Gå til innhold

Guide: 8 gode grunner til å kjøpe Windows 8


Anbefalte innlegg

Hvis windows-to-go funksjonen faktisk fungerer med en respektabel hastighet vil det definitvt være en funksjon jeg kan bli glad i. Jeg bruker laptopen til DJing og er evig lei av å måtte analysere filer på den hver gang jeg overfører ny musikk, en manuell jobb som er tidkrevende og kjedelig.

 

Med en SSD av respektabel størrelse i et enkelt kabinett med USB 3 tilkobling bør vel hastigheten være såpass grei at det kan fungere tålelig? Uansett, så lenge hastigheten mens man bruker OSet er grei, så er ikke selve overføringshastigheten like viktig. Jeg vil ikke bruke min stasjonære med en ekstern disk uansett, men så lenge det er mulig å bare speile den interne disken over på en ekstern SSD iløpet av natten kunne laptopen vært klar til å gå dagen etter. Nå må jeg gjøre denne jobben manuelt to ganger, og det hadde vært utrolig tidbesparende å slippe den ene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk Windows 8 litt før gjennom MSDN og jeg må si at jeg liker det. Alle de negative ryktene jeg hadde hørt viste seg å bare være tull.

 

Du har godt tilgang til et skrivebord, men du har metro i tillegg og det fungerer ganske bra.

 

På den andre siden er det nok en del å venne seg til, er mye som er forskjellig og jeg må nok lete litt og bruke litt tid på å lære meg alt sånn at jeg kan power-use. Kan jo legge til at Powershell kommer som standard og det er jo bra.

 

Kommer til å kjøre Win8 på gamer/hjemme PCen, men på skole PCen blir det linux hele veien.

Lenke til kommentar

"I motsetning til Linux-distribusjoner som gir deg en forenklet utgave av operativsystemet som du kan kjøre direkte fra en DVD eller en minnepenn, sparer ikke Microsoft på kruttet. Med funksjonen kalt «Windows To Go» får du hele sullamitten via minnepennen, og alt kjører direkte via USB-inngangen." Akkurat som du har kunnet med linux siden USB-pennene kom, altså. Det kan være greit å ikke blande et installasjonsmedium med et installert operativsystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med win 8 er at den ikke egner seg for multitasking og at ytelsen generelt er dårligere på bakgrunn av bugs - etc. I tillegg så reduserer win 8 evnen til å arbeide effektivt ettersom at diverse programmer og viktige lokasjoner krever flere 'tastetrykk'.

 

Et annet viktig poeng er det faktum at Metro er esktremt buggy - de fleste apps som ikke er utviklet av windows selv (noe som gjelder for majoriteten), dytter deg bare til desktop-mode.

 

Med andre ord, Metro er UBRUKELIG for PC-er.

 

- dårligere ytelse

- masse bugs

- ubrukelig GUI (Metro)

 

... (...)

Lenke til kommentar

Flott slike artikler begynner å dukke opp, så blir en kanskje kvitt "jeg skal ikke kjøpe W8 da det eneste nye er Metro og kun tilpasset berøringsskjermer!!1!" snart.

Ser frem i mot å få W8 installert. Til forskjell fra Vista har RC/RTM vært fullferdige OS, og startmenyen er ikke et issue men noe en raskt blir mer effektiv med synes jeg.

Ja, det er bedre med slike artikler som dette enn de typiske artiklene der man ser spekulative overskrifter. Uansett, så synes jeg det hadde vært mye bedre hvis de kunne kommet med en god og balansert artikkel/gjennomgang/anmeldelse/whatever som ikke bare fokuserer på det som er bra, men også det som er mindre bra(tenker ikke nødvendigvis på Metro). Hører dere dere i redaksjonen?:)

 

/rant over.

 

Men, jeg kommer til å bli værende på W7 inntil jeg vet at jeg vil få en bedre opplevelse med W8, òg når det begynner å bli tid for en reinstall. W7 er stabilt og relativt kjapt den dag i dag synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde planlagt oppgradere pc og anskaffe W8 phone relativt raskt etter utgivelsen. Hadde virkelig sett fram til å få mobil og pc som snakker samme språk. Men ettersom det ser ut til ikke å komme en eneste W8 phone som oppfyller kravene mine til ny mobil (høy oppløsning, 64GB minnekort samt HDMI ut), ser det ut til at de planene mine går i vasken og er neimen ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre... :-(

Lenke til kommentar

Problemet med win 8 er at den ikke egner seg for multitasking og at ytelsen generelt er dårligere på bakgrunn av bugs - etc. I tillegg så reduserer win 8 evnen til å arbeide effektivt ettersom at diverse programmer og viktige lokasjoner krever flere 'tastetrykk'.

