Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på en bestilling fra Suit Supply. De har rask levering, så jeg rekker å finne meg noe nytt hvis den ikke passer. Spent på hvordan skjortene deres er. Lite å si på prisen, i alle fall.

Jeg er kjempefornøyd med mine. De holder seg selvsagt ikke like godt som mange dyrere skjorter, men uslåelige i den prisklassen. Ordentlige stoffer og konstruksjon.

 

Forresten, noen som har erfaring med rens av skjorter? Hvor mye vil det lønne seg å sende de til et renseri i stedet for å vaske dem i maskin? Bruker alltid riktig program og er forsiktig, men føler at det ikke er så bra for skjortene over lengere tid.

 

Edit: svært sjeldent at de blir flekkete og skitne, går mer på lukt og det hygeniske.

Endret av August.
Lenke til kommentar

 

Prøvde meg på en bestilling fra Suit Supply. De har rask levering, så jeg rekker å finne meg noe nytt hvis den ikke passer. Spent på hvordan skjortene deres er. Lite å si på prisen, i alle fall.

Jeg er kjempefornøyd med mine. De holder seg selvsagt ikke like godt som mange dyrere skjorter, men uslåelige i den prisklassen. Ordentlige stoffer og konstruksjon.

 

Forresten, noen som har erfaring med rens av skjorter? Hvor mye vil det lønne seg å sende de til et renseri i stedet for å vaske dem i maskin? Bruker alltid riktig program og er forsiktig, men føler at det ikke er så bra for skjortene over lengere tid.

 

Edit: svært sjeldent at de blir flekkete og skitne, går mer på lukt og det hygeniske.

 

 

Jeg har alltid vasket skjortene selv. Bomull på 40, selv om de fint tåler 60.

Skjorter med ull og silke i vasker jeg med Milo og ullprogram. I det siste har jeg begynt å vaske de fineste skjortene mine i vaskepose. Tror det er mer skånsomt.

 

Du kan vel prøve med rens, og se hva som skjer. Ellers har jeg inntrykk av at skjorterens er mest et amerikansk fenomen.

Selv har jeg den holdingen at en skjorte er et bruksplagg, egentlig er det underklær. De skal derfor vaskes og strykes mellom hver bruk, og de slites ut som alt annet. Jo finere skjortestoff, jo kortere levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker gjerne skjortene mine to ganger før jeg føler de må vaskes, men har ikke så fryktelig mange som går på rundgang. Det blir til at samme skjorte gjennomgår vask ganske ofte. Sett at jeg får gratis rensearbeid og det er veldig lett for meg å hente og levere tror jeg at det skal prøves ut, i alle fall på de variantene som i utgangspunktet ligger langt over mitt optimale budsjett.

Lenke til kommentar

Kom over en liten italiensk produsent av skjorter med håndsydde detaljer ved navn Fralbo. Falt litt for noen av skjortene og sendte en mail for å høre om tilgjengelighet og pris. Må si jeg fikk en veldig hyggelig respons. Skulle få tilsendt den jeg ønsket meg gratis :) Det hadde jeg overhodet ikke forventet. Eneste jeg behøvde å betale var fraktkostnadene. Blir spennende å se hvordan den er.

 

https://m.facebook.com/Fralbo

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tips til renseri i bergen da? Vet om det på lagunen, men vil jo helst ikke få ødelagt ting, og har ingen erfaringer.

 

 

Prøv å unngå det på lagunen hvertfall, jeg har flere dårlige erfaringer derfra;

-Ikke ferdig til avtalt tid

-Manglende knapper som de ikke engang vil lete etter (Blant annet til en jakke med ganske store spesielle knapper)

-Flekker på rensede klær som de ikke har fjernet

Og generelt dårlig service, de er ikke lett å ha med å gjøre.

 

Jeg er på utkikk etter nytt renseri selv, kommer ikke til å bruke det på lagunen igjen.

Lenke til kommentar

http://www.smartbuyglasses.no/designer-sunglasses/Persol/Persol-PO2953S-polarisert-108/58-200824.html

 

For godt til å være sant?

 

(Selfølgelig klart å miste paret mitt...)

Så vidt jeg har skjønt så er det faktisk helt sant. Har riktignok fått med meg at kundeservicen er helt elendig og at det er både mange gode og dårlige erfaringer. Varene skal i det minste være ekte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...