Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at det var en produksjonsfeil på et par sko jeg kjøpte fra Herring lovte de meg 50% på hvilke som helst par sko, har fortsatt ikke greid å bruke den da disse skoene jeg nå kjøpte var på salg fra før av.

 

Så de hadde fått inn Alfred Sargent nå, det må da være ok på 50%?

Lenke til kommentar

Så de hadde fått inn Alfred Sargent nå, det må da være ok på 50%?

 

Synes disse var meget pene. AS Ramsay i oak calf. (hvis man liker dubmonks da) 337£ minus VAT delt på to. Ganske akseptabelt imo.

 

Når vi er inne på sko, tenkte å kjøpe meg et par penny loafers. Semsket eller vanlig, glatt skinn, hva ville dere gått for?

 

Alfred%20Sargent-Alfred%20Sargent%20Ramsey-Oak%20Calf-6904-3662-1.jpg

Lenke til kommentar

Synes f. eks de Rankiz postet i bildetråden ville funket for de fleste. Teikset er vel at de er relativt slanke og brukes sammen med klær som generelt har god passform. Mye av gammel mann-looken forsvinner da. Men er i utgangspunktet enig, semsket funker bedre. Ellers foretrekker jeg egentlig tassle loafers over penny loafers sånn generelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan det ikke bare være en internasjonal standard på klesstørrelser? :( Har en skjorte i medium som passer perfekt og en annen i small som er for stor!

 

Jaja, jeg driter i at skjortene dekker mesteparten av rumpa så lenge selve passformen er grei (noe den er). Skal jeg være så petimetrisk(?) vil jeg aldri finne meg nye klær.

Lenke til kommentar

Noen som har noe peiling på hvordan gingham-stoffene til Luxire er til sommerbruk, og hvordan de generelt er til hverdagslige anledninger? Vurderer også chambray, så hvis noen har noen erfaringer såvær så snill og skrik ut.

 

Vel, jeg har ikke kjøpt noen ginghamskjorter fra Luxire, men jeg kjøpte litt ymse stoffprøver i gingham-mønster. Se denne posten for mine (korte) betraktninger rundt de ulike stoffprøvene. Hvis du fortsatt lurer på noe, er det bare å fyre løs.

 

Tenker trolig å bestille rådenim pluss en navy chambray (fra Brembana). Den er sånn jeg har forstått det ganske tykk, ca på linje med oxford-stoffene deres. (er hvertfall kalt "heavy weight") Det har vært litt diskusjoner frem og tilbake på dette med chambray-stoff som kan funke til sommer nå på SF i Luxire-tråden. Ville søkt litt rundt der.

Lenke til kommentar

På emnet Docksides, imponert over hva de tåler. Hadde en del sand på mine mandag forrige uke, så skylte det av med saltvann da jeg var i båten. De fikk gjennomgå en del regn, saltvann og sand inntil jeg fikk byttet til støvler noen timer senere, før de ble slengt i en bag hvor jeg glemte de. Kom på at de lå der i går og fikk tatt de ut, og de så ikke ut til å ha tatt synlig skade av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...