Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..?

Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær.

Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe".

 

Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var en runde rundt i klesbutikker for å høre om noen av dem hadde klesbørster. Samtlige så på meg som om jeg hadde kommet fra månen og de kom trekkende med disse klisterrullene i stedet. Når jeg så undestreket at det var klesbørste jeg var på jakt etter så bare ristet de fortvilet på hodet, som om jeg hadde spurt etter doble fustasjopphengsforkoblinger.

 

Er virkelig nordmenn så håpløse at vi har ødelagt hele bekledningsmarkedet her i landet?

Lenke til kommentar

Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..?

Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær.

Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe".

 

Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var en runde rundt i klesbutikker for å høre om noen av dem hadde klesbørster. Samtlige så på meg som om jeg hadde kommet fra månen og de kom trekkende med disse klisterrullene i stedet. Når jeg så undestreket at det var klesbørste jeg var på jakt etter så bare ristet de fortvilet på hodet, som om jeg hadde spurt etter doble fustasjopphengsforkoblinger.

 

Er virkelig nordmenn så håpløse at vi har ødelagt hele bekledningsmarkedet her i landet?

Ja, faktisk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag! Har pleid å bruke slimfit RL skjorter, men det er blitt for trange så jeg prøvde custom fit i dag. Endelig passer de, så da kan jeg begynne å kjøpe RL skjorter fra USA, noe jeg ikke kunne tidligere pga mangelen på slim fit skjorter. :thumbup:

 

EDIT: Er det noen som vet hvor mange inches RL custom fit i small er? Er det ikke 14.5"?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag!

Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat.

 

Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt.

 

Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag!

Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat.

 

Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt.

 

Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim?

 

Haha, kjipt. Ble irritert når jeg måtte betale 500kr i toll og moms, er jo nesten halvparten av det klokka koster... Ikke smart av Christoper Ward å legge med faktura når pakka blir stoppa i tollen, får jo faktura på epost uansett.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Rart de ikke har det klart, egentlig, hvis alligatpr-typen de har laget reimen av står på CITES-listen. Er jo ganske standard med CITES-sertifikater om man handler med produkter fra artene som står på den listen. Men trodde ikke aligatorene de hadde i USA stod på den. Krokodille derimot, kunne jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag!

Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat.

 

Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt.

 

Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim?

 

Rart. Jeg kjøpte en klokke med aligatorrem derfra til samboeren min, og den ble stoppet, men den gikk gjennom uten problemer (bortsett fra at det tok 2 uker ekstra av en eller annen grunn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...