Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg holder med Dag her, våte skinnsåler kan ofte slites ned uendelig fort hvis de får litt hard påkjenning. Personlig kjøper jeg kun gummisåler eller doble skinnsåler til sko jeg vet jeg bruker når det er fuktig.

 

Det var ikke den delen av kommentaren jeg var uenig i. Eller, uenig er feil ord. Jeg er selvfølgelig enig i at det blir for dumt å kaste et par sko man er fornøyd med bare fordi en tilfeldig person på Internett sier det, men det blir liksom så opplagt at jeg ikke gidder å nevne det hver gang jeg skriver noe negativt om noe.

 

Poenget mitt er at dette forumet blir ganske unødvendig hvis man ikke kan ha som premiss at noen ting rett og slett er stygt. Ja, det er viktig å ta hensyn til at folk har forskjellig syn på hva som er pent og ikke. En som holder seg mest i streetweartråden vil antagelig ikke bli enig med en som er mest i skotråden om hva som er et pent par med sko, og sånn må det nesten være. MEN, akkurat som at det finnes sneakers som regnes som pene og andre sneakers som regnes som mindre pene vil det finnes "pensko" som regnes som pene av de fleste, og selvfølgelig også "pensko" som regnes som stygge av de fleste. Skoene det her var snakk om er utvilsomt i sistnevnte kategori. Noe av det beste med dette forumet er at det går an å si fra om sånt, i motsetning til i det virkelige liv, der ingen ville sagt et ord om det (med mindre man er ekstremt uhøflig).

 

 

 

 

Angående skinnsåler og fuktighet: Jeg har ikke opplevd at noen av skoene mine med skinnsåler slites "uendelig" fort selv om de blir våte. Selvfølgelig går det fortere, men forskjellen er ikke så stor at jeg gidder å ta hensyn til det når jeg velger hvilket par sko jeg skal ta på meg. Jeg har flere par vintersko med skinnsåler, og sålene har ikke blitt slitt noe særlig fortere enn de andre skoene mine selv om de blir våte hver gang de blir brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er kanskje greit å få vite en grunn til at man ikke liker de, og vise til noe bedre? :) Så får man konstruktiv kritikk

 

Nja.. Når ingenting er riktig med skoene er det liksom ikke så mye annet å si enn at de er stygge. Bedre forslag finnes det massevis av i skotråden :)

 

 

Ok, så lærsåler på boots er ikke noe poeng. Kanskje lærsåler er mer til sko som er til kontorbruk, og sommerbruk her i Norge?

 

Som sagt, det trenger ikke være problematisk. Er det ditt eneste par boots ville jeg nok valgt et par med gummisåle, men har du 3-4 par eller mer fra før ville jeg ikke brydd meg så mye med det.

Lenke til kommentar

Angående skinnsåler og fuktighet: Jeg har ikke opplevd at noen av skoene mine med skinnsåler slites "uendelig" fort selv om de blir våte. Selvfølgelig går det fortere, men forskjellen er ikke så stor at jeg gidder å ta hensyn til det når jeg velger hvilket par sko jeg skal ta på meg. Jeg har flere par vintersko med skinnsåler, og sålene har ikke blitt slitt noe særlig fortere enn de andre skoene mine selv om de blir våte hver gang de blir brukt.

 

Uendelig er vel litt og ta i fra min side, og jeg har ikke hatt nødvendighet for å skifte lærsåle ennå. Men det viktige her er å ha flere par vintersko. Så lenge sålen tørker, får muligens litt krem nå og da, og ikke brukes annenhver dag ved å gå en mil til skolen men heller brukes til og fra t-banen for å sitte i 8 timer på et tørt bibliotek er ikke lærsåler noe problem.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Hva jobber du som, Dag?

 

Jeg driver som privatpraktiserende psykolog.

 

Jeg har lyst til å ta timer hos deg, kun for å se hvor mange forskjellige dresser du har. Hvor mange jakker har du egentlig?

 

Det må nok litt mer til for å få time hos meg ;)

 

Jeg vet ikke helt hvor mange jakker jeg har, og en del bruker jeg ikke så ofte. Kan gå og telle.

 

Det hang ni jakker og 12 dresser her nede, men så har jeg en del som er vinterjakker og -dresser på loftet, kanskje halvparten så mange. Ymse prisklasser og typer, noen har jeg gått lei av og bruker ikke så titt.

