Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hvem her rocker barbourjakke (oilskin?), jeans(?), bag fra Filson og mørke semskede chelsea-boots på BI i dag? Overbevist om at det er en eller annen herfra jeg så..

Hvis han hadde Burberry-skjerf må det ha vært fkm.

 

funny,meme,weird-96c08b46518f314cf222e66bcf0fa84a_m.jpg

 

 

 

 

Edit: Bare for å komme med et innspill til diskusjonen kan jeg nevne at jeg vil tro at alle som er jevnlig innom SF vet om den mye omtalte vintagesiden.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne på VW flere ganger, men har følelsen av at lukten på klærne samsvarer med alderen.

 

Hvis du setter spørsmålstegn ved lukten av vintage, kan du vel bare innse at du aldri kommer til å handle vintage, og vintage whistles er vel derfor ikke din kopp med te. Flott er det for de som gjør det, it leaves more for the crowd to fight over.

Lenke til kommentar

I tilfelle noen glemmer å spørre: Jeg reiser gratis, og hotellet er også gratis :love:

 

Satt noen hjerter bak, for å avdramatisere litt. Kan i tilegg adde: Er det vanlig prosedyre at ansatte i butikker ikke har snøring på hva jeg mener når jeg spør etter Oxfords, cap toe, etc? Ble gående å surre rundt i tosiffra antall butikker hvor flesteparten av de ansatte henviste meg til sko jeg aldri håper ser dagslys.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Bangkok calling.

 

Skal en helgetur til Bangkok den 26-27NOV.

 

Skal bo like ved MBK, Siam Paragon og Central World, men det hadde vært knallis med tips fra noen andre.

 

 

Før noen spør: Jeg reiser en helg fordi jeg reiser gratis og hotellet er også gratis :---D

Har du dårlig tid og vil innom butikker som holder høy kvalitet ville jeg hvertfall besøkt Central World først. Deretter MBK som har hundrevis av boder.

Lenke til kommentar

Det er et catch22 - veldig få skobutikker tjener noe på å gi ansatte mer opplæring (eller ta inn bedre sko) fordi majoriteten av norske skokjøpere ikke bryr seg. Og siden ingen skoselgere kan noen ting, er det ingen som får noen særlig skokjøpere til å bry seg. Ingenting er forøvrig som å gå til en fagmann som brenner for faget sitt, da lærer man mye., (Noen ganger litt for mye, men han gav meg i hvert fall en gratis muntlig verdivurdering av smykkene jeg ville ha en gratis "bomkjøp eller ikke"-vurdering av, så da skal man vel ikke klage..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..?

Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær.

Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe".

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...