Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okey no har æ læst om dette hær og har bare bestemt mæ for å finn ut om dette virkelig er noe å prøve, har bra nokk betalt fra før så penger blir ikke noe problem, men det som tydelig vis er et problem er at ingen kan si med sikkerthet om dette er noe å satse på, skall derfor jobbe knallhard og se om det virkelig er noe i det eller bare tull, etter 2 år skall jeg se om det har blitt noe positivt utav det eller om det bare er en scam!! for da kan jeg si med min erfaring, si med sikkerhet om det virkelig er bare hardt arbeid som trengs eller bare et penge sluk, har blitt advart av mange, men skall prøve med både mye varsomhet og god gammeldags hardt arbeid...etter det kan folk bare holde kjeft -_-

 

Lykke til! Meiner det oppriktig. Forstår for øvrig ikkje poenget om du allereie er pengesterk. Hugs òg at dette harde arbeidet mulegvis kan gå utover venskap for din eiga vinning.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Siden selskapet har eksistert siden -80 tallet så finnes det vell tråder, men fuck it, i'll make another one.

 

Det steppet opp en kar på mitt kontor her en dag og spurte om "eg ønsket å tjene gode penger"

Han mente eg hadde utmerket meg i min bransje og han ønsket å rekrutere meg i et selskap eg kunne fått hentet ut mitt fulle potensial i fra sofakroken hjemme.

Som kvar en anna bygdetulling som har vokst opp uten verken tv eller internett setter eg meg litt små skeptisk men alikavell åpen til kva tullingen har å by på, her kom jøden med "nuskin"

 

Han mente bla at en mann med min kontaktkrets hadde lett klart å etablere seg til 'toppranken' bluediamond på "no time" og eg ville tjene minimum 50 mill på mindre en et halvt år, som om skepsisen ikkje blei noke mindre..

 

Det eg lurer på er rett og slett, kva i svarte innste helvete er dette for noke?

 

Det fekk eg forsåvidt svar på også.

 

Det virka som om det besto av rein rekrutering, eg trengte å gå inn med maks 7500 kroner for å starte lederkvalikken, da fikk eg en start pakke med jøgleri.

 

Etter det så måtte eg rekruterte mennesker frem til eg fekk 5000 poeng, da startet eg leder kvalliken og ville da bli "gold"

Derifra skulle en bare rekrutere mennesker via og finne tak i kontakter som gjorde samme prossesen uten at en egentlig gjor noe selv.

 

 

Så var det mye halleluja om at dette var lovelig og detta var børsnotert og her var gratis penger.

 

 

Noen som har noen erfaringer? Halleluja erfaringer kan en holde seg utenfor, men føler dette trenger en diskusjon.

 

Blant mye jeg leser på, har jeg også lest om dette. Det er neppe mye gull igjen i en gammel gruve, for å si det sånn. Tipset mitt idag er; ligg unna. For å klare det i Nuskin måtte du antakelig startet for maaange år siden. Idag vil jeg nesten si det er umulig. Ihvertfall ekstremt vanskelig. Jeg har i likhet med resten av Norge, også blitt spurt om å starte.

 

Personlig kjenner jeg ingen som er positive til nettverkssalg. Ihvertfall ikke som kunde. Og i Nuskin, tror jeg det er mange ufrivillige kunder. Som forhandler, er du som alle andre i systemet, pliktet til å handle varer for x antall hundrelapper pr.mnd. til deg personlig. Du blir rett og slett tvunget til å være kunde i tillegg. Mildt sagt unormal praksis sett opp mot resten av næringslivet. Forøvrig koster det mye penger å starte en bedrift. 7500,- er sånn sett lite, mtp. at alt er lagt opp for deg. Varer, transport, markedsføring osv. Men med på kjøpet kommer kanskje rundt 100 000 konkurrenter med samme varesortiment.

 

50 mill minimum håper jeg er satt pinlig på spissen :p Jeg kjenner til et ektepar i Bærum som driver med dette på heltid. De har samlet inntekt på 700 000,- pr. mnd. og er en av de få solskinnshistoriene i Norge.

Og jeg skal love deg at de ikke tjener disse pengene fra sofakroken he he. For å lykkes, er du simpelthen nødt til å jobbe som faen og være svært flink med mennesker. De fleste vil svare nei før du i det hele tatt har levert salgspitchen din. Attpåtil har Nuskin naturligvis fått dårlig rykte når 1 av 10 alltid er totalt useriøs og udugelig. Så et nyhetsinnslag for bare et par mnd. siden hvor en ansatt PÅ JOBB i kommunens hjemmehjelp prøvde å selge kremer til en eldre syk frue. Og ilfg. fruen selv, på en svært lite hyggelig måte. Det mangler ikke på dårlig omtale.

 

En som virkelig tjener penger her, er Nuskin. De hadde milliardoverskudd ifjor ;) Å hente ut noens fulle potensiale fra sofakroken hjemme, er btw. noe av det morsomte jeg har hørt på en stund :D

Lenke til kommentar

Ramlet over en side etter at jeg hørte en glanshistorie om en distributør for ett av selskapene i Norge som var så heftigt rik og hadde en syyyyyykeste inntekten.

 

Oisann, han tjente mindre enn meg i fjor i følge skattelistene, jada det er nok næringsinntekt og litt margin vil det være, men driver ikke di fleste enkeltmannsforetak?

