Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel da... Ville fortsatt ikke anbefalt det som et belte en vanlig norsk ungdom kan bruke med baseballjakke og tskjorte. Blir litt vel gubbete

 

Hva slags belte foreslår du? Rankiz postet et helt vanlig belte. Jeg har vanskeligheter med å forstå hvordan det er "gubbete".

 

Edit: @dag: Når det gjelder skjorten er jeg enig med fkm. Jeg likte resten av antrekket.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så nå at beltet kanskje var litt flashy, så nå går jeg uten, fram til jeg finner et som er litt mindre. H-en, aner ikke, sikkert for en skole? Merket på jakken er Henry Choice, mulig H-en kommer derfra?

Tror jeg fant svaret.

In 1865, the Harvard baseball team added an old English 'H'. The 'H' was embroidered on the gray flannel shirt. The football team started to use the 'H' in 1875. It is interesting to note that for 25 years following the introduction in 1865 of the letter, it was the practice for the team captain to allow certain players who played in the most important games (Yale or Princeton) to keep the 'H' jerseys as an award. If a player did not play in an important game, the player had to return the jersey at the end of the season. Awarding the 'H' jersey may have been the birth of the varsity letter as an award. The letterman sweater was first regularly used by the 1891 "Nine" (baseball) and was black with a small Crimson 'H' on the left breast.

 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

H-en er selvfølgelig fordi jakken er fra Henry Choice. Det er ikke en Harvardjakke, så jeg skjønner ikke helt hvor du har fått den ideen fra.

 

Personlig syns jeg som sagt uansett det blir harry med den typen logoer på collegejakker når de ikke representerer noe du faktisk er eller har vært en del av. Hadde jakken vært uten logoer hadde det sett helt greit ut.

Lenke til kommentar

Helt ærlig, gutten er 14 år og burde virkelig ikke bry seg om hvordan han ser ut - I den alderen mener jeg å huske at jeg rullet rundt i sandkassa. Saxy, vent noen år før du begynner å bry deg så mye om hvordan du kler deg, det du har på deg nå ser rimelig bra ut og det folk på nettet synes er pent er det ikke sikkert at majoriteten på din alder er enige i. For å si det sånn, jeg hadde et "råfett" hvitt Tiger-belte med et gigantisk tigerhode som beltespenne når jeg var rundt 15.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt uenig. Selvfølgelig blir det for dumt å tenke alt for mye på det, for mest sannsynlig kommer han til å bytte stil 5 ganger innen han er ferdig med videregående, men samtidig er det ikke dumt å bli litt mer oppmerksom på alternativene til den typiske mainstreamstilen de fleste norske tenåringer har, og ikke minst bli oppmerksom på at det finnes alternativer til de typiske butikkene man finner på det lokale kjøpesenteret. Det kan føre til at man kan gjøre kjøp som har litt bedre kvalitet og som kanskje holder seg klassiske over tid, i stedet for noe man bytter ut etter et år eller to, slik de fleste tenåringer driver med. Det trenger hverken være dyrere eller noe særlig mer tidkrevende.

Endret av fkm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Likte jakken, buksen, skjorten og slipset. Sorte semskede sko er ikke helt min greie, men hver sin smak.

Tørklet fikk jeg ikke helt tak i fargen på. Det passet inn slik jeg ser det, men det var ikke det mest spennende valget heller. Hvitt tørkle hadde etter min mening blitt ganske mismatch i dette antrekket.

Lenke til kommentar

Spax: Passformen er ganske god. Kanskje litt stor over skuldrene den jakka di. Ermene er fine.

 

Det mangler noe farge eller noe som bryter opp et litt ensformig og tungt inntrykk. Tror du kunne hatt en genser i en litt sprekere farge. Ser for meg noe i rødt/burgunderish..., men litt vanskelig å si utfra de noe utfordrende lysforholdene.

 

Skoene er for formelle, og for blanke til et så pass henslengt uttrykk. Hva med å prøve med bootsene du har bak der?

Lenke til kommentar

Dag: Ang. jakke, så er jeg enda så tynn at nesten ingenting passer bra. Har gått opp 10 kilo, og skal gå opp en del til.(med trening). Så når jeg så på jakker, så måtte jeg velge en med god lengde på ermene. Alt annet jeg prøvde så enda dummere ut :)

Når det gjelder farge, så ser jeg nå at det ser kjedelig ut. Jeg har nylig rensket ut klesskapet, og har bare noen få basic klær igjen. Mer farger skal kjøpes inn!

 

 

Med skoene i bakgrunn ser jeg at det hadde blitt bedre. Men, de ser finere ut på bildet enn i virkeligheten. De er godt brukte fra jack & jones og har vært igjennom mye uten å ha fått noen behandling.

 

Kunne jeg brukt f.eks noen sånne?:

http://heppo.no/herresko/stovler-boots/mitchum-104765-0099

 

 

fkm: Finner du ingen bruksområder for de? :p

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Fine de bootsene, men for meg er boots med lærsåle litt risky i dette landet. Du vil gjerne bruke dem på kjøligere dager, og da er det gjerne vått her til lands. Slike såler tåler dårlig å bli våte. Derfor ville jeg valgt noen med gummisåler.

 

Angående de du har på deg på bildet; Du må ikke la være å bruke dem bare fordi noen her inne ikke liker dem. Hvis du liker dem, og de er gode å gå med, så bruk dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...