Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hvis de "lett" kan få fatt på slike summer, har de vel det som kan kalles økonomien i orden? :)

 

Nei. I den aldersgruppen har ikke de økonomien i orden. Mamma og pappa, derimot..

 

...kanskje fordi de har nok kapital og virkelig liker vesken til 10.000? Chanel-vesker til slike summer er nemmelig vanskelig å misslike.

 

Med andre ord så mener du at vesker i den prisklassen er pene uansett? I beg to differ'.

 

Det tviler jeg ikke på. Men dyre merkenavn lager som regel fine klær? Et image formet av dyre merkeklær er som oftest et penere image en ett formet av Jack&Jones.

 

Hva mener du her med et "penere image"? Hadde du påpekt vesken, buksen eller genseren og at disse var penere / høyere kvalitet kunne jeg vært enig med deg. Hva vil du frem til, egentlig?

 

Nei, men kanskje de missunner dem kapitalen de har tilgjengelig for å gjøre det? :)

 

Tvilsomt. Forøvrig tror jeg nok ikke, som beskrevet ovenfor, at det er de som har den tilgjengelige kapitalen, men heller pappa Preben som gjør alt for sin lille, sykelig tynne og oversminka 16-åring. :)

 

Mye morsomt å lese her - kunne dessverre ikke unngå å kommentere sistnevnte. Back to fashion-talk. ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bevare meg vel =P Unngikk bevist å svare Ingar, så hele tråden ikke skulle dreie seg om dette og spørmål om mote skulle drukne. Men nå må jeg bare :)

 

Nei. I den aldersgruppen har ikke de økonomien i orden. Mamma og pappa, derimot..
Da kan du gjøre meg en tjeneste og si hva du ser på som "økonomien i orden", for der tror jeg vi vektlegger forskjellige ting :)
Med andre ord så mener du at vesker i den prisklassen er pene uansett? I beg to differ'.
Hva du og jeg synes er pent er igrunn ikke relevant.
Hva mener du her med et "penere image"?
Image. Hvordan andre ser deg, måten du framstår på. Om imaget ditt er preget av tøy laget av f.eks. dyre merkeklær som G.Armani, YSL og Dolce&Gabbana er penere enn et image der tøyet er fra J&J. Urelevant fakta.
Tvilsomt. Forøvrig tror jeg nok ikke, som beskrevet ovenfor, at det er de som har den tilgjengelige kapitalen, men heller pappa Preben som gjør alt for sin lille, sykelig tynne og oversminka 16-åring. :)
Hehe =P Men det du sier nå er at norsk ungdom i 15-16-årsalderen ikke missunner andre med mere penger enn dem selv? Herre, tror aldri jeg har sett så mye missunnelse som på slutten av ungdomsskolen.
Hva vil du frem til, egentlig?
At folk som går i dyre merkeklær ofte er penere enn folk som går i billig tøy :) Endret av FredericC
Lenke til kommentar

Dårleg forsøk på å provosere, og eg ser ikkje korleis det faktum at eg brukar nynorsk som skrivemål, eller i kva grad du ikkje kan det skal ha noko som helst å seie i denne samanhengen.

 

Og du hadde satans flaks som brukte ordet "ofte". Så lenge det ordet står der betyr setninga det same om enn det står "At folk som går i dyre merkeklær ofte er penere enn folk som går i billig tøy " eller "At folk som går i billig tøy ofte er penere enn folk som går i dyre merkeklær"

 

Kva du i utgangspunktet meinte er uansett like åpenlyst, og du framstår som skummelt ukritisk til det du sjølv uttalar deg om. :)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
  Dårleg forsøk på å provosere, og eg ser ikkje korleis det faktum at eg brukar nynorsk som skrivemål, eller i kva grad du ikkje kan det skal ha noko som helst å seie i denne samanhengen.
Beklager, ble bare overveldet over å se en som mesterer nynorsk som skriftspråk :)

 

Tar jeg helt feil hvis ofte=majoriteten av tilfellene? Da har jeg i såfall uttrykket meg feil :)

Lenke til kommentar

Ofte er eit veldig relativt utrykk, kan godt bety begge deler alt etter samanhenga. Så har du lært noko nytt i dag òg.

 

Men seier du at det du meinte var at- det av og til hender at folk som brukar dyre klede er penare enn folk som kler seg billleg - så får du meg berre ikkje til å tru på deg. Beklagar.

 

Eg trur vi begge veit godt at om ein person er pen eller ikkje er heilt uavhengig av klesstil. Klede kan brukast til å framheve utsjånad og stil, men det kan ikkje automatisk gjere ein person pen. D'oh.

Lenke til kommentar

FredricC: Hvis du alllikevel ville ta opp diskusjonen, kan vi kanskje fortsette der hvor vi var? :)

 

Jeg lurer fremdeles på dette spesielt:

 

Det tviler jeg ikke på. Men dyre merkenavn lager som regel fine klær?

 

En flashy DG-genser er ikke pen selv om den er dyr og det står Dolce & Gabbana klistret utover den ... Tar du poenget mitt?

8319446[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ser du er i tråden, wh1te -> har trolling blitt lov nå? ;p

8345661[/snapback]

 

Jeg sitter på en ødelagt maskin, så det er veldig lite moderering jeg kan foreta meg akkurat nå. Det ser ut som alt er rolig her inne nå, så jeg sier bare "carry on".

