Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er tommelfingerregelen for hvordan en jakke skal sitte i forhold til brystet? Leste litt på SF, og en fyr sa 3'' (7,6 cm) mellomrom mellom jakken og brystet. Virker det ikke ganske mye?

 

Hvis du sikter til dress eller en SC så kommer litt an på stilen og landet den er laget i. Italienerne liker det ofte trangere enn i England og USA.

Jeg synes en god regel er at du bør få tre-fire fingre mellom jakka og magen når den er kneppet. Da er 7,6 cm litt mye, men ikke ekstremt mye.

Jeg synes det er finere om jakka heller er for litt for vid enn litt for trang.

Lenke til kommentar

Alle flyselskap har selvfølgelig en sikkerhetsfaktor når de beregner hvor mye drivstoff de skal ha, det sier seg selv. De får selvfølgelig ikke lov til å fly hvis de akkurat har nok. Hvor stor denne sikkerhetsfaktoren er kan vel variere innenfor hvert enkelt selskap, men jeg regner med at det finnes en minimumsverdi.

 

 

Standarden er vel at man skal ha nok til å komme seg til destinasjonen, fra destinasjonen til alternativ landingsplass og i tillegg 45 minutter holding, men man kan møte på ufortsett motvind og lignende som gjør at man bruker mer drivstoff.

Lenke til kommentar

Hvis du sikter til dress eller en SC så kommer litt an på stilen og landet den er laget i. Italienerne liker det ofte trangere enn i England og USA.

Jeg synes en god regel er at du bør få tre-fire fingre mellom jakka og magen når den er kneppet. Da er 7,6 cm litt mye, men ikke ekstremt mye.

Jeg synes det er finere om jakka heller er for litt for vid enn litt for trang.

Skal jakken være veldig stram da når man har tre-fingre mellom jakken og magen, eller sånn akkurat passe? Hva er det best å passe på, og hva er vanskeligst å fikse når man skal kjøpe en RTW-jakke?

Lenke til kommentar

Den skal ikke være veldig stram, men du skal få fingrene lett mellom.

 

Skuldrene er det viktigste på en RTW-jakke. Hvis de ikke passer så er det vanskelig å fikse, og det får betyding for resten av jakken.

RTW er oftest laget med knappest mulig mål, så det er som regel vanskelig å utvide og forlenge en jakke. Kjøp heller noe som er for stort og få det sydd inn.

Lenke til kommentar

 

hvor var den barberbutikken i oslo?

Mener det ligger en barberer i Prinsens gate. Vet ikke om det er den du tenker på?

 

Tipper han mener dapper - en butikk som selger barberutstyr (i samarbeid med barbershop.no) og (hipster-)sykkelting. Den ligger i Nordre gate på Grünerløkka. Rett ved vinmonopolet i markveien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er vanskelig å få myke landinger med B737

 

Derfor de kaller det Boeing. Boeing Boeing Boeing Boeing

Var snakk om en B787 da, men Boeing-prinsippet ditt fungerer vel fremdeles :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...