Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Samme greiene med såla har skjedd på mine desert boots, jeg bare klinte til med noe lim jeg fant i skapet. Blir ikke så pent, men funker sånn halvveis.

 

HPESN.jpg

mzzO0.jpg

 

Poster bilde av dem fordi jeg lurer på om noen vet hvilket merke det er? Jeg betalte 200kr for dem i en skobutikk rett ved majorstua. Husker dessverre ikke hva butikken heter og det som skulle stått inni skoen er slitt vekk.

 

Interessert i å kjøpe nye, brukte disse hver dag hele høsten og vinteren uten å gjøre noe som helst med dem.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier hjørneskomaker, tenker du på sånne som filer nøkler også?

 

Ja, f.eks... De er jo sjelden særlig flinke til mer avanserte operasjoner, men de vil nok få til å lime skoene dine ganske mye bedre enn du gjør selv. Bare stikk innom noen og hør hva de sier...

Lenke til kommentar

Dårlig kvalitet på de, men jeg ga 150,- eller 200,- tror jeg for mine, så forventet ikke så mye mer for å være ærlig.

Forventet ikke noe supert akkurat jeg heller, men er positivt overrasket over hvor mye de har tålt. Kjøper de lett på nytt om jeg finner dem igjen.

 

Angående antrekket ditt likte jeg det veldig godt. Synes crewneck genser er uendelig mye mer stilig enn den oppbrukte v-halsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjortekragen var ikke særlig pen i dag, Dag. Bortsett fra det likte jeg både det du har på overkroppen og det du har på beina, men ikke kombinert. Buksene er i den minst formelle delen av skalaen, mens jakken er konstruert langt mer formelt. Personlig ville jeg holdt meg til bukser med press til den jakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe glad i slike spisse skjortekager, jeg synes de har noe aggressivt og uvennlig ved seg. Litt sånn mafiadracula-aktig. Men jeg hadde så enomt lyst på noen BB-skjorter, så var det salg i fjor, og jeg endte opp med tre av samme snitt... Det gikk litt fort i svingene, og selgeren var dyktig.

 

Jeg er ikke enig at buskepress til den tweedjakken er det naturlige valget. Jeg bruker som regel cord til den jakken, men kan også bruke bomull som idag, og kan til nød ha en ullbukse. Hadde vært fin med dongery også, men det bruker jeg aldri.

Men det blir fort stilblanding hvis buksen blir for pen, synes jeg...

Lenke til kommentar

Problemet her er jo at det er en stilblanding nettopp fordi buksen ikke er pen nok. Det er en veldig uformell bukse (den hadde gått helt fint til t-trøye), i motsetning til jakken som har et relativt formelt snitt og ganske formelle detaljer (selv om stoffet er uformelt). Når en jakke har en så konstruert "look" som din blir det rett og slett for stor kontrast til et par krøllete chinos. Et par cords eller et par moleskins hadde vært mye bedre, og kunne nok også muligens fungert godt selv om de ikke hadde press.

 

Hvis du ikke bytter ut buksene ville jeg hvertfall byttet slipset. Kontrasten i formalitet mellom et glatt silkeslips og et par krøllete chinos kan ikke kalles annet enn enorm. Jeg syns heller ikke det går spesielt godt til tweed. Et grenadineslips, et strikket slips eller et ullslips hadde sett langt bedre ut imo, og hadde også bidratt til å gjøre antrekket mer "sammenhengende". Personlig ville jeg kanskje valgt et ensfarget grenadineslips, ettersom det er mye andre mønster i antrekket allerede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...