Lenke til kommentar
At folk som går i dyre merkeklær ofte er penere enn folk som går i billig tøy :)

8345095[/snapback]

 

Kan det ikke like gjerne være omvendt - at folk som går i dyre klær ofte ikke er så pene, og derfor føler de er nødt til å gå i nettopp dyre klær, for å kompensere for dette?

 

Egentlig er det ikke noe å diskutere, siden sammenhengen ikke tillater at man deler inn i «dyre» og «billige» klær. Drar man til London og kjøper seg en håpløs Versace-jakke og tre G.Armani-bukser, som alle er stygge, betyr det ikke at man er pen, men at man kjøper dyre merker fordi man ønsker å uttrykke noe.

 

Andre igjen kjøper dyre klær ikke fordi det er ute etter et spesielt merke som gir spesielle assiosasjoner på grunn av nettopp dette, men fordi de er interessert i moter og trender, og de ønsker å bygge et image basert på en stil - ikke på tilfeldige enkeltplagg hvor merket og prisen utgjør forskjellen på dyrt/billig plagg.

Lenke til kommentar

Skal vi vurdere å lage en egen tråd om dette? Føler det tar av litt her.

 

Eg trur vi begge veit godt at om ein person er pen eller ikkje er heilt uavhengig av klesstil. Klede kan brukast til å framheve utsjånad og stil, men det kan ikkje automatisk gjere ein person pen.
Med tanke på at klærne du har på deg sikkert dekker minst 80% av deg, vil jeg si at pent tøy har en del å si. I tillegg til utseende, karisma og naturlig utstråling :)

 

En flashy DG-genser er ikke pen selv om den er dyr og det står Dolce & Gabbana klistret utover den ... Tar du poenget mitt?

Jeg tar poenget ja. Men den kan faktisk være veldig fin og. Virker som du kritiserer ungdommene mere for å kjøpe stygge klær enn for å bruke for mye penger.

 

Haha, du vet virkelig ikke hva du prater om
Du fjernet en viktig smiley der. Og hvorfor sier du at jeg ikke vet hva jeg prater om, når du antyder at jeg troller?
Og hva definerer du som "fattig" ?

Under fattigdomsgrensen.
Lenke til kommentar
At folk som går i dyre merkeklær ofte er penere enn folk som går i billig tøy :)

8345095[/snapback]

Kan det ikke like gjerne være omvendt - at folk som går i dyre klær ofte ikke er så pene, og derfor føler de er nødt til å gå i nettopp dyre klær, for å kompensere for dette?

8345932[/snapback]

Kan det ikke være begge deler? :) Det finnes forresten flere grunner til å kjøpe dyre klær enn at man vil være pen.
Egentlig er det ikke noe å diskutere, siden sammenhengen ikke tillater at man deler inn i «dyre» og «billige» klær. Drar man til London og kjøper seg en håpløs Versace-jakke og tre G.Armani-bukser, som alle er stygge, betyr det ikke at man er pen, men at man kjøper dyre merker fordi man ønsker å uttrykke noe.

Da er det vel bare å styre unna de stygge klærene? Eller kanskje de dyre klærene bare ikke er i din stil? Personlig synes jeg at allede Evisu-buksene til godt over 2000,- er dritstygge fordi de ikke passer min stil.
Andre igjen kjøper dyre klær ikke fordi det er ute etter et spesielt merke som gir spesielle assiosasjoner på grunn av nettopp dette, men fordi de er interessert i moter og trender, og de ønsker å bygge et image basert på en stil - ikke på tilfeldige enkeltplagg hvor merket og prisen utgjør forskjellen på dyrt/billig plagg.
Dette gjelder også ungdommer i 15-16års-alderen. Ser ikke hva som er galt med å kjøpe fine enkeltplagg, og så kombinere disse?

 

Edit: Beklager at jeg postet 2 innlegg etterhverandre.

Endret av FredericC
Lenke til kommentar
Da er det vel bare å styre unna de stygge klærene?

 

Grunnen til at de velger «stygge» klær er jo gjerne at disse gjerne har en godt synlig logo eller andre måter å vise merkenavnet på (f.eks. ved å bruke enkelte mønstre som assosieres med dette, osv.). Du sier at jeg kritiserer ungdom for å kjøpe stygge klær, og det har du helt rett i. Jeg synes motivasjonen bak er viktig: Kjøper man et plagg fordi man er ute etter et bestemt merke, for å vise at man bruker nettopp dette merket, vitner det om mindreverdighetskomplekser, dårlig selvtillit eller at man ønsker å kompensere for noe (for eksempel dårlig utseende), eventuelt at man ønsker å utstråle noe (som man gjerne ikke er), f.eks. at man er rik og suksessfull. Som sagt før i tråden ønsker som regel ikke de med mye penger å vise nettopp dette.

 

Det finnes andre grunner til å kjøpe dyre klær (f.eks. å være interessert i moter og trender, og dermed stiller høyere krav til klær og accessories., og at man av denne grunn ønsker å kjøpe klær av høyere kvalitet og av et mer dristig utseende osv.). Dette er selvfølgelig helt greit, føler jeg. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...