 

 

 

http://4brooker.wordpress.com/2012/11/22/skattelisten-for-nettverksbransjen/

Lenke til kommentar

Ramlet over en side etter at jeg hørte en glanshistorie om en distributør for ett av selskapene i Norge som var så heftigt rik og hadde en syyyyyykeste inntekten.

 

Oisann, han tjente mindre enn meg i fjor i følge skattelistene, jada det er nok næringsinntekt og litt margin vil det være, men driver ikke di fleste enkeltmannsforetak?

 

 

 

http://4brooker.wordpress.com/2012/11/22/skattelisten-for-nettverksbransjen/

 

Hehe, hakke peiling. Men skulle jo tro det. De som gjør det størst bruker sikkert AS.

 

Morsom skatteliste :p

Lenke til kommentar

Kan ikke se fordelen for dem å ha et AS, men det er nok neppe så mye penger i det som folk vil ha det til.

 

Noen av de få som tjener mye penger på slikt, setter nok til side noen kr. og prøver seg på børsen eller investeringer av forskjellige slag. Det gjør vel igrunn de fleste med tykk lommebok. Da er det klart fordel med AS mtp. skatteforhold og at du kan skrive av evt. tap

Lenke til kommentar

I all hovedsak er de som tjener penger på dette noe eldre i dag. De bygget seg opp når dette var nytt i Norge og ingen hadde negative erfaringer med det.

 

Jeg har sett resultatene av dette i form av materialistiske goder, men det er nok mye vanskeligere å bygge opp noe sånt i Norge i dag. I statene er det nok derimot enklere. Mange arbeidsløse og lavtlønnede mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har idag en tidligere bekjent av meg som jeg har fått vite driver med MLM. Jeg har forsåvidt flere men vi kan ta denne som ett eksempel.

 

Han lider av det jeg kaller stormannsgalskap (Bruker penger han ikke har, på ting han ikke trenger, for å imponere folk han ikke liker)

 

Han sier han tjener bort i mot 100 - 200.000 i månen alikavell så er ting som å ta seg en tur ut å spise middag noe han 'aldri har tid til, kan vi ikke heller spise hos deg?' som om det tar noe mindre tid.

Han kjører en forholdsvis dyr bil, typ 535 2013 modell, tilfeldigvis samme bil som en av mine, jeg kjøpte riktignok bilen av samme forhandler som jeg har fått vite at han leaser den i fra, viss du kunne brukt 1 år på å betale ned en slik bil, hvorfor lease? - Jo fordi han hadde ikke økonomi til å få lån.

 

Han har alså en leillighet som han eiger (belånt) en bil han leier (leasing) og hevder hardnakket at dette er noe han selv har betalt ned og har mye penger på bok. Vell, her lukter det ugler i mosen.

 

Så då tok jeg det store forbildet her for å se hvordan det stod til der, bor i ett lite hus i fra 19pilogbue, kjører også en leaset bil og er da regnet som en av di store høvdingene i landet innenfor bransjen.

 

Jeg mener, er ikke dette litt suspekt?

 

Henviser også til skattelisten jeg linket til, men ta den for det den er, men slikt er ofte en peikepinne. (Ironisk nok hevder begge at dem tjener langt mer en dem som er listet opp der)

Endret av Priim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typisk MLM personer. Nekter å innrømme at ting ikke går så bra. Men at de heller tjener flesk. Men likevell kjøper alt på lån/leasing. Vet av noen selv, som er slik. De skryter over hvor mye de tjener, hvor bra det er osv. Men alle jobber med noe annet også, (Taxi, elektrikker osv..) Så de kan ikke tjene så himmla mye siden de må jobbe med noe annet i tilegg. :p

 

Kjenner til noen som startet med NuSkin også (2-3 år siden), siden jeg var på "møte" selv. Var vell en 4-5stk som ble medlemmer. Ingen av disse har tjent 50øre engang, men kastet bort over 7000kr på noe dritt produkt som ikke fungerer engang. ^^

Lenke til kommentar

Ikke sant? Et selskap som har høyeste rating på New York-børsen og som siden finanskrisen har 15-doblet aksjekursen må jo være svindel……

 

Disse tingene er resultater av bla. økt omsetning og god profitt, som igjen er resultatet av å lure stadig flere mennesker til å kjøpe Nuskin produkter og/eller bli distributører.

 

Så, det betyr ikke det helt store nei, som Priim nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

okey no har æ læst om dette hær og har bare bestemt mæ for å finn ut om dette virkelig er noe å prøve, har bra nokk betalt fra før så penger blir ikke noe problem, men det som tydelig vis er et problem er at ingen kan si med sikkerthet om dette er noe å satse på, skall derfor jobbe knallhard og se om det virkelig er noe i det eller bare tull, etter 2 år skall jeg se om det har blitt noe positivt utav det eller om det bare er en scam!! for da kan jeg si med min erfaring, si med sikkerhet om det virkelig er bare hardt arbeid som trengs eller bare et penge sluk, har blitt advart av mange, men skall prøve med både mye varsomhet og god gammeldags hardt arbeid...etter det kan folk bare holde kjeft -_-

 

Såklart tjener man penger, problemet er at MLM er uetisk og i ytterste konsekvens et pyramidespill. Mitt innerste ønske er at du IKKE tester ut MLM aktivt iom. at det vil føre la oss si 50 andre inn i MLM, som blir mange tusen til slutt. Dersom du velger å ikke drive MLM vil svært mange mennesker være takknemlige for å ikke bli lurt/overtalt inn i presset situasjon hvor de mister enten penger eller venner. Peace out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...