 

Har gått og ventet på bestillingen fra Tom Mahon, som ble sendt forrige uke. Det må være historiens lengste produksjonstid, målene ble tatt i begynnelsen av februar.

 

Den er ferdig i tollen, og skulle egentlig vært her før helgen. Det er en dress og en odd bukse og vest i tillegg, og jeg er spent på å få brukt dem.

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke jakken var for kort der Dag, sies vell at den ikke skal gå lengre enn handflåten og det ser jo ut som det stemmer ganske bra? Ellers er jeg enig at kanskje knappen er litt langt oppe, vanskelig å se på bildet, men kanskje rundt 3-5 cm lengre ned hadde vert bedre.

 

Nå har ikke jeg veldig god peiling, men syns kanskje også skuldrene var litt brede? Litt vanskelig å se, men det kan se ut som på helhetsbildet at skuldrene går litt ned før dem treffer armen.

 

Ellers fin kombo, er ikke stor tilhenger av gult i skjorter, men det er jo mest personlig smak, liker at du prøver litt mer uvanlige farger, bortsett fra den røde skjorten du postet tidligere, den synes jeg du kunne spart deg foruten. Alt for mørk rødfarge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke jakken var for kort der Dag, sies vell at den ikke skal gå lengre enn handflåten og det ser jo ut som det stemmer ganske bra? Ellers er jeg enig at kanskje knappen er litt langt oppe, vanskelig å se på bildet, men kanskje rundt 3-5 cm lengre ned hadde vert bedre.

 

Nå har ikke jeg veldig god peiling, men syns kanskje også skuldrene var litt brede? Litt vanskelig å se, men det kan se ut som på helhetsbildet at skuldrene går litt ned før dem treffer armen.

 

Ellers fin kombo, er ikke stor tilhenger av gult i skjorter, men det er jo mest personlig smak, liker at du prøver litt mer uvanlige farger, bortsett fra den røde skjorten du postet tidligere, den synes jeg du kunne spart deg foruten. Alt for mørk rødfarge.

 

Takk for at du tar deg tid.

Den er litt kort etter min smak; jeg liker at den går til langfingers siste ledd. Skuldrene er greie nok, etter min smak.

 

Jeg kommer aldri til å slutte å bruke røde eller gul skjorter, noe annet ville være å slutte å være meg, men jeg håper at fargegjengivelsen blir mer korrekt, det bildet var tatt med iPhone. Den er ikke så mørk i RL som på bildet.

Lenke til kommentar

 

Jeg kommer aldri til å slutte å bruke røde eller gul skjorter, noe annet ville være å slutte å være meg, men jeg håper at fargegjengivelsen blir mer korrekt, det bildet var tatt med iPhone. Den er ikke så mørk i RL som på bildet.

 

Nei, du må ikke slutte å bruke noe fordi ikke alle liker det, så lenge du liker det så fungerer det jo for deg. Ville bare si min mening om at jeg ikke liker det så godt, men beklager om det fikk deg til å tro jeg ville endre på deg :) Du er vell, i lag med fkm, den som har mest peiling her inne, så jeg skal på ingen måte prøve og si hvordan du burde kle deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å slutte å bruke røde eller gul skjorter, noe annet ville være å slutte å være meg, men jeg håper at fargegjengivelsen blir mer korrekt, det bildet var tatt med iPhone. Den er ikke så mørk i RL som på bildet.

 

Nei, du må ikke slutte å bruke noe fordi ikke alle liker det, så lenge du liker det så fungerer det jo for deg. Ville bare si min mening om at jeg ikke liker det så godt, men beklager om det fikk deg til å tro jeg ville endre på deg :) Du er vell, i lag med fkm, den som har mest peiling her inne, så jeg skal på ingen måte prøve og si hvordan du burde kle deg

 

Nei, jeg oppfattet ikke at du ville endre på meg :-). Jeg setter pris på din tilbakemelding.

 

Poenget mitt var at det går an å finne en egen stil innenfor selv smale og definerte rammer. Det handler om å våge å gå litt egne veier og pushe noen av rammene litt, finne seg et eget uttrykk. Det er jo ikke noe poeng i at alle går helt likt kledd, kunne delt ut uniform til alle da.

Men først må en vite hvor rammene er og grensene går - ellers blir det fort helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...