Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lividjeans anbefaler bløtlegging etter en ukes tid... nå har jeg brukt min i et par uker, og jeg er usikker på om jeg vil bløtlegge den nå eller ikke. :hmm:

 

http://www.lividjeans.com/product/jakob-japan-dry-selvage-2/

 

Mitt forrige par rådenim, Edwin ed55... bløtla jeg tidlig og resultatet ble greit. Hadde kanskje vært greit med hakket mer markerte fades tidligere. Det er vel det jeg oppnår med å ikke bløtlegge på et tidlig tidspunkt, ja?

 

Innspill?

Lenke til kommentar

Med bløtlegging så mener du vel soaking? De fleste bløtlegger jeansene sine for at de ikke skal krympe eller utvide seg videre og at det blir lettere å legge opp. Hvis du vil oppnå optimale fades bør du soake eller vaske dem flere måneder etter at du har kjøpt dem, for da vil kontrastene være mye mer tydligere og du få flere nyanser og fades.

 

Noen som har hørt om eller brukt http://www.indumenti.se ?

 

Ser de har samme dressene og jakkene som bla. Kent Wang tilbyr (eller rettere sagt, fra samme fabrikk...er jeg ganske sikker på), og prisene er jo ganske så fine. Ligger på rundt 3000-4000 kr nå, og oppover.

Ser ut som de har salg nå og mange av jakkene koster 2300-2600 NOK. Jeg har veldig lyst til å prøve de ut. MTO til den prisen er vel ikke så ille?

Lenke til kommentar

LA er jeg ikke glad i, men elsker SF. Besøk Seedstore i Richmond, de har litt kule greier fra blant annet Filson og Naked & Famous. Lett gangavstand fra både Golden Gate Park, som er rimelig pen, samt Haight-Ashbury, så i området der kan du lett slå ihjel noen timer. Ellers ligger det ganske mange kule butikker i Fillmore St., og der er også en magisk god vietnamesisk lunsjrestaurant. Den heter Bun Mee, og ligger noen butikker like nærheten med en del bra. Husker ingen navn akkurat nå, men skal se om jeg klarer å finne noe. Ellers åpner SuitSupply straks butikk, så den kan jo sjekkes ut.

 

Handlet ikke så mye sist jeg var der, så dårlig med konkrete tips. Mye rundt Union Square, alt fra Hermès og Goyard til Uniqlo og Zara, men enormt med turister der.

Lenke til kommentar

LA er en enorm by, og jeg anbefaler egentlig å gjøre unna handelen på en av outletene rundt. Hvis du kjører langs kysten (Highway 1) kan det være greit å stoppe ved et av outletene rett etter Santa Barbara. Jeg var i området i 2 uker i september i fjor, og hadde så og si ikke med meg noe mer enn det jeg reiste i. Slik kan du eventuelt handle skjorter, shorts og andre ting på veien.

 

Anbefaler å bruke mer tid på shopping i SF enn LA som Henrik C sier. Jeg følte det var bedre utvalg her, og en vesentlig bedre handleopplevelse. Uniqlo er et hett tips, sist jeg sjekket shipper de ikke til Norge, og kjeden tilbyr langt bedre basics enn H&M og Zara. Særlig OCBD-skjortene er verdt å ta en titt på. Ellers er det et stort senter rett ved Union Square (husker ikke helt hva det heter) med div. J Crew, Nordstrom og Kiehls hudprodukter.

Endret av Benevento
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler egentlig å bruke så lite som mulig tid i LA. Dra innom Venice bare for å ha gjort det, men dropp Hollywood. Syns LA er en veldig lite sjarmerende by.

 

På Market St and 5th., to-tre kvartaler sør for Union Square ligger det et ganske stort Westfield, mulig det du tenker på? Jeg var innom der og handlet et par solbriller og tittet raskt i et par av butikkene, og de har ganske så greit utvalg.

 

Rundt Washington Square Park i North Beach har de masse koselige italienske restauranter, det er et område jeg likte meg godt i for å spise lunsj og slappe av i en rolig park. Hyggelig område, og du rusler til midt i Chinatown på ti minutter -- hvor du kan forville deg inn i knøttsmå restauranter som såvidt er skiltet og spise fantastisk god mat til en god pris.

Lenke til kommentar

Skal du først innom LA bør du sjekke ut Epaulet og Self Edge, selv om sistnevnte har egen butikk i SF også. Ellers ville jeg tatt en titt innom Taylor Stitch, Welcome Stranger og Unionmade i SF.

 

FYI har ikke Epaulet butikk i LA lengre. De stengte i April eller Mai en gang om jeg ikke husker feil. Det var bare et prosjekt mens de startet EPLA-linjen.

Lenke til kommentar

Tips til steder å kikke innom i enten San Francisco eller Los Angeles? Er jo så store byer begge to, at det mest sannsynlig blir bare å gå rundt til du finner noe. Vil i hvert fall prøve å finne noen PRL-outlets eller lignende.

 

Henrik C kom meg i forkjøpet. Jeg kan jo nevne noen PRL-outlets. Det ligger en litt utenfor LA, i Camarillo. Jeg var ikke innom der fordi jeg tok den i Nevada rett ved grensen. Du skal vel innom Las Vegas en tur?

 

Rett ovenfor union square i SF ligger det en Allen Edmonds butikk. Var morsomt å stikke innom. Ligger en barbershop også i nærheten av Uniqlo. Fikk ikke prøvd en shave, for måtte forhåndsbestille.

 

Du bør også kjøre den veien opp til venstre etter golden gate bridge, så ser du hele byen. Ganske nice.

Førsteinntrykket mitt av SF var litt dårlig. Vi bodde i Fishermans wharf, og der var det så som så. Etter å ha vært inni byen og rundt omkring så synes jeg det var bra.

LA er overvurdert(eller er den vurdert i det hele tatt?) Selve byen er rett og slett ræva. Hollywood hadde jeg hørt mye rart om så forventet ingen ting. Det var lurt, for det også var ikke en ekstrem kulturell opplevelse. Fetteren min bor i west hollywood og sa det har blitt betraktelig bedre på de 7 årene. Så man kan bare forestille seg hvordan det var. Hollywood Hills, Beverly hills og Santa Monica beach er jo som man kan forvente.

Las Vegas er morsomt å se, men ikke noe mer. Har ingen ting å gjøre der hvis du ikke gambler eller er på strippeklubber....

Pacific coast highway var egentlig det beste på turen jeg var på.

 

Vi hadde bil, så rakk dette på en uke.

 

 

 

Glemte å nevne at det ligger en 3-4 etasjers Brooks brothers butikk også i union square

 

Et tips. TIPS! Tok med meg pengene av gammel (u)vane når jeg bestilte en drink, og bartenderen skjelte meg ut. Tips er forskjellen på om du gjør dagen til amerikanerne bra eller ikke.. Merkelig kultur men..

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...