Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

Et tips. TIPS! Tok med meg pengene av gammel (u)vane når jeg bestilte en drink, og bartenderen skjelte meg ut. Tips er forskjellen på om du gjør dagen til amerikanerne bra eller ikke.. Merkelig kultur men..

 

 

Det er fordi lønnen til de som jobber i servicebransjen i all hovedsak er basert på tips. De tjener ofte minimum wage pluss tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Et tips. TIPS! Tok med meg pengene av gammel (u)vane når jeg bestilte en drink, og bartenderen skjelte meg ut. Tips er forskjellen på om du gjør dagen til amerikanerne bra eller ikke.. Merkelig kultur men..

 

 

Det er fordi lønnen til de som jobber i servicebransjen i all hovedsak er basert på tips. De tjener ofte minimum wage pluss tips.

 

 

 

Det stemmer. Men det er fortsatt en merkelig kultur. Er kansje for servicens skyld, i motsetning til her hvor folk får pengene uansett hvor sure de er mot kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt mer generelt om SF: Fisherman's Wharf kan du godt dra innom, men ikke et sted jeg ville brukt mye tid. Mange turister og generelt slitsomt område. Bodde på Hilton Fisherman's Wharf for mange år siden, ligger bra til, men området har masse masse masse turister og det er ikke altfor spennende nærområde.

 

Lei sykkel og sykle forbi Fisherman's Wharf, og ta turen ut til St. Francis Yacht Club. Det går en lang molo ut, og ytterst på The Wave Organ har du fin utsikt over byen, Golden Gate Bridge og Alcatraz. Da er du i Marina District, og går du sørover langs Fillmore St., så ligger det mye butikker og koselige kafeer og vinbarer i området - hold deg omtrent innenfor Chestnut St. og Union St., og bruk Fillmore eller en av de andre store gatene til å gå nord-sør på. Rapha har f.eks. butikk der hvis du skal ha sykkelklær, og litt klesbutikker her og der som virket ganske interessante da jeg kikket inn vinduene.

 

Ellers har jeg hørt at SoMA, South of Market, er et veldig kult område. Rakk dessverre ikke å utforske det noe særlig selv, men det skal være god mat og kule utesteder der -- så ville spurt noen på hotellet om tips, godt mulig at f.eks. resepsjonisten har noen gode råd som conciergen ikke normalt ville gitt.

Lenke til kommentar

Kjør over Golden Gate og ut til Redwood, det er ikke langt. Magisk sted med kjeeeeempestore trær. Var der i skumringen - ubetalelig. Det finnes ikke make sted på kloden. Du drar bare ikke forbi, det er en must.

 

Enig i at Fishermans Wharf er klein turistgreie. Fort gjort. Amerika på sitt tristeste, men artige sjøløver har de.

 

Castro er jo et spennende område for de som ikke bare er A4 seksuelt, dette er et stort område bebodd av mange homofile - der kan en få mangt ett syn og oppleve en annerledeshet vi ikke er forunt her på berget. Et refugium for undertrykte og en inspirasjon for mange mennesker verden over. Castro besøkes med respekt for de som har sloss en seig kamp for friheten til å være sånn en nå en gang er.

 

Haight-Ashbery er det gamle hippiestrøket, her ligger hasjbuler og veggisresturantene tett som sludd en maidag på Sunnmøre. Artig å se den delen av California og.

 

Erkebiskopen av San Francisco har en helt fabelaktig katedral, St Marys. Du trenger ikke være spesielt religiøs, heller ikke særlig opptatt av arkitektur for å bli overveldet av dette utrolige bygget som ikke minner om noen andre bygg. Det er bare noe helt for seg selv, og man kan undres hvordan arkitekten har kommet på ideen, for ikke å si ideene - for har er mange detaljer som viser seg når en ser etter.

Og ikke minst hvordan ingeniørene har klart å reise dette bygget som kan virke som det strider mot naturlovene - nesten som Gud; han som har laget alle lovene, men selv ikke er underlagt dem. Vel verd å la seg bli bergtatt av.

 

Chinatown er langt mer autentisk enn i New York, på godt og vondt. Det er ikke nødvendigvis stedet du får direkte matlyst. Mye graps i de sjappene der.

 

Og vær forsiktig med clam chowder, dette obskure og slimaktige oppkoket de innfødte kaller en suppe, gjerne servert i en uthult gigantbolle. Ikke noe for sarte nordmenn. Amerikansk kjøkken på sitt mest mislykkede.

Lenke til kommentar

Tips til butikker verdt et besøk i Barcelona? Er det mye å spare på f.eks. PRL sammenlignet med her hjemme?

Prisene på PRL er stort sett det samme i hele Europa, om ikke en hundrelapp billigere. Er riktignok en outlet ikke langt unna byen med mange butikker, blant annet PRL. Kjempebillige klær, men som regel er det varer produsert nettopp for outlet-salg. Kvaliteten kan derfor være merkbart dårligere enn butikkvarene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom Høyer på Egertorget i dag. Begynner å bli ganske imponert over vareutvalget der. Isaia, Tombolini, Eleventy, Gaiola, Lardini, Canali, Drake's, Carmina, Barba Napoli, Borreli ++

 

Sikkert gammelt nytt for mange, men ganske kult med norske butikker med et vareutvalg på et såpass høyt nivå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var innom Høyer på Egertorget i dag. Begynner å bli ganske imponert over vareutvalget der. Isaia, Tombolini, Eleventy, Gaiola, Lardini, Canali, Drake's, Carmina, Barba Napoli, Borreli ++

 

Sikkert gammelt nytt for mange, men ganske kult med norske butikker med et vareutvalg på et såpass høyt nivå.

Ja, Church's, Incotex, Sunspel, lista er lang selv uten å nevne high fashion-merkene og alt det andre i den andre avdelingen. Blir deprimert hver gang jeg er innom, det er så dyrt. :(((
Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til et sted å kjøpe en hvit skjorte som ikke koster alt for mye? Skal i et bryllup neste helg og fant nettopp ut at jeg ikke har noen hvit skjorte som passer. Hvor bør jeg lete? Hørt at Menswear er ok, men blir glad for andre forslag.

Eton har ganske gode penskjorter, men de koster altfor mye, ca 11-1200. Stenströms har også relativt gode skjorter i samme prisklasse som Eton.

 

I lavere prisklasse er jeg usikker hva som er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...