Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/6664/ea-gir-bort-spill-som-plaster-p-sim-city-sret

 

 

Hvis dere har lyst å få refund (du får ikke hvis du har kjøpt på origin, men feks. spaceworld gir!)

Så ta en titt på denne linken, selv er jeg ganske fornøyd med dette, hva synes dere?

 

 

Og er det noen som har problemer med at store byer atmed hverandre dreper trafikken?

har ca. 400 turister, men 400.000 besøkende pga biler fra nabobyene som bare "kjører innom" og tetter hele trafikken, kveler all industri og brann/redning, sykt irriterende å se på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kjipt, hadde tenkt å bygge en ny by med alt det beste fra starten, litt enklere å lage en effektiv by da

 

 

En kompis fant ut hvordan du kan ordne evig med penger i starten da, som substitutt for at gifting ikke fungerer. Det kan ta litt tid da, men den er 100% safe

 

Start byen din som du ville gjort ellers, og få over 10k innbyggere. Så ta på pause, skru av alt som krever penger, slik at du har 0 i utgifter, sett skatter til 20% og så kan du bare chille. tjener altfor mye på det og regner med at de kommer til å fikse det når de har sjangsen, sikkert neste år en gang.

 

Åpenbart exploit og har ikke trengt å gjøre det selv, men hvis du vil starte en by med 1mill i startkapital er dette den nåværende måten

Lenke til kommentar

Eg vett bra lite om spill på serverer så lurer på hvordan fungerer lagring av saven? Du berre går inn på samme server og fortsetter på byen din? Og det betyr du må ver online heile tia får og spille?

 

du må være online hele tiden, byen lagres på serveren og du blir bøyd over bordet 24/7

 

 

8a2.png

Endret av Alekpowah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som skrevet før har jeg også sendt en del gifts, 1 hittil har kommet frem, men ca. 6mill i forsøk har bare forsvunnet, det er tydelig at serveren sletter de, så anbefaler at du slutter å prøve ^^

 

Sendte ca like mye og prøvde alt mulig en hel kveld før jeg gikk lei og gikk å la meg. Dagen etter tok det ikke mer enn 1 min eller jeg logget på, så hadde jeg plutselig 7 mill på kontoen i riktig by.

Lenke til kommentar

Det har vært mange diskusjoner angående dette og det kan godt hende jeg tar feil og du har rett, men ingenting tyder på dette.

 

To videosnutter du kan se...

 

 

 

 

Som du kan se velger de KORTESTE vei UANSETT trafikk.

 

Video 2 viser jo ingen ting, der går det jo faktisk fortere for alle å ta grusveien. Video 1 går det nok fortere å ta motorveien ja, uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor de ikke gjør det. Har sett videoer der trafikk tar to forskjellige ruter til samme mål. Som sagt er det en del bugs også i trafikk-simuleringen, men at den er så enkel som korteste rute kan umulig være sant, da detaljer som for eksempel at 6-felts veier får lengre grønt lys enn 4-felts veier, at utrykningskjøretøy for automatisk grønt lys når de nærmer seg viser at den er langt mer avansert. (Source: http://www.simcity.com/en_GB/node/3709)

 

Du kan også lese en tidlig og intern(?) forklaring av selve GlassBox-motoren her: https://78462f86-a-6b826c28-s-sites.googlegroups.com/a/andrewwillmott.com/www/talks/inside-glassbox/GlassBox%20GDC%202012%20Slides.pdf?attachauth=ANoY7cpSYhwm2IRuU00H0Wh0Wyt-JXFm_LoWFbsuuisE_AD9iP_STSDkGx9R9w5v68YDk-DRtMV2eOCFFJpYxmC4kHjnchnWfsv-FjIjqdcP1K7A0tN4FjfqRBnxIBCS6Rs0Gk_M3aYlpY545dJF_bjIsk9Ugpi1KH7FjVIMJoF65V7Xvs8HeLBjQj9K0uWeg6-gq2Q9bf2qai2HAh75lAesuyX8FoJ2ripR58eIVLUQcapZgP7sZx546OCJykrawgyfEhkAwTIj&attredirects=0

 

Vet ikke om alt som står der faktisk er tilfelle med SimCity, siden jeg ikke vet når den er laget og at det kan være gjort spesielle endringer for SimCity, men det står i allefall mange sider om trafikksimulering (starter ca midt i pdf'en).

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at video 1 viser at det er noe alvorlig feil med trafikk-systemet?

 

Jeg har opplevd det flere ganger så liten tvil om at den er representativ. Oppdaget også i dag at man ikke kan samhandle med byer utenfor sitt cluser så i realiteten er det ikke mulig å spille med mer enn 4 andre (visstnok 7 på et av mapene). Var først skuffet over launchen naturlig nok, men nå begynner jeg å bli skuffet over spillet. Hadde jeg aldri trodd etter alle beta-videoer og anmeldelser.

Lenke til kommentar

Du kan også lese en tidlig og intern(?) forklaring av selve GlassBox-motoren her: https://78462f86-a-6...&attredirects=0

 

Vet ikke om alt som står der faktisk er tilfelle med SimCity, siden jeg ikke vet når den er laget og at det kan være gjort spesielle endringer for SimCity, men det står i allefall mange sider om trafikksimulering (starter ca midt i pdf'en).

 

Vi må ta utgangspunkt i det vi ser og opplever i det faktiske spillet og ikke EA sitt snikk-snakk. De har jo gjentatt gang på gang hvor mye av glassbox som kjører på deres servere og at det derfor er umulig å spille offline, men jaggu kan jeg ikke spille i over en time uten å merke forskjell når serveren deres kræsjer. Uavhengig av hva som står i linken så fungerer ikke trafikk-simuleringen per dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...