råvarene og lage produkter som selges tilbake til de andre byene i regionen.

 

Pengemølle uten like!

Lenke til kommentar

Synes det er stilig hvordan Ocean lagde tre avenues ved siden av hverandre midt i byen, må nok forsøke meg på noe slikt i dense residential zones jeg også. Kanskje i en slags kryssformasjon. Men det virker ikke som om veiene i midten utnyttes fullt ut, for mens de nærmeste avenuene er pakket til randen med biler så er det nesten ingen i midten på den brede seksfelteren. Skulle likt å se at simmene var litt mer intelligente og kunne forutse tiden dit de skulle og automatisk velge den korteste reisetiden istedet for den korteste avstanden - det er nemlig slik bilene opererer innenfor én og samme vei. Har du f.eks en fire felts vei så vil biler som kjører på én side gjøre forbikjøring for å komme rundt. Det synes jeg GlassBox burde skjønne når du også legger flere enkelttrukne veier ved siden av hverandre.

 

"Big Businesses: Casinos, Coal Mining, Ore Mining, Metals, Electronics, University, and Trading"

"Cities can gift one another Coal, Ore, Oil, Alloy, Metal, Fuel, Plastics, Processor’s, TV’s and Cash"

 

Først må ressurser graves opp (bekreftet), deretter må de antagelig raffineres (spekulasjon).

 

Nøyaktig hvilke ressurser som blir til hva er jeg usikker på, men jeg vet at kull og metall blir til alloy. Det er nærliggende å tro at olje blir til fuel. Og at kanskje plastics og metal blir til elektronikk (TV'er? lol). Og kanskje prosessorer er en raffinering av elektronikk igjen.

 

Trading byer kjøper og selger så vidt jeg har forstått alt om de ønsker det. Mens andre spesialiseringer da er mer direkte.

 

Jeg ville også tro (igjen ren spekulasjon) at det er mer profittabelt å lage mer raffinerte produkter. Men noen byer må jo også produsere ressursene. Og en dag tar de slutt. Jeg er veldig nysjerrig på hvordan denne globale økonomien skal fungere, om folk ikke da starter nye byer hele tiden for å grave ut mer og sende til seg selv eller forsyne markedet med.

 

Jeg lurer veldig på om jeg bare skal sitte på ressursene mine de første ukene eller månedene og vente på at prisene stiger.

 

Samtidig synes jeg det er litt kjedelig, da noe av moroa her jo er å drive forskjellige typer byer. Og penger har igrunn aldri vært noe problem for meg i noe SimCity spill.

Lenke til kommentar

Hvis begge skal tjene rått på det, tenker jeg kanskje produksjon av stål og teknologi gir mest, samlet sett.

 

Jeg er ganske sikker på at olje gir mest penger i kassen. Og mest forurensing.

 

Nå vet vi jo ikke hvordan dette fungerer i praksis ennå, men jeg ser for meg at det er jernmalm i èn by og kull i en annen - ikke begge i samme by. Dermed har man hver sin industri med utvinning av disse. I tillegg trenger man jo olje for teknologien.

Enkelte byer vil nok ha flere produksjoner vil jeg tro. Men poenget ditt står jo. Jeg tror at man fint kan ha 16 byer med 16 forskjellige funksjoner i en region.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...