 

Et annet viktig poeng er det faktum at Metro er esktremt buggy - de fleste apps som ikke er utviklet av windows selv (noe som gjelder for majoriteten), dytter deg bare til desktop-mode.

 

Med andre ord, Metro er UBRUKELIG for PC-er.

 

- dårligere ytelse

- masse bugs

- ubrukelig GUI (Metro)

 

... (...)

 

Kan du finne hvor det er dårligere ytelse? Bevis det...

 

Dette er hva TechPowerUp skriver i sin test: After testing both AMD's Radeon HD 7970 and NVIDIA's GeForce GTX 680 on Windows 8 using 19 benchmarks, we can confirm that both Windows 7 and Windows 8 offer the same gaming performance. Det er bare en ting, at Windows 8 ligger bak i noen taster med 1% grunnet CPU, men OSet er ikke gitt ut enda...

 

Enkelte ting går lettere andre ting gå fortere, Det å skru av maskinen tar et ekstra klikk, big deal.................

 

Bugs ja, vis meg en, for jeg har ikke funnet noen enda, så vis meg. Jeg har ikke har noen programmer som har dratt med til desktop mode enda...'

 

Det er Modern UI er ubrukelig for deg er greit, men det trenger ikke være ubrukelig for alle andre bare fordi du sier det...

Lenke til kommentar

Det jeg gleder meg til med Win 8 tablet er brukerkontoer!! Ved å logge seg på tablet'en med sin egen bruker, får man umiddelbar tilgang til sine mail, kontakter, facebook, internett historikk, bokmerker osv osv.

At noe så banalt mangler i iPad er for meg ganske vanskelig å forstå.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Problemet med win 8 er at den ikke egner seg for multitasking og at ytelsen generelt er dårligere på bakgrunn av bugs - etc. I tillegg så reduserer win 8 evnen til å arbeide effektivt ettersom at diverse programmer og viktige lokasjoner krever flere 'tastetrykk'.

Det startet jo allerede med Office 2007 da de fullstendig ødela mulighetene for noen form for effektiv bruk uten mus.
Lenke til kommentar

Problemet med win 8 er at den ikke egner seg for multitasking og at ytelsen generelt er dårligere på bakgrunn av bugs - etc. I tillegg så reduserer win 8 evnen til å arbeide effektivt ettersom at diverse programmer og viktige lokasjoner krever flere 'tastetrykk'.

 

Et annet viktig poeng er det faktum at Metro er esktremt buggy - de fleste apps som ikke er utviklet av windows selv (noe som gjelder for majoriteten), dytter deg bare til desktop-mode.

 

Med andre ord, Metro er UBRUKELIG for PC-er.

 

- dårligere ytelse

- masse bugs

- ubrukelig GUI (Metro)

 

... (...)

 

Kan du finne hvor det er dårligere ytelse? Bevis det...

 

Dette er hva TechPowerUp skriver i sin test: After testing both AMD's Radeon HD 7970 and NVIDIA's GeForce GTX 680 on Windows 8 using 19 benchmarks, we can confirm that both Windows 7 and Windows 8 offer the same gaming performance. Det er bare en ting, at Windows 8 ligger bak i noen taster med 1% grunnet CPU, men OSet er ikke gitt ut enda...

 

Enkelte ting går lettere andre ting gå fortere, Det å skru av maskinen tar et ekstra klikk, big deal.................

 

Bugs ja, vis meg en, for jeg har ikke funnet noen enda, så vis meg. Jeg har ikke har noen programmer som har dratt med til desktop mode enda...'

 

Det er Modern UI er ubrukelig for deg er greit, men det trenger ikke være ubrukelig for alle andre bare fordi du sier det...

 

Hardware har publisert en artikkel med samme konklusjon som meg - Windows 7 yter bedre enn Windows 8.

 

Edit - OS'et er gitt ut for de med dreamspark konto slik som meg, dette er den fullstendige versjonen og ikke en betatest.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Er windows 8 mer stabil enn windows 7? Jeg mener med programmer som ikke svarer osv... Hadde vært en drøm med et windows hvor alle programmer alltid svarer til en hver tid.

 

Win 8 føles mer responsivt men sliter med mange programmer som er utviklet for Win 7, den yter også dårligere i blant annet 3DMark11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...