Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for alle svar på forrige side.

Er det slik at en er nødt til å spørre om en egen kvittering for VAT-refundering i tillegg til den vanlige kvittering?

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har en Exentri-lommebok med en firmalogo på, som jeg fikk av stefaren min (hadde aldri betalt fullpris for den), og selv om jeg ikke bruker den til vanlig synes jeg likevel den er ganske kjekk pga. størrelsen i forhold til antall kort du får plass til. Også føles den veldig solid. For all del, den er overpriset og kvaliteten er så som så med kjempetynt, billig skinn, men den gjør det den skal gjøre veldig bra.

 

Du bør sjekke innom cordings også når du er det

Lenke til kommentar

Angående skjorter fra Luxire så har jeg fikset mål og det er klart, men jeg lurte på noen småting.

 

Jeg tenker BD-krage, center pleats og standard placket.

 

Men hva tenker folk om en liten brystlomme? Ser Everlane, Epaulet, BB og en rekke andre har en liten brystlomme på ene siden av sine OCBDs mens PRL slim-fit ikke har dette. Ville dere gått for en lomme eller ikke?

 

Ser for meg det ser litt "tomt ut" hvis man ikke har PRL-logoen (nei, jeg er ikke veldig opptatt av å flashe polospilleren) eller en brystlomme der. Merk: Dette gjelder særlig plaine OCBDs, hvor det skjer heller lite i form av mønster og slikt.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Bare spør om de kan ordne Tax-free for deg, så får du stort sett det du trenger. Har vært borti at butikker har gjort feil og jeg ikke har fått igjen penger.

 

Litt usikker på dette, men mener at om du tar med de stemplede kvitteringene til Norge så slipper du å betale gebyr for å få pengene utbetalt. Du må altså veksle de inn her, men stemplene må du få i UK.

Vil det si at jeg er nødt til å betale norsk moms for å få utbetalt den engelske momsen..? Ble litt forvirret nå, trodde jeg fikk utbetalt den engelske momsen på flyplassen i England. Skal prøve å søke litt mer og se om jeg blir litt klokere.

 

Edit: Takk for tipset, Bork.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Angående skjorter fra Luxire så har jeg fikset mål og det er klart, men jeg lurte på noen småting.

 

Jeg tenker BD-krage, center pleats og standard placket.

 

Men hva tenker folk om en liten brystlomme? Ser Everlane, Epaulet, BB og en rekke andre har en liten brystlomme på ene siden av sine OCBDs mens PRL slim-fit ikke har dette. Ville dere gått for en lomme eller ikke?

 

Ser for meg det ser litt "tomt ut" hvis man ikke har PRL-logoen (nei, jeg er ikke veldig opptatt av å flashe polospilleren) eller en brystlomme der. Merk: Dette gjelder særlig plaine OCBDs, hvor det skjer heller lite i form av mønster og slikt.

liker lomme . At det ikke er noen logo er egentlig et pluss i min bok.

Lenke til kommentar

Angående skjorter fra Luxire så har jeg fikset mål og det er klart, men jeg lurte på noen småting.

 

Jeg tenker BD-krage, center pleats og standard placket.

 

Men hva tenker folk om en liten brystlomme? Ser Everlane, Epaulet, BB og en rekke andre har en liten brystlomme på ene siden av sine OCBDs mens PRL slim-fit ikke har dette. Ville dere gått for en lomme eller ikke?

 

Ser for meg det ser litt "tomt ut" hvis man ikke har PRL-logoen (nei, jeg er ikke veldig opptatt av å flashe polospilleren) eller en brystlomme der. Merk: Dette gjelder særlig plaine OCBDs, hvor det skjer heller lite i form av mønster og slikt.

Du kan ha lomme på uformelle skjorter, men jeg foretrekker ingen lomme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil det si at jeg er nødt til å betale norsk moms for å få utbetalt den engelske momsen..? Ble litt forvirret nå, trodde jeg fikk utbetalt den engelske momsen på flyplassen i England. Skal prøve å søke litt mer og se om jeg blir litt klokere.

 

Edit: Takk for tipset, Bork.

 

Engelsk vat fikser du på flyplassen i England ja. Du skal være meget lovlydig for å gidde å betale norsk moms på varer du har med deg.

Lenke til kommentar

Var en som lurte på kvaliteten på asos sine skjorter litt lengre bak?

 

Jeg fikk en oxford button down for noen dager siden, og kvaliteten er helt ok. Mye mer enn det jeg forventet av en skjorte jeg betalte 120kr for. Stoffet kjennes solid ut, og jeg syns ikke det er dårlig å betale 120kr for en 100% bomull skjorte.

Regner vel ikke med at den holder seg så lenge, men det er heller ikke så farlig til den prisen. Var egentlig kun et kjøp for å gå over en grense for å få raskere frakt.

Lenke til kommentar

^Er kun momspålagt om man handler varer for over 5000,- tror jeg det er. Ingen som bryr seg om sånt uansett.

Engelsk vat fikser du på flyplassen i England ja. Du skal være meget lovlydig for å gidde å betale norsk moms på varer du har med deg.

Okey, tolket det slik at jeg kanskje måtte betale norsk moms for å få utbetalt den engelske momsen.

Er nok ikke lovlydig nok til at jeg betaler norsk moms om jeg kan slippe det.

Er dog spent på dressen og om det blir noe trøbbel med den når den en gang blir sendt til meg. Men den tid, den sorg.

Takk for svar, begge to.

 

Edit: Noen generelle tips angående bestilling av dress?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hvordan fikser jeg dette på den Luxire skjorten jeg skal bestille? Tok utgangspunkt i en PRL OCBD jeg har og føler jeg har fått sett litt på målene og justert noe i forhold til PRL-skjorten men særlig rundt skjorteermet er det litt vel mye stoff. (dårlig forklart, men omtrent slik som på bildet) Det blir vel området ved brystet/borte ved der sømmen til skjorteermet begynner.

 

Da tenker jeg at jeg må justere "rounded armhole", men også "chest", enig i den antagelsen? Er litt noob på å drive å måle skjorter og samtidig tenke på hvordan man justerer de til en god fit.

 

Her finner dere hvordan Luxire måler slik at dere ser hva jeg mener med målene.

post-51400-0-60465100-1359667368_thumb.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

En skjorte skal ikke være helt "glatt". Grunnen til at en dressjakke kan være tilnærmet uten krøller er at den er bygget opp så den har et slags rammeverk. Man kan ikke oppnå det samme med en skjorte.

 

For å svare på spørsmålet ditt, reduser målet på biceps noen cm, og muligens brystet hvis det også er et problem. Du kan legge til andre mål enn de som er standard i kommentarfeltet.

Lenke til kommentar

En skjorte skal ikke være helt "glatt". Grunnen til at en dressjakke kan være tilnærmet uten krøller er at den er bygget opp så den har et slags rammeverk. Man kan ikke oppnå det samme med en skjorte.

 

For å svare på spørsmålet ditt, reduser målet på biceps noen cm, og muligens brystet hvis det også er et problem. Du kan legge til andre mål enn de som er standard i kommentarfeltet.

 

OK, takk!

 

Får vel bare bestille og justere etter jeg har fått den første skjorten min ut ifra disse målene.

Lenke til kommentar

Kjøp en som passer. ;-)

Det burde jo være den enkle biten ettersom det er er bespoke (vel, så bespoke den kan bli uten fittings) :p

Nevnte jo at jeg skal få ordnet dress hos W.W. Chan. Spørsmålet gikk vel heller på alle valgmulighetene og stoff. Å bestille skreddersydd er en ny erfaring for meg, så vil forsikre meg om at jeg ikke gjør noen dumme valg. :)

Lenke til kommentar

Spør ham om ulike stoffer og hva han vil anbefale, så spør han deg noen spørsmål om hva du liker og ikke liker. Såvidt jeg har skjønt skal han være god til å hjelpe deg å ta en avgjørelse som passer for deg.

 

Hvis det er noen konkrete ting du lurer på om lapeller, single vent vs doble osv er det sikkert lettere åfå svar hvis du stiller konkrete spørsmål, gjerne med bilde av en dress du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...