Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ringen som han på det bilde HER har?

8319821[/snapback]

I Norge? :(

 

For øvrig hopper jeg elegant over prisdebatten. Jeg er så møkk lei den norske mentaliteten (kall det misunnelse eller kall det janteloven) at jeg faktisk nesten oppfordrer folk til å aktivt provosere (JoachimR :love:). Det er vel, så vidt jeg kan se, den eneste måten å få kvitt denne mentaliteten på.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en frakk med «belte», det vil si som man feste rundt livet. (Duffelcoat?) Å knyte det igjen føler jeg imidlertid blir noe formelt til hverdags, så hvordan mener dere at man kan knyte dette for å få en mer «casual» stil? Bør hele beltet tas av, eller kan man med hell knyte det bak på ryggen? En del av problemstillingen er jo også at man ved å knyte det bak har muligheten til å tilpasse passformen på frakken ved å stramme eller slakke beltet, avhengig av om man har blazer under eller bare skjorte.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ringen som han på det bilde HER har?

8319821[/snapback]

I Norge? :(

 

For øvrig hopper jeg elegant over prisdebatten. Jeg er så møkk lei den norske mentaliteten (kall det misunnelse eller kall det janteloven) at jeg faktisk nesten oppfordrer folk til å aktivt provosere (JoachimR :love:). Det er vel, så vidt jeg kan se, den eneste måten å få kvitt denne mentaliteten på.

8320603[/snapback]

Hadde håpet det ja.. :whistle:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ringen som han på det bilde HER har?

8319821[/snapback]

I Norge? :(

 

For øvrig hopper jeg elegant over prisdebatten. Jeg er så møkk lei den norske mentaliteten (kall det misunnelse eller kall det janteloven) at jeg faktisk nesten oppfordrer folk til å aktivt provosere (JoachimR :love:). Det er vel, så vidt jeg kan se, den eneste måten å få kvitt denne mentaliteten på.

8320603[/snapback]

 

Jeg er misunnelig på de som kan bruke så mye penger på klær og ting, generelt de som har så mye penger.

 

Men jeg vet at jeg skal få oppleve deg selv, så jeg er tålmodig. :)

Lenke til kommentar
Tja, det bilde var ikke akkurat det som skal til for å få meg over på andre tanker, så har fortsatt til gode å se noen klare å "pull of" pique under genser..

8294587[/snapback]

 

Jeg er ganske sikker på at jeg nylig så et bilde som viste tradisjonell ivy league bruk av polo under genser. :hmm:

8311869[/snapback]

Jeg har visited Ivy League skolene, de saakalte "Little Ivy's" og et par andre, like Duke og Standford. Hehe, jeg vet ikke jeg, men det er ikke saa tradisjonelt paa alle de...

 

Uansett, det hender da jeg paa min lille prep-school gaar med polo eller skjorte under en college-genser eller annen bomullsgenser....

8312243[/snapback]

 

Nå snakket jeg om stilen som har fått navn etter skolene. Med mindre du er minstepensjonist så har dessverre ikke dine besøk til IL skolene noe relevans i forhold til min kommentar.

 

Har nettopp kjøpt meg en frakk med «belte», det vil si som man feste rundt livet. (Duffelcoat?) Å knyte det igjen føler jeg imidlertid blir noe formelt til hverdags, så hvordan mener dere at man kan knyte dette for å få en mer «casual» stil? Bør hele beltet tas av, eller kan man med hell knyte det bak på ryggen? En del av problemstillingen er jo også at man ved å knyte det bak har muligheten til å tilpasse passformen på frakken ved å stramme eller slakke beltet, avhengig av om man har blazer under eller bare skjorte.

8320730[/snapback]

 

Knyt/spenn fast beltet litt løst bak på ryggen. Men ikke for løst.

Lenke til kommentar
For øvrig hopper jeg elegant over prisdebatten. Jeg er så møkk lei den norske mentaliteten (kall det misunnelse eller kall det janteloven) at jeg faktisk nesten oppfordrer folk til å aktivt provosere (JoachimR :love:). Det er vel, så vidt jeg kan se, den eneste måten å få kvitt denne mentaliteten på.

8320603[/snapback]

 

Misunnelse fordi sossejenter med pappas kredittkort går og kjøper en veske det står Gucci på, ikke fordi de er det minste kvalitetsbevisste men fordi det er en liten logo der som kan erstatte deres manglende selvtillit? Tror de fleste i denne debatten føler noe annet enn misunnelse....

 

For å si det slik, jeg kunne godt gått og handlet for 10.000 på Kamikaze nå, men det gidder jeg ikke, fordi jeg finner klær med like god passform/godt design til en 10del av prisen andre steder. :)

Endret av SN25P
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ringen som han på det bilde HER har?

 

HVOR fant du det bildet? Han fyren der var jeg i army'n med, tror jeg. :ohmy:

 

btw -> prisdiskusjonen kan vel like godt droppes ettersom samtlige her har relativt forskjellige synspunkter? :)

8324711[/snapback]

Fant det på www.mote.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er så møkk lei den norske mentaliteten (kall det misunnelse eller kall det janteloven) at jeg faktisk nesten oppfordrer folk til å aktivt provosere (JoachimR :love:). Det er vel, så vidt jeg kan se, den eneste måten å få kvitt denne mentaliteten på.

8320603[/snapback]

 

Tja... Jeg vil si at det er stikk motsatt.

 

Jeg synes det er rart at folk peser mennesker som bruker flere titalls tusen på klær over kortere perioder, men glatt overser 16-17-åringer som bruker flere tusen på pc i måneden. Gjerne opp mot 50/100k i året. Vet at den sammenligningen har vært oppe før, men den passer så perfekt på dette forumet at jeg måtte bare bringe den på banen igjen.

Lenke til kommentar

Bror min på nesten førti må handle litt klær, har eg bestemt. Han bor i Fredrikstad, men eg ba han ta turen til Oslo. Av plasser som må besøkast anbefalte eg Kamikaze, Steen og Strøm, Ferner Jacobsen og Bertoni på Oslo City.

Har dykk nokon andre butikker å anbefale?

 

Her er fyren det er snakk om: 376486654_1a9e579ab7_m.jpg

Lenke til kommentar
Bror min på nesten førti må handle litt klær, har eg bestemt. Han bor i Fredrikstad, men eg ba han ta turen til Oslo. Av plasser som må besøkast anbefalte eg Kamikaze, Steen og Strøm, Ferner Jacobsen og Bertoni på Oslo City.

Har dykk nokon andre butikker å anbefale?

 

Her er fyren det er snakk om: 376486654_1a9e579ab7_m.jpg

8328076[/snapback]

 

Kommer litt an på hvor mye han vil bruke på klærne. Il Pantheon er et godt valg for skjorter/jakker/dresser/sko men da må han bry seg litt om klærne sine hvis han skal ha noen glede av besøket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...