Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Først av alt: Imponerende post:-) Jeg har prøvd å svare på noen av påstandene dine.

 

Wall Street firmaet Bernard L. Madoff Investment Securities LLC var registrert på NASDAQ og var ein gong ein av dei største Wall Street-firma:

 

"At one point, the firm was the largest market maker on the Nasdaq market."

Link

 

I desember 2008 innrømte Bernard Madoff at han dreiv ein Ponzi-scheme og fekk 150 års fengsel (merkelig straff for øvrig) og skal ha lurt nesten 65 milliardar dollar ut av folk.

 

Ditt argument er irrelevant

 

 

Jeg velger å stole på de sterke institusjonene som kommer med informasjonen

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

 

Oljefondet vil tene pengar, det ligg pengar i Nu Skin. Har du forresten ei kjelde?

 

 

http://www.nbim.no/n...r/beholdninger/

 

Bullshit. Occams barberblad passar bra her. For å auke GSV og provisjon MÅ ein rekruttere nye distributørar som igjen rekrutterer nye distributørar. Ergo, rekruttering fører til sal som fører til provisjon.

 

 

 

Hvordan øker man GSV? Selge flere produkter. Hundre mennesker som ikke gjør noe gir deg ingen provisjon

 

Nu Skin bryter med 3 av punktene under lovlige nettverksselskap:

 

1) Den søkende distributøren/selgeren skal tydlig informeres om alle kostnader i forbindelse med å bli distributør/selger

- Dette var ikkje tilfellet når eg og nokre eg kjenner vart introdusert. "Veien blir til mens man går" var det ein som sa.

 

2) Produktene skal være reelle og den sentrale delen i virksomheten

- Eg veit de ikkje vil innrømme det, men rekruttering er og blir den sentrale delen av Nu Skin og andre MLM. Under eit seminar eg var på snakka dei 60% om businessplanen, 30% om suksesshistoriar og 10% om produkta.

 

3) Mer enn halvparten av inntektene skal skal komme fra salg av produkter, og ikke gjennom rekrutering av nye distributører/selgere.

- I Nu Skin og MLM er kjøparane selgarane og omvendt. Dei seier riktig nok at ein må selje produkt til minst 5 personar kvar månad, men dei har ikkje ei godt nok system som kontrollerer dette. Dei uttalar sjølv at randomiserte kontrollar vert gjort. I 2012 synest eg det er rart at noko såpass enkelt ikkje kan kontrollerast med eit godt utvikla system.

 

 

 

1. Jeg beklager at du ikke fikk all informasjon

 

2. Har svart

 

3. 100% av inntektene kommer fra produktsalg

 

Hehe, det der er seriøst det dummaste argumentet som finst innan MLM. Du har sett

har du ikkje? Ja, vårt samfunn er bygd opp hierarkisk, som ein pyramide. Men det er ikkje noko galt med det. Pyramiden er fin den, ein god bygningsstruktur som ein finn i Egypt. Problemet er at ordet pyramide er blitt brukt så ofte i pyramidespel-samanhengar at varsellampar automatisk blinkar når ein høyrer ordet pyramide.

 

 

 

Enig der. T5PC har ødelagt veldig mye for vår måte å jobbe på i Norge

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Hvilke selskaper bygges IKKE som en pyramide?

 

Selskaper der mann rykker opp i grader i et system, ikkje der man rekruterer mennesker under seg.

 

Nu skin og andre pyramidespill handler om å danne nettverk, ecology ol selskaper jobber på akkurat samme måten og det handler om EN ting. Få flere mennesker inn, få flere til å kjøpe produktene, dei få som klarer å lure mennesker inn og får dem til å kjøpe produktet får litt tilbake for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pyyyyyyyyyyyraaaaaaaaaaaamiiiiiiiiiideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

 

 

Kva med at du må generere 2000 psv for å ha rett å lønn kvar månede da?

 

Og at du må rekrutere 4-5 personer for å klare leder kvalliken?

 

Og at du må heile tida opprettholde en viss generering for å ikkje dette av lasset?

 

 

pyraaaaaaaamideeeeeeeeeeeeeeeee

Endret av Priim
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Pyyyyyyyyyyyraaaaaaaaaaaamiiiiiiiiiideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

 

 

Kva med at du må generere 2000 psv for å ha rett å lønn kvar månede da?

 

Og at du må rekrutere 4-5 personer for å klare leder kvalliken?

 

Og at du må heile tida opprettholde en viss generering for å ikkje dette av lasset?

 

 

pyraaaaaaaamideeeeeeeeeeeeeeeee

 

Som jeg har prøvd å forklare før så er det faktisk en jobb som må gjøres. Det virker her som om du tror at så lenge du betaler den ufattelige sum av 7310,- for å starte buisnessen så tror du at pengene kommer fallende fra himmelen.

 

Dette er en mulighet som er lik for alle.

 

Du må generere 4500 poeng (GSV) i løpet av 1 til 3 måneder for å bli leder. (Executive) Du må ha minimum 2000 poeng (GSV) for å opprettholde pin-level. Det er derfor du bygger nettverk. Nettverksmarkesdføring, MLM, social buisness.

 

Alle poeng kommer fra produktsalg i din organisasjon. GSV (Gruppesalgsvolum) PSV (Personlig salgsvolum)

 

Jeg tror den godeste Zapticon linket til en kompensasjonsplan noen sider tilbake. Alt står der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har forklart deg kvifor eg mener Nu skin kvalifiserer til pyramidespill, kan du fortelle meg kvifor det ikkje er det?

 

 

Det har vel strengt tatt jeg også gjort. Men hvis vi kan bli enige om en definisjon så kan vi ta det derfra?

 

Jeg kan stå for denne:

 

"Et pyramidespill er en ikke levedyktig forretningsmodell som består i pengeforflytninger hovedsakelig ved å få flere personer inn i systemet, vanligvis uten eller med symbolsk leveranse av produkter eller tjenester."

 

Kan du?

Lenke til kommentar

Det har vel strengt tatt jeg også gjort. Men hvis vi kan bli enige om en definisjon så kan vi ta det derfra?

 

Jeg kan stå for denne:

 

"Et pyramidespill er en ikke levedyktig forretningsmodell som består i pengeforflytninger hovedsakelig ved å få flere personer inn i systemet, vanligvis uten eller med symbolsk leveranse av produkter eller tjenester."

 

Kan du?

 

Et pyramidespill er absolutt en levedyktig forretningsmodell, så den faller fra kvarandre i første setninga.

 

Et pyramidespill er en forretningsmodell som danner seg ut i fra et reint rekruteringssymbol, det er en modell der selskapet bygger sitt renome og arbeider strategisk ut i fra å anskaffe seg 'medlemmer'

Et pyramidespill vil alltid jobbe opp mot en viss rekruteringsmodell der det handler om å anskaffe mennesker for å fremme et visst motiv eller eit produkt. Produktet kan være av ymsekvalitet men man må ha relasjoner eller tilknytning til pyramiden for å nå tak i produktene.

 

Pyramidespill handler rett og slett utelukkende om oppslutning av mennesker, dette er sånn Nu skin tjener sine penger, enten du liker det eller ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...