Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare synes det var litt rart å kjøpe puma av alle ting, føler de har sluppet opp for sporter å rippe skodesign av og mistet det lille de hadde av hype til å være en god investering. blir spennende å se hva som händer.

 

eneste fete jeg synes de har gitt ut i det siste er Mark/Vaughn Bodé 'Cheech Wizard' greiene nå nylig

 

post-10803-1176210072_thumb.jpg

 

post-10803-1176210300_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da er det vel bare å styre unna de stygge klærene?

Grunnen til at de velger «stygge» klær er jo gjerne at disse gjerne har en godt synlig logo eller andre måter å vise merkenavnet på (f.eks. ved å bruke enkelte mønstre som assosieres med dette, osv.).

8348586[/snapback]

La oss ta Burberry som eksempel. De har jo deres klasisske mønster som veldig mange også forbinder med merket. Selv om noen sikkert vil kalle dette brandflashing, synes jeg det er dekorativt, og kunne godt tenke meg f.eks. et belte med dette mønsteret, da jeg synes det er stilig.

 

Jeg synes også at WESC-logoen er ganske pen og stilig, det er rett og slett et pent motiv å ha på genseren/t-skjorten. Bare for eksempel.

 

Jeg har en t-skjorte fra Armani Jeans som har en relativt stor logo nede på magen og en stor Armani-fugl som er blurret. Den kjøpte jeg av 3 grunner: Fantastisk passform, stilig motiv og nydeligt stoff. Er jeg da usikker og uattraktiv bare fordi det står Armani på t-skjorten min?

Det finnes andre grunner til å kjøpe dyre klær (f.eks. å være interessert i moter og trender, og dermed stiller høyere krav til klær og accessories., og at man av denne grunn ønsker å kjøpe klær av høyere kvalitet og av et mer dristig utseende osv.). Dette er selvfølgelig helt greit, føler jeg. :-)
Her på forumet er det tydeligvis veldig dristig å kjøpe en genser med D&G trykket på brystet, da man både har Anorexi og mindreverdskomplekser og er fattig.
Lenke til kommentar
får se hva svaret blir.

 

Det er ikke lett å diskutere med deg, spesielt når du ikke engang forstår hva jeg skriver (kanskje jeg formulerer meg dårlig). Poenget mitt var at det ligger forskjellige motivasjoner bak å kjøpe (-ulike-) dyre plagg (som jeg beskrev over), noe jeg vil tro du vanskelig kan krangle på. At du har kjøpt deg en logogenser fra Armani er jeg klinkende likegyldig til.

 

edit: jeg referte for øvrig ikke til logogensere da jeg snakket om dristige plagg. med dristige plagg mente jeg plagg som er for sære/spesielle til at de kan selges i vanlige butikker ned lønnsomhet.

 

edit2: vi snakker om klesplagg/vesker ol til 10 000 kroner forresten. wesc-gensere koster cirka 1000 kroner. D&G-gensere koster heller ikke på langt nær 10 000. bare så det er sagt.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Nå gjør du bare deg selv vrang, med slike utsagn:

At du har kjøpt deg en logogenser fra Armani er jeg klinkende likegyldig til.
Det var et personlig eksempel. Det er tydeligvis deg som ikke forstår hva jeg snakker om.

 

jeg referte for øvrig ikke til logogensere da jeg snakket om dristige plagg.
Jeg satte det bare på spissen.

 

At du ikke engang gadd å quote innlegget mitt tar jeg som et tegn på at denne diskusjonen er ferdig.

Lenke til kommentar
At du ikke engang gadd å quote innlegget mitt tar jeg som et tegn på at denne diskusjonen er ferdig.

8351156[/snapback]

 

Jeg prøver å skape en diskusjon ved å skrive hele innlegg med mine synspunkt heller enn å dele de forrige innleggene i småbiter og skrive en kommentar til de sitatene det passer meg å sitere. ;)

 

For øvrig helt greit å avslutte diskusjonen, vi kommer uansett ikke noen vei. Noen som vet hvilke butikker i Trondheim som eventuelt fører de hvite t-skjortene fra Björn Borg som det var snakk om tidligere i tråden?

Lenke til kommentar
Det jeg forbinder med Burberry er hvordan chavs har tatt dette klassiske mønsteret til sitt hjerte, vakkert...

8350202[/snapback]

Ja, og det er veldig synd at disse "white trash" ungdommene ødelegger for Burberry. Selv har jeg to Burberry jakker/frakker og liker veldig godt det tidløse designet. Mønsteret er også heldigvis kun synlig på innsiden eller om man løfter kraven, så jeg ser ikke ut som en chav. :innocent:

Lenke til kommentar
Det jeg forbinder med Burberry er hvordan chavs har tatt dette klassiske mønsteret til sitt hjerte, vakkert...

8350202[/snapback]

Ja, og det er veldig synd at disse "white trash" ungdommene ødelegger for Burberry. Selv har jeg to Burberry jakker/frakker og liker veldig godt det tidløse designet. Mønsteret er også heldigvis kun synlig på innsiden eller om man løfter kraven, så jeg ser ikke ut som en chav. :innocent:

8355097[/snapback]

Hvor lenge tror du det er "in" å være chav? Personlig tror jeg ikke mer enn 2-3 år til maks, og ser ikke på chavs som noe særlig problem for merket :)

Lenke til kommentar
Hvor lenge tror du det er "in" å være chav? Personlig tror jeg ikke mer enn 2-3 år til maks, og ser ikke på chavs som noe særlig problem for merket :)

8356299[/snapback]

å være chav er knapt et valg, det er et naturlig resultat av at 14 åringer i den lavre middelklassen får barn. aldri undervurder den engelske welfare og arbeiderklassen :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...