Gå til innhold

Guide: 8 gode grunner til å kjøpe Windows 8


Anbefalte innlegg

Problemet med win 8 er at den ikke egner seg for multitasking og at ytelsen generelt er dårligere på bakgrunn av bugs - etc. I tillegg så reduserer win 8 evnen til å arbeide effektivt ettersom at diverse programmer og viktige lokasjoner krever flere 'tastetrykk'.

Det startet jo allerede med Office 2007 da de fullstendig ødela mulighetene for noen form for effektiv bruk uten mus.

 

Ja, men Office 2007 var kun en app og ikke et helt operativsystem.

 

Windows 7 var tross alt en suksess med tanke på funksjonalitet, sikkerhet og ytelse i kontrast med Windows 8 som skuffer på de fleste områder.

Endret av Gigahertz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware har publisert en artikkel med samme konklusjon som meg - Windows 7 yter bedre enn Windows 8.

 

Edit - OS'et er gitt ut for de med dreamspark konto slik som meg, dette er den fullstendige versjonen og ikke en betatest.

 

Etter mye lesing på HW har jeg funnet ut at det er mange tester jeg ikke skal stole på derifra...

 

Jeg er fullt klar over at det er ute på Dreamspark, hvor tror du jeg kjører det fra? Men det kommer også mange oppdateringer til OSet, det oppdateres hele tiden, senest for noen dager siden. Jeg er sikker på at de klarer å øke ytelsen på CPUen med 1% med en oppgradering etterhvert, men så er jo 1% ubetydelig uansett.

 

Win 8 føles mer responsivt men sliter med mange programmer som er utviklet for Win 7, den yter også dårligere i blant annet 3DMark11.

 

Du vet det at Windows 8 gjør mirakler for eldre PCer, ikkesant? Har en Athlon 64 basert maskin som sekundær maskin, den kan lagge og stoppe opp med Windows 7, men med Windows 8 kjører den smooth.

 

3DMark11 bruker du jo bare for å vise frem e-penisen uansett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet det at Windows 8 gjør mirakler for eldre PCer, ikkesant? Har en Athlon 64 basert maskin som sekundær maskin, den kan lagge og stoppe opp med Windows 7, men med Windows 8 kjører den smooth.

Veit du noko om W8 kan måle seg med XP på eldre maskiner? Eg har ein 10" brukt som TV-PC. Prøvde meg med W7, men ytinga var hakket betre på XP, sjølv om ein sjølvsagt får med alle bugs og den slags.

Lenke til kommentar

3DMark11 bruker du jo bare for å vise frem e-penisen uansett..

 

Nei, det gir en god indikasjon på hvor kraftig hardware en har.

 

Det var jo det jeg skrev, bare i en annen, negativ, forpakning.

 

Veit du noko om W8 kan måle seg med XP på eldre maskiner? Eg har ein 10" brukt som TV-PC. Prøvde meg med W7, men ytinga var hakket betre på XP, sjølv om ein sjølvsagt får med alle bugs og den slags.

 

Nei, nå har jeg ikke kjørt XP siden Vista kom ut (ja, jeg brukte Vista :O ) Og på den tiden var jeg vel 10 år eller noe sånt :p

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

3DMark11 bruker du jo bare for å vise frem e-penisen uansett..

 

Nei, det gir en god indikasjon på hvor kraftig hardware en har.

Men en høyere score betyr ikke automatisk bedre/raskere pc, bare i akkurat de aspektene testen tester. F. eks. husker jeg 3dmark ga syke resultater til 4-kjerne cpuer for mange år siden, mens mange spill hadde høyere fps med en heftig 2 kjerners som fikk lavere score.

 

Dessuten blir det dumt å bedømme et enkelt program som ikke er oppdatert for W8 mot et OS som ikke er sluppet og fortsatt kan ha litt å hente på drivere og annet.

Lenke til kommentar

3DMark11 bruker du jo bare for å vise frem e-penisen uansett..

 

Nei, det gir en god indikasjon på hvor kraftig hardware en har.

Men en høyere score betyr ikke automatisk bedre/raskere pc, bare i akkurat de aspektene testen tester. F. eks. husker jeg 3dmark ga syke resultater til 4-kjerne cpuer for mange år siden, mens mange spill hadde høyere fps med en heftig 2 kjerners som fikk lavere score.

 

Dessuten blir det dumt å bedømme et enkelt program som ikke er oppdatert for W8 mot et OS som ikke er sluppet og fortsatt kan ha litt å hente på drivere og annet.

 

Slik jeg skrev tidligere så gir det en god "indikasjon", kraftigere hardware får høyre score i 3DMark11. Men om en ser lignende skalering i individuelle programmer er noe annet ettersom at det programmet ikke nødvendigvis utnytter hardware like effektivt som 3DMark11 - da viser heller 3DMark11 til et 'potensiale'. Men dette henviser også blant annet til at Win 8 ikke fungerer optimalt med Win 7 app's, noe som er relativt skuffende med tanke på at bakoverkompatibilitet er viktig.

Lenke til kommentar

har selv allerede windows 8 på bærbaren, verste skiten jeg har vært borti, ikke installer win8 før de kommer tilbaake med startmeny, såfremt du ikke bruker touch, ligg unnav

 

Hva er det du synes er så vanskelig, jeg har brukt win8 i en og en halv måned på bærbar, og ser ikke problemet.

 

Hvis det ikke er viktig for deg at du skal kunne bruke den effektivt er det jo greit, men selv ser jeg ikke noen forbedring i å bytte til win8, kun ulemper hittil, brukt det i litt over 1mnd nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

får vel sikkert ikke lov til å oppdatere skolepc'en, og den varer neppe veldig mye lengre uansett. Men blir nok mest sannsynlig pc/nettbrett/mellomløsning med Windows 8 når den tar kvelden, synes widows 8 ser spennende ut.

Og Windows 8 på et nettbrett kan erstatte pc på skolen, som andre nettbrett ikke kan. Så har man både nettbrett og en pc når man setter den på et tastatur, mest sannsynlig tynnere og lettere enn noen pc under 8000 kr.

Lenke til kommentar

har selv allerede windows 8 på bærbaren, verste skiten jeg har vært borti, ikke installer win8 før de kommer tilbaake med startmeny, såfremt du ikke bruker touch, ligg unnav

 

Hva er det du synes er så vanskelig, jeg har brukt win8 i en og en halv måned på bærbar, og ser ikke problemet.

 

Hvis det ikke er viktig for deg at du skal kunne bruke den effektivt er det jo greit, men selv ser jeg ikke noen forbedring i å bytte til win8, kun ulemper hittil, brukt det i litt over 1mnd nå.

Gir deg creds for faktisk å prøve det ut over en lengre periode. Det er en ting jeg synes flere burde gjøre, istedet for å whine på div forum om at det er så dårlig, uten at de har prøvd det selv :closedeyes: Endret av bChaos
Lenke til kommentar
får vel sikkert ikke lov til å oppdatere skolepc'en, og den varer neppe veldig mye lengre uansett. Men blir nok mest sannsynlig pc/nettbrett/mellomløsning med Windows 8 når den tar kvelden, synes widows 8 ser spennende ut. Og Windows 8 på et nettbrett kan erstatte pc på skolen, som andre nettbrett ikke kan. Så har man både nettbrett og en pc når man setter den på et tastatur, mest sannsynlig tynnere og lettere enn noen pc under 8000 kr.

Windows RT kan brukes i akkurat like liten eller stor grad som et nettbrett med Adnroid eller iOS. Mao stort sett kun brukbar til enkle